با حمایت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

چاپ دوم کتاب "نامه‌ای از تختگاه" منتشر شد

تاریخ انتشار:
چاپ دوم کتاب "نامه‌ای از تختگاه" به قلم حجت الاسلام سید مجتبی احمدپناه با حمایت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام سید مجتبی احمدپناه از مبلغان تبلیغ تخصصی و دانشجوی دکتری رشته مدرسی معارف در گفت و گویی با خبرنگار ما از انتتشار چاپ دوم کتاب "نامه‌ای از تختگاه" با حمایت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد.

حجت الاسلام احمدپناه اظهار داشت: بعد از جلسه دفاع از پایان نامه مقطع ارشد دانشگاه خود که موضوع آن  "برسی مساله اختیار انسان در نامه امام هادی (ع) به مردم اهواز" بود به این فکر افتادم که چطور می توانم بحث مشکل و سخت مساله جبر و اختیار را با یک زبان ساده در جامعه مطرح نمایم.

وی در ادامه به دغدغه های خود در خصوص ساده نویسی مباحث فلسفی و کلامی اشاره کرد و افزود: سال های متعددی دغدغه من فرمایش رهبر معظم انقلاب بود که می فرمودند: فلسفه و کلام اسلامی را باید به زبان مردم، ساده نویسی کرد. لذا به نظرم رسید که در قالب رمان، مساله جبر و اختیار را که مساله پیچیده است به رشته تحریر در آورم.

نویسنده کتاب نامه‌ای از تختگاه بیان کرد: در جامعه رمان نویسی عصر معاصر، معمولاً به موضوعات فلسفی و کلامی پرداخته نمی شود. البته در رمان نویسی غربی ها این موضوع به تعداد یافت می شود که به وسیله رمان و داستان مباحث کلامی خود را به عموم افراد جامعه القا می کنند، از نمونه های آن می توان به رمان "تهوع" اثر ژان پل سارتر فیلسوف و نویسنده مکتب اگزیستانسیالیست اشاره نمود.

حجت الاسلام احمدپناه اظهار داشت: متاسفانه در جامعه کنونی تلاش و استقبالی در خصوص نگارش رمان های اعتقادی نشده است در حالی که مطالب فلسفی و کلام اسلامی قوی و غنی تر از مباحث اعتقادی در غرب می باشد.

وی در ادامه گفت: خلاء وجود مطالبی ساده در مباحث اعتقادی، ما را بر این داشت تا در سال 1398 با حمایت دفتر تبلیغات اسلامی کتاب "نامه‌ای از تختگاه" که در قالب رمان مساله جبر و اختیار را توضیح می دهد را منتشر نمائیم. 

دانشجوی دکتری رشته مدرسی معارف با اشاره به متن کتاب بیان کرد: در زمان امام هادی (ع) پراکندگی شیعیان در مناطق  مختلفی چون بغداد، کوفه، بصره، اهواز، قم، همدان، مکه و مصر و ... و همچنین ترجمه کتاب‌های فلسفی یونان و رواج تفکرات صحیح و غلط اعتقادی و حیرت و سردرگمی شیعیان و نیز تشدید جو خفقان در دوران ائمه متاخر از صادقین(ع) و عدم ارتباط شیعیان با ائمه اطهار(ع) باعث شد، جمعی از مردم اهواز نامه‌ای خطاب به امام هادی(ع) ـ که در سامراء (تختگاه) سکونت داشت ـ بنویسند و از آن حضرت درباره مسئله جبر و اختیار پرسش نمایند. ­­­

حجت الاسلام احمدپناه اظهار داشت: بعد از چاپ اول کتاب مذکور، در رادیومعارف در قالب برنامه ای این کتاب به صورت نمایش صوتی در 9 قسمت پخش شد. علاقمندان جهت دسترسی به این صوت ها می توانند با خرید کتاب و ارسال کد درج شده بر روی آن به کانال مجموعه ما در پیامرسان ایتا، اقدام نمایند.

وی اسقبال زیاد مخاطبان از کتاب "نامه‌ای از تختگاه" را از عوامل چاپ دوم این کتاب دانست و گفت: با توجه به اسقبال زیاد مخاطبان از این کتاب و نیازهای ویرایشی و نگارشی جدید و همچنین تغییر در جلد کتاب ما را بر این داشت تا نسبت به چاپ دوم این کتاب اقدامات لازم را انجام دهیم.

حجت الاسلام احمدپناه بیان کرد: کارگروهی از مبلغان متخصص و کارشناس در مسائل فلسفی و کلامی با حمایت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ایجاد شد و کارگاه مهارت افزایی تشکیل و اقدامات لازم جهت انتشار چاپ دوم کتاب صورت گرفت.

وی در پایان مطالب خود گفت: علاقمندان جهت تهیه کتاب می توانند به صورت حضوری با مراجعه به سایت بوستان کتاب به نشانی bustaneketab.ir یا به صورت مجازی از فروشگاه باسلام این اثر را خریداری نمایند.

photo_2021-10-27_11-18-05.jpg

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.