پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ /۳ ربيع الأول ۱۴۴۴

مسیر

مدیر کل تبلیغ عمومی خبرداد:
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: در سال ۱۴۰۰نزدیک به ۱۹ هزار مبلغ در قالب مبلغ فردی و گروهی به نقاط مختلف کشور اعزام شدند.

به گزارش بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین سیدحامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در مصاحبه با خبرنگار ما از اعزام  نزدیک به ۱۹ هزار مبلغ دینی در سال ۱۴۰۰ به نقاط مختلف کشور خبرداد.

مدیرکل تبلیغ عمومی اظهار داشت: اعزام های صورت گرفته در دو قالب اعزام فردی و گروهی بوده و از آمار فوق، تعداد بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت فردی ونزدیک به ۹ هزار مبلغ به صورت گروهی در قالب ۶۰۰ گروه تبلیغی عمومی، در سال ۱۴۰۰ مشغول به امر مقدس تبلیغ بوده اند.

وی در ادامه افزود: اعزام مبلغان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در بیش از ۲۰۰ روز تبلیغی مناسبتی و غیرمناسبتی صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری با اشاره به تدوین نظام واره مسائل کشور در سال گذشته اظهار داشت:  اعزام مبلغان در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با تاکید بر مسائل و آسیب های شناسایی شده مناطق اعزامی بوده است.

وی اعزام گروهی مبلغان را جزو اولویت های دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد و افزود: گروه های تبلیغی و جهادی مبلغان در ماه مبارک رمضان سال گذشته و ایام دهه ولایت، دهه محرم، دهه آخر صفر، دهه فجر وایام اعتکاف، هفته وحدت و اعیاد شعبانیه با توجه به طرح هایی که از پیش از اعزام تهیه و تدوین کرده بودند و با استفاده از محتواها و آموزش های ویژه ایام، در مناطق تبلیغی مشغول به امر مقدس تبلیغ شدند.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: علاوه بر مناسبت های تبلیغی، مبلغان  گروه های تبلیغی با توجه به اهمیت انتخابات سال گذشته، جهت ترغیب و تشویق مردم به حضور حداکثری، به امر تبلیغ پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری افزود: حضور مبلغان در بیمارستان ها تحت عنوان تبلیغ جهادی مقابله با کرونا و همچنین حضور در ندامتگاه ها از جمله فعالیت های مهم غیر مناسبتی مبلغان بوده است.

وی با اشاره به اهمیت مسائل تربیتی به خصوص در ایام "اوقات فراغت" گفت: اعزام تابستان سال ۱۴۰۰ با توجه به وضعیت کرونایی کشور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی صورت گرفت.

مدیرکل تبلیغ عمومی فعالیت های فرهنگی در شهر مقدس قم را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: شهر مقدس قم به دلیل جایگاه معنوی خاصی که دارد، گروه های تبلیغی با نگاه ویژه تحت عنوان «تبلیغ محله محور» در مناطق و مدارس شهر قم با فعالیت های تبلیغی خود سعی در تبیین و تحکیم امور تربیتی داشته اند.

ارتباط در ایتا