به همت اداره کل تبلیغ تخصصی برگزار شد؛

دیدار مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی با حضرت آیت الله نوری همدانی

تاریخ انتشار:
به همت اداره کل تبلیغ تخصصی مبلغان نخبه معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در آستانه ایام تبلیغی دهه محرم با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار کردند.
دیدار مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی با حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و مبلغان نخبه تبلیغی در آستانه ایام تبلیغی دهه محرم عصر روز چهارشنبه 5 مردادماه 1401، با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار کردند.

آیت‌الله نوری همدانی در دیدار مبلغان نخبه حوزه‌علمیه قم طی سخنانی بیان کرد: تربیت خطیب کار بسیار مهم و بزرگی است و نباید این امر حساس، کوچک شمرده شود، در تاریخ اسلام فقیهان بزرگ بسیاری سراغ داریم، اما خطبای مشهور فراوان نیستند.

وی ادامه داد: برای اینکه یک فقیه به درجه خطیب برسد باید شرایط و موضوعات بسیاری را تجربه کند، مهم‌ترین کاری که در این راستا باید انجام شود، دست پیدا کردن به مفاهیم عمیق قرآن می باشد. مباحث قرآن بسیار عمیق و پرمحتوا بوده و نمی‌شود که یک خطیب نسبت به این مباحث آگاهی کمی داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اقدام دیگری که یک خطیب بعد ازمراجعه قرآن باید انجام دهد توجه به درک معنا و مفهوم کتاب نهج البلاغه می باشد، این کتاب نعمت بزرگی برای ما شیعیان است که باید از تمام ظرفیت‌های آن استفاده کنیم، با قاطعیت می‌گویم که بعد از قرآن نهج البلاغه تنها کتابی است که در سطح بالایی قرار دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: انتقال پیام دین به مردم و گسترش آموزه‌های دینی در جامعه، رسالت بسیار سنگینی است که بر اساس آیات و روایات بر عهده روحانیون و مبلغان قرار داده شده است، مبلغان دینی باید به دنبال احیای امر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشند و این کار کوچکی نیست.

آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: یکی از کار‌هایی که دشمن در راستای رسیدن به اهداف خود انجام می‌دهد حق نشان دادن باطل است، دشمن به یک فتنه رنگ و لعاب می‌دهد تا از این طریق عقاید جوانان ما را مورد هدف قرار دهد.

این مرجع تقلید گفت: انجام و پیشرفت فتنه یکی از اتفاقاتی است که در آخر‌الزمان رخ می‌دهد، در روایات آمده است که پیامبر اکرم(ص) نسبت به فتنه دشمن آگاه و معتقد بوده که دشمنان اسلام از راه فتنه میان مسلمانان تفرقه و دو دستگی ایجاد می‌کنند تا به اهداف شوم خود برسند، به همین خاطر پیامبر خاتم (ص) مسلمانان را مکرر در روایات های مختلف آگاه و توصیه‌هایی کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: مبلغان دینی درعایت تواضع در سخنرانی های خود را یک اصل قرار داده و برای اینکه فعالیت های تبلیغی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد از کلمات و جملات قصار امام علی(ع) استفاده و برای پاسخگویی به شبهات دینی در جامعه بسیار تلاش کنند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.