به همت اداره کل تبلیغ تخصصی؛

جلسه نقد کتاب «دعا و سلامت» برگزار شد

تاریخ انتشار:
به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری میز تخصصی تعمیق ایمان و باورهای دینی جلسه نقد کتاب «دعا و سلامت» با حضور دکتر محمدمهدی احمدی فر نویسنده این کتاب، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری میز تخصصی تعمیق ایمان و باورهای دینی جلسه نقد کتاب «دعا و سلامت» با حضور دکتر محمدمهدی احمدی فراز نویسنده این کتاب و با نقد و کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا مهکام در سالن جلسات مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر احمدی فراز نویسنده کتاب "دعا و سلامت" در خصوص محتوای کتاب مطالبی را برای حاضرین و افرادی که به صورت مجازی در جلسه حضور داشتند بیان کرد.

دکتر احمدی فراز اظهار داشت: فرآیند شکل گیری بحث دعا و سلامت حدود 20 سال است که در حوزه دعا به صورت میان رشته ای و تجارب بالینی نظری صورت پذیرفته است. اولین کتاب منتشر شده در این زمینه کتاب "صحیفه سجادیه با اشارت به بهداشت روان" بوده که محتوای آن ناظر به نگاه های روانشناختی به مضامین دعا، یک نگاه حداقلی می باشد.

 نویسنده کتاب "دعا و سلامت" بیان کرد: با توجه به نیاز اجرایی شدن آموزه های دینی در زمینه دعا و سلامت انسان، و با ورودی که به فضای بیمارستان ها داشتیم به سوالات مکرر افراد بیمار و همراهان آنان از قبیل؛ چرا من بیمار شدم، چرا خدا من را بیمار کرد، اگر خدا عادل و مهربان است چرا بندگانش را به بیماری و مریضی دچار می کند و ...، مواجه شدیم، لذا برآن شدیم که کتاب "دعا و سلامت" را منتشر نمائیم.

88.jpg

در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهکام استاد روانشناسی بالینی حوزه و دانشگاه ضمن تقدیر از انتشار کتاب مذکور و بیان نقاط مثبت آن به ارائه نکاتی در خصوص ضرورت تغییر در بخشی از محتوای کتاب "دعا و سلامت" پرداخت.

دکتر مهکام تصریح کرد: از ویژگی های این کتاب می توان به بیان روان که موجب فهم ساده مخاطب می شود و همچنین تلاش های انجام شده جهت تعدد و گستره مباحث محتوایی و دقت بالای نویسنده اشاره نمود.

 استاد روانشناسی بالینی حوزه و دانشگاه گفت: نقد کتاب امر بسیار مهمی است که کمک شایانی به  نویسنده در راستای تکمیل و رشد محتوای کتاب می نماید.

وی در ادامه افزود: این کتاب با توجه به اینکه به عنوان درسنامه از آن نام برده شده است باید مشخص شود که برای چه گروهی و و چه مخاطبی می باشد. همچنین به لحاظ شکلی این کتاب ساختار درسنامه را دارد ولی از لحاظ محتوایی مطالب آن برای بعضی از مخاطبین نا مفهوم می باشد.

حجت الاسلام مهکام بیان کرد: در فصل اول این کتاب به موضوع "اهداف دعا" اشاره شده و مطالبی ذکر شده است که جای خالی عنوان "دعا روشی برای یادگیری سبک زندگی و مسائل روانشناسی و تربیتی" مشهود می باشد. 

8_1.jpg

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.