حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد؛

کتاب «شب های پیشاور» اثر فاخر در دفاع از مبانی شیعی است

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که مرحوم سلطان واعظین هم در امر مناظره قوی و هم از مهارت و بیان لازم برای دفاع از مبانی شیعه برخوردار بود، گفت: کتاب شب‌های پیشاور نمونه ای از آثار فاخر این عالم ربانی است.

به گزارش بلاغ به نقل از حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در همایش نکوداشت سلطان الواعظین شیرازی که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، گفت: فن مناظره یکی از مهارتها به شمار می‌رود و در اسلام و در عمل و سیره اهل بیت (ع) پذیرفته شده است.

این استاد حوزه افزود: هشام بن حکم، یکی از یاران اهل بیت (ع) است که از طریق مناظره به ترویج دین می‌پرداخت و از مبانی حقه اسلام و شیعه در مقابل مخالفین دفاع می‌کرد.

وی بیان داشت: یکی از این جلسات با حضور هارون الرشید و علما و صاحب نظران آن زمان برگزار شد. در این جلسه هشام و در امر مناظره قوی و مهارت داشته است. هشام در این جلسه به خوبی از ولایت و امامت دفاع کرد و باعث خوشحالی حضرت موسی بن جعفر (ع) شد. اما این مسئله سبب عصبانی و خشم هارون بر جان هشام شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه مرحوم سلطان واعظین هم در امر مناظره قوی و از مهارت و بیان لازم برای دفاع از مبانی شیعه برخوردار بود، گفت: کتاب شب‌های پیشاور نمونه از این آثار فاخر این عالم ربانی است دلیل فاخر بودند، استقبال اهل علم از این کتاب و نشر متعدد آن است.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.