مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

اولین رویداد حل مساله فرهنگی با نام "رویداد شهید حاج قاسم سلیمانی" برگزار شد

تاریخ انتشار:
مدیر کل تبلیغ تخصصی اظهار داشت: با هدف ارتقاء توانمندی مبلغان مستقر در استان کردستان و آشنایی با گام های مسئله یابی، ریشه یابی و فرایند حل مسئله، اولین رویداد حل مساله فرهنگی با نام "رویداد شهید حاج قاسم سلیمانی" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، اباذر جعفری مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری "اولین رویداد حل مساله فرهنگی" با نام رویداد شهید حاج قاسم سلیمانی، در روزهای دوشنبه و سه شنبه 7 و 8 دی ماه 1400 با حضور 45 نفر از مبلغان استان کردستان در ساختمان مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، خبر داد.

وی در ادامه بر اهمیت موضوع "مسأله محوری" تاکید کرد و افزود: یکی از ویژگی های شاخص این برنامه ها، رویکرد مسأله محوری بود که در قالب کارگاهی دو روزه با عنوان «رویداد ایده پردازی مسأله محوری فرهنگی» برگزار شد.

مدیر کل تبلیغ تخصصی اظهار داشت: در رویداد مسأله محوری فرهنگی که یک فرآیند سه مرحله ای شامل «مسأله یابی»، «مسأله شناسی» و «حل مسأله» می باشد ابتدا هر یک از این مراحل در قالب تئوری، توسط اساتید مسأله محوری به کارآموزان آموزش داده شده و سپس شرکت کنندگان در کارگاه، به تکمیل فرم های شش گانه مسأله محوری پرداختند.

1_11.jpg

اباذر جعفری بیان کرد: کارآموزان در مرحله نخست در فرم های مذکور و از طریق طوفان فکری، به بیان مسائل محله و منطقه تبلیغی خود پرداخته و با اعمال سنجه های اولویت بندی، مسأله شاخص منطقه جغرافیایی مد نظر را انتخاب نمودند. سپس در مرحله دوم، ابتدا شناسنامه مسأله مورد نظر را تهیه و سپس از طریق طوفان فکری ریشه های بروز مسأله را شناسائی و سپس ریشه اصلی را به دست آوردند.

وی ابراز داشت: در مرحله سوم نیز با طرح ایده هایی برای مقابله با ریشه اصلی مسأله، و ظرفیت سنجی تحقق این ایده ها، ایده اصلی را استخراج نمودند و در پایان، راهکارهای تحقق این ایده را پیدا کرده و با اعمال سنجه های اولویت بندی، راهکار مطلوب را استخراج نمودند.

مدیر کل تبلیغ تخصصی گفت: در این دوره کارگاهی، طلاب به 9 گروه مشخص تقسیم بندی شدند و هر یک از گروهها با مشاوره راهنمایان دوره، ابتدا همه این مراحل را به صورت آزمایشی در فرم های مشخص تکمیل نمودند و سپس محتوای فرم ها را با اصلاحات لازم، در بوم رویداد مسأله محوری، جانمایی کردند و در نهایت هر یک از گروهها به ارائه بوم تهیه شده توسط گروه پرداختند.

اباذر جعفری تصریح کرد: در پایان این رویداد فرهنگی، داوران دوره با امتیاز دهی به عملکرد دو روزه تیم های ایده پرداز، 4 تیم برتر را شناسایی و با جوایزی از آنها تقدیر به عمل آمد.

2_18.jpg

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.