در جلسه بازدید مبلغان نخبه از مرکز اسناد حوزه های علمیه مطرح شد؛

پرداختن به تاریخ شفاهی در کنار جمع آوری اسناد حوزوی ضروری است

تاریخ انتشار:
رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان اظهار داشت: شایسته است این مجموعه فاخر در کنار فعالیت های ارزشمند خود به تاریخ شفاهی روحانیت که در شکل گیری انقلاب اسلامی و قبل از آن مؤثر بودند نیز بپردازد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان وتعدادی از مبلغان نخبه معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از مرکز اسناد حوزه های علمیه بازدید کردند.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان ضمن بازدید، ایجاد چنین مرکزی را برای حوزه های علمیه ضروری دانست و اظهار داشت: صیانت از آثار و تاریخ حوزه و روحانیت که از وراث انبیاء الهی بوده و در مکتب شیعه منصب نیابت عامه را دارند، صیانت از آثار و اسناد گرانسنگ مکتب نورانی اهل بیت (ع) می باشد.

وی در ادامه افزود: علما از قدیم الایام مکتوبات اساتید خود که شامل مطالب ارزشمند اعم از اجازه نامه، اشعار، خاطرات، کرامات و دلنوشته های ناب را در کتابخانه های شخصی خود نگه می داشتند و در نزد آنها از با ارزشترین دارایی ها محسوب می شد ولی به این شکل جایی برای نگهداری نبود، الحمدلله در کنار نمایشگاه، آثار بزرگان به صورت آرشیو، جمع آوری شده که از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده با اشاره به مزیت های جمع آوری اسناد حوزوی بیان کرد: با مطالعه و تتبع در مجاهدتها و آثارعلما، نهادینه شدن اخلاص و مسئولیت پذیری با جان ودل در قبال دین و مکتب در وجود آنها پی برده می شود. 

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان اظهار داشت: شایسته است این مجموعه فاخر در کنار فعالیت های ارزشمند خود به تاریخ شفاهی روحانیت که در شکل گیری انقلاب اسلامی و قبل از آن از جمله جریان میرزا کوچک خان، مدرس، محمد خیابانی، میرزای شیرازی، آخوند خراسانی، کاشانی و ...  همچنین به حضور پر رنگ روحانیت در هشت سال جنگ تحمیلی و مجاهدتهای آنان که اسناد آنها در دفتر تبلیغات اسلامی موجود می باشد نیز بپردازد.

حجت الاسلام عباس زاده در پایان مطالب خود لزوم همکاری بین مراکز حوزوی را در راستای جمع آوری اسناد امری مهم برشمرد و گفت: مرکز اسناد حوزه و روحانیت برای غنای مجموعه خود لازم است با نهادهای مرتبط حوزوی در قم،نجف و شهرستانها به ویژه با مجموعه فاخر دفتر تبلیغات اسلامی همکاری داشته باشد. 

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.