تفسیر محفوظ منتشر شد

تاریخ انتشار:
کتاب تفسیر "محفوظ"، تفسیر روان جزء ۲۸ قرآن کریم اثر آیت الله محفوظی به زیور طبع آراسته و منتشر شد.

به گزارش بلاغ به نقل از حوزه، کتاب تفسیر "محفوظ"، تفسیر روان جز ۲۸ قرآن کریم نوشته آیت الله محفوظی از اساتید حوزه علمیه قم به زیور طبع آراسته و منتشر شد.

تفسیر محفوظ به آیات مختصر بیست و هشتمین جز قرآن کریم و سوره‌های مبارکه؛ مجادله، حشر، ممتحنه، صف، جمعه، منافقون، تغابن، طلاق و تحریم پرداخته است.

آیت الله محفوظی در این نگاشته، نخست واژگان پیچیده را به فارسی برگردانده و سپس با ذکر شأن نزول آیات، با استفاده از آرا مفسران بنام شیعه و سنی، چون طبرسی، صاحب مجمع البیان، جوامع الجامع فخر رازی، نگارنده تفسیر مفاتیح الغیب مشهور به تفسیر کبیر، فیض کاشانی مؤلف تفسیر صافی، مراغی صاحب تفسیر مشهور به تفسیر مراغی، سید قطب مؤلف کتاب تفسیر فی ظلال القرآن و سرانجام علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، اقدام به تفسیر آیات نورانی قرآن مجید کرده است.

سلیس و روان بودن، اجتناب از حواشی و مقدمات طولانی، استفاده از تفاسیر شیعه و سنی، بهره گیری از تفاسیر قدما و تفاسیر به روز همچون تفاسیر مراغی و المیزان، از ویژگی‌های خاص اثر مزبور است و برای مبلغان و معلمان دینی بسیار مفید است.

یکی دیگر از امتیازات تفسیر محفوظ این است که ابتدا نویسنده مباحث خود را در کلاس درس و در معرض دید اهل علم و فضل قرار داده و سپس آن را منتشر نموده است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.