در گفت وگویی با رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان تبیین شد؛

تعاملات بین فرقه های اسلامی باعث تقویت وعزت جامعه اسلامی خواهد بود

تاریخ انتشار:
رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار بلاغ از اهداف و دستاوردهای جلسات مشترک مبلغان نخبه با علمای اهل سنت در سفر به استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده از اهداف و دستاوردهای جلسات دیدار و هم اندیشی مبلغان نخبه با علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان اظهار داشت: این سفر در راستای برنامه های قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی اجرایی شد و هدف از این دیدارها ایجاد انس والفت بیشتر و زدودن شبهات مذهبی و سیاسی از جامعه نخبگانی اهل سنت و نیز نیل به اعتدال در اندیشه، گفتار و رفتار و تعمیق باور به وحدت وهمگرایی اسلامی بود.

وی در ادامه مطالب خود افزود: جبهه استکبار و ایادی آن با طرح شبهات سیاسی و قومی-مذهبی در پی ایجاد اختلاف، تفرقه میان مسلمانان، ترویج و گسترش جریانهای التقاطی در منطقه و به ویژه مناطق سنی نشین ایران است. بدیهی است که در این راستا نخبگان و افراد تاثیر گذار بیش از دیگران مورد توجه دشمنان می باشند. به منظور تقابل با این تحرکات سازمان یافته ضرورت دارد که عموم اهل سنت و به ویژه جامعه نخبگانی آنها در برابر القائات دشمنان، از واقعیتها مطلع شوند، در این جلسات دوستانه مباحث به صورت طرفینی و در قالب گفتگوهای رو در رو و صمیمی مطرح شد که در ضمن این مباحث، شبهات اساسی تبیین گردید.

حجت الاسلام عباس زاده بیان کرد: امید است با تعامل هرچه بیشتر، دشمنان مشترک  روز به روز مایوس و منزوی شوند و امت پیامبر(ص) با تکیه بر مشترکات در صفا و صمیمیت در کنار هم قرار گرفته و در مقابل دشمنان مشترک اتحادی هدفمند را شکل دهند.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان گفت: دیدارها در منطقه چابهار به میزبانی نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت و همکارانشان در قالب جلساتی چون؛ دیدار صمیمانه با علمای طراز اول منطقه مانند امام جمعه اهل سنت و رئیس مدرسه علمیه جامعه الحرمین الشریفین و مفتی اهل سنت چابهار مولانا عبدالرحمن ملا زهی، امام جمعه و رئیس مدرسه سلمان فارسی و مفتی اهل سنت شهرستان نگور مولانا عبدالرحمن عارفی و امام جمعه و مدیر مدرسه دارالعلوم مجددیه نعیمیه عبدالرحمن ترنج زرو، بازدید از مدارس علمیه و دیدار با اساتید و طلاب، معتمدین و مسئولین دولتی اهل سنت مانند بخشدار زرآباد هاشم شاهو زهی و مولوی مهروزه هی امام جمعه زرآباد صورت گرفت.

وی با مثبت ارزیابی کردن دیدارها به اهداف این سفر اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که با آقای دکتر کردان رئیس محترم منطقه آزاد چابهار و معاون نماینده محترم ولی فقیه در استان و چند نفر از همکارانشان برگزار شد، در خصوص موضوعاتی همچون؛ تعاملات و اخوت بین مذاهب اسلامی و رعایت شئونات تاکید شد.

حجت الاسلام عباس زاده اظهار داشت: گفت و شنود با علمای اهل سنت، ایجاد فضایی صمیمی وعاطفی و دوستانه، شنیده شدن انتظارات و مطالبات سیاسی و قومی-مذهبی اهل سنت از زبان نخبگان آنها، تاکید بر استمرار ارتباط و گفتگو با نخبگان از اهداف این سفر بود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.