در گفت وگویی صورت گرفت:

تشریح فعالیت های نخبگان تبلیغی در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در طی مصاحبه ای از فعالیت های نخبگان تبلیغی در ماه مبارک رمضان 1400 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، دکتر اباذر جعفری مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما از فعالیت های نخبگان تبلیغی در ماه مبارک رمضان 1400 خبر داد.

دکتر جعفری اظهار داشت: در طی فعالیت های صورت گرفته قبل از ماه مبارک رمضان امسال، سوژه ها و موضوعات سخنرانی از طرق مختلف از مبلغان نخبه دریافت و پس از موضوع بندی، اهم مباحث همراه با دو کتاب (کرونا از منظر عقل و دین و ره توشه ماه مبارک رمضان) در اختیار خطبا و مبلغان نخبه قرار داده شد.

وی در ادامه به اهم موضوعات تبلیغ نخبگانی اشاره کرد و افزود: در تبلیغ نخبگانی ماه مبارک رمضان 1400 علاوه بر مباحث اخلاقی، سخنرانی، شرعی و احکام می توان به موضوعات چون انتخابات و شرایط انتخاب فرد اصلح، مسئله معیشت و اقتصاد و تبلیغ در شرایط فعلی اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغ تخصصی با تبیین برنامه های تولیدی و نحوه تولید محتوا، تصریح کرد: تعداد بیست نفر از نخبگان رسانه ای و توانمند همچون حجج اسلام؛ نظری منفرد، قادری، عباسی خراسانی، همتیان، رضا محمدی، لقمانی، فرشاد یزدی، فلاح زاده،زارع آملی، صمدی یزدی،قائمی،شهامت، مدرسی یزدی و... با همکاری مرکز آموزشهای کاربردی به صورت حرفه ای ضبط سخنرانی کوتاه مدت انجام می گیرد و در فضای مجازی و صفحه بلاغ در آپارات به آدرس aparat.com/balagh در حال پخش می باشد.

دکتر اباذر جعفری بیان کرد: ضبط و و انتشار سخنرانی اساتید مذکور از استقبال خوبی برخوردار شده، البته از سوژه ها و موضوعات سخنرانی که به دست آمده بود و همچنین از موضوعاتی که در مرکز آموزشهای کاربردی تصویب شده بود با در نظر گرفتن تخصص افراد استفاده می شود.

وی با اشاره به وضعیت کرونایی کشور و محدویت های زیاد اعمال شده در خصوص برگزاری مراسمات مذهبی اظهار داشت: مکان های تبلیغی بیشتر مبلغان نخبه، از قبل مشخص بود ولی بخاطر شرایط کشور و محدویت ها عده ای از مبلغان نخبه برنامه تبلیغی آنها در دهه اول لغو گردید.

مدیرکل تبلیغ تخصصی در ادامه گفت: لازم به یاد آوری است اکثر فعالیت های مبلغان نخبه در ماه مبارک رمضان به صورت سه دهه و یا دونیمه می باشد ولذا در نیمه و دهه های بعدی بخصوص در ایام لیالی قدر انشاالله با توجه به تاکید وزارت بهداشت بارعایت محدویت زمان حضور در مساجد بهتر خواهد شد با این حال 60 نفر از مبلغان نخبه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اعزام شدند. و بیست نفر هم در مساجد و مراکز دینی در قم مشغول هستند.

وی با اشاره به نیازهایی که هم صدا و سیما و هم کانال های مجازی مطالبه داشتند، خاطرنشان کرد: تعداد14 نفر از نخبگان تبلیغی با صدا و سیمای مرکز استان قم و همچنین دیگر استانها به صورت زنده و ضبط برنامه وپخش آن در ساعات مختلف فعالیت دارند و حدود 60 نفر از مبلغان نخبه خودشان در فضای مجازی فعال هستند ضبط و ارسال سخنرانی چند دقیقه ای تصویری و صوتی ومکتوب و برخی دیگر بازدید کننده چند هزار نفری دارند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.