مدیر گروه تبلیغی موعود کاشان:

تبلیغ گروهی موجب هم افزایی ایده ها و تجارب خواهد بود

تاریخ انتشار:
مدیر گروه تبلیغی موعود کاشان بیان کرد: کار تشکیلاتی به مراتب اثرگذارتر از فعالیت فردی بوده و تبلیغ گروهی موجب هم افزایی ایده ها و تجارب خواهد بود.
تبلیغ گروهی موجب هم افزایی ایده ها و تجارب خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین حامد عمادپور مدیر گروه تبلیغی موعود کاشان و از مبلغان فعال معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما، از فعالیت های تبلیغی گروه خود، سخن گفت.

متن این مصاحبه را با هم می خوانیم:

خیلی خوش آمدید؛ ابتدا به عنوان مدیر گروه تبلیغی، گروه تان را معرفی نمایید؟

گروه فرهنگی تبلیغی "موعود" کاشان، متشکل از طلاب حوزه علمیه بوده که از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در زمینه تبلیغ گروهی، با رویکردی جهادی و انقلابی و به صورت یک نهاد خود جوش و مردمی آغاز کرده است.

این گروه در جهت ترویج معارف اسلامی و تقویت آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله ایجاد بسترهای تحقق تمدن نوین اسلامی و همچنین زمینه سازی برای ظهور موعود منتظر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، تلاش خواهد نمود.

تعداد اعضا  این گروه 50 مبلغ و حوزه فعالیت مربوط به فعالیت های فرهنگی تبلیغی، سبک زندگی اسلامی، تحکیم خانواده و کودک و نوجوان و فضای مجازی و.... می باشد.

بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری به عنوان دیده بانی نافذ که مشکلات و تهدیدات های فرآروی نظام اسلامی را رصد و گوشزد می فرمایند بهترین نقشه راه برای فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و... در سطح کشور است. از این رو گروه تبلیغی موعود کاشان سعی داشته است فعالیت های خویش را در جهت اجرای منویّات و مطالبات معظم له برنامه ریزی و اجرا نماید

هدفتان از ایجاد گروه تبلیغی چه بوده است؟

گروه فرهنگی تبلیغی موعود به منظور لبیک گفتن به کلام مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) که فرمودند: «اگر دشمن بتواند ملت ما را به ملتی که اعتقادی به مبارزه ندارد ، امیدی به پیروزی ندارد، زهدی نسبت به جلوه های شهوانی و مادی ندارد ، تبدیل کند پیروز شده است. اینجاست که مبارزه فرهنگی مبارزه ای واجب تر از واجب می شود (بیانات معظم له در ۱۵ اردیبهشت ۷۲)» خود را در خط مقدم مبارزه فرهنگی دانسته و در موضوعات متنوعی چون «ترویج اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) و شیعه اثنی عشری»، «زمینه سازی ظهور حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف»، «گسترش معارف اسلامی ، آموزه های قرآن و عترت ، سبک زندگی اسلامی»، «دفاع از انقلاب ، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه» و «خدمت رسانی به مردم و انجام فعالیت های عام المنفعه در راستای تبلیغ دین» ماموریت خود را تعریف کرده است.

برای محقق شدن این اهداف چه برنامه هایی تاکنون انجام داده اید؟

طرح های متعدد تبلیغی در طول این سال ها مانند طرح زندگی به رنگ خدا، حماسه عاشورا، بر کرانه غدیر، نیمه دیگرم، برگزاری مسابقات، کلاس کارگاه اردو و ... برگزار گردیده است تا گروه تبلیغی موعود کاشان بتواند به اهداف خود برسد.

2_2.jpg

در چه مکان ها و ایامی از سال فعالیت تبلیغی دارید؟

به صورت مستمر در طول سال به ویژه مناسبت های فرهنگی تبلیغی مانند محرم اربعین ماه مبارک فاطمیه و... در سطح شهرستان کاشان با محوریت مساجد، کانون های فرهنگی، جلسات قرآنی و نیز در اماکنی چون بوستان، مدارس، کمپ فعالیت های تبلیغی این گروه اجرا شده است.

به نظر شما تبلیغ گروهی چه برتری هایی نسبت به تبلیغ فردی دارد؟ ظرفیت ها، فواید، موانع و آسیب های تبلیغ گروهی به نظر شما چیست؟

کار تشکیلاتی به مراتب اثرگذارتر از فعالیت فردی بوده و تبلیغ گروهی موجب هم افزایی ایده ها و تجارب خواهد شد.

اگر قرار بود دو مشکل از مشکلات گروه تبلیغی شما حل شود تا فعالیت تبلیغی تان کارآمدتر شود، علاقه مند بودید کدام مشکلات حل شود؟

از مشکلات اصلی و مهم هر گروه تبلیغی «تامین فضای هماهنگی بین اعضای گروه و منابع مالی جهت اجرای طرحها» می باشد که عموم گروه های تبلیغی با آن روبرو هستند. مسئولین فرهنگی و تبلیغی استان ها می توانند با امکاناتی که در حوزه های مدیریت شان دارند به رفع این مشکل اقدام نمایند.

اگر بخواهیم به یک مورد دیگر نیز اشاره کنیم «ارتقا کمی و کیفی سطح علمی و عملی مبلغین» نیز در بازدهی فعالیت های تبلیغی بی اثر نبوده و با برگزاری کارگاه های متنوع و کاربردی می توان این مشکل را حل نمود.

اگر بخواهید سه ویژگی مثبتی که در گروه تان برجسته است را بیان نمایید، چه ویژگی هایی نام می برید؟

از ویژگی های مثبت گروهی تبلیغی موعود کاشان می توان به «فاضل و انقلابی بودن»، «اخلاص و جهادی بودن»، «هماهنگ و همدل بودن» اعضای این گروه اشاره نمود.

3_0.jpg

از طرح های تبلیغی مؤثر و شاخصی که تا کنون اجرا کرده اید توضیحی بفرمایید.

برگزاری طرح «زندگی به رنگ خدا» می باشد. این طرح در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به ترویج سبک زندگی اسلامی و تحکیم خانواده از سال ۱۳۹۴، هر ساله در سطح شهرستان کاشان با همکاری موسسه هم اندیشی کانونهای فرهنگی کاشان در مکان‌های مختلفی چون مساجد، کانون‌های فرهنگی، امامزادگان، بوستان ها و...برای قشرهای مختلف مردم اعم از آقایان و بانوان و در رده‌های سنی گوناگون برگزار گردیده است.

در بخش اول این طرح دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی و تحکیم خانواده در ماه‌های مبارک رمضان برای کانون ها و مراکز فرهنگی متقاضی در سطح شهرستان کاشان و حومه برگزار گردیده است.

در این طرح بیش از هزار جلسه آموزشی با موضوعات مختلفی چون سبک زندگی اسلامی، گام های خدایی شدن خانواده، عوامل تحکیم خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ضرورت فرزندآوری، مهارت های همسرداری و تربیت فرزند و... برگزار گردیده است. برگزیدگان این طرح از طریق آزمون پایانی مشخص شده و از مزایای مختلف این طرح همچون هدایا، تقدیرنامه و اردو بهره مند گردیده‌اند.

علاقمندان می توانند برای اطلاع از برنامه ها و مراکز اجرای این طرح به کانال این طرح در پیام رسان سروش یا ایتا به نشانی eitaa.com/mouood_kashan مراجعه نمایند.

بخش دیگر این طرح در برخی بوستان‌های کاشان همراه با برنامه های متنوعی چون سخنرانی کارشناس خانواده، مسابقات جذاب، ایستگاه نقاشی کودک و نوجوان و اهدای جوایز برگزارشده است.

در بخش سوم این طرح اردوهای فرهنگی-تفریحی ویژه ممتازین و شرکت کنندگان در طرح و نیز اعضای کانون های فرهنگی در فصل تابستان همراه با برنامه های متنوع تفریحی و فرهنگی در نظر گرفته شده است.

مبلغین و سایر گروه های تبلیغی دیگر جهت استفاده از طرح ها و پیشنهادات گروه شما از چه طریقی میتوانند ارتباط بگیرند؟

گروه تبلیغی موعود کاشان آمادگی دارد تا در جهت یاری رساندن به فعالان فرهنگی، سازمان‌ها و مراکز مختلف فرهنگی همکاری نماید.

علاقه مندان جهت همکاری یا بهرمندی از فعالیت های گروه تبلیغی موعود کاشان می توانند با مراجعه به صفحه اطلاع رسانی برنامه های گروه در پیامرسان ایتا به نشانی eitaa.com/mouood_kashan با گروه ما ارتباط برقرار نمایند.

در پایان از وقتی که در اختیار ما گذاشتید خیلی متشکریم و برای شما و اعضای گروه تان از خدواند متعال طلب توفیق و موفقیت را خواستاریم.
بنده نیز از شما و همکارانتان در پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، به خاطر دیده شدن فعالیت های گروه های تبلیغی، کمال تشکر را دارم.

1_3.jpg

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.