مدیر گروه تبلیغی خادمان دین بیان کرد:

اثربخشی بهتر با تبلیغ گروهی هدفمند

تاریخ انتشار:
مدیر گروه تبلیغی خادمان دین استان یزد اظهار کرد: برای تبیین درست اعتقادات و پاسخگویی به سوالات و شبهات، لازم است تبلیغی، از نوع گروهی صورت گیرد تا انسجام و هدفمندی آن سبب تبیین دقیق تر و اثر بخشی بهتر در پاسخگویی و رفع شبهات داشته باشد.
اثربخشی بهتر با تبلیغ گروهی هدفمند

حجت الاسلام یحیی متصدی آقا بزرگی مدیر گروه تبلیغی خادمان دین استان یزد و از مبلغان فعال معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، فعالیت های تبلیغی این گروه را تشریح کرد :

 

ابتدا به عنوان مدیر گروه تبلیغی، گروه تان را معرفی نمایید؟

گروه فرهنگی تبلیغی خادمان دین ، از سال ۱۳۹۵ با ده نفر از طلاب فاضل حوزه علمیه شروع به کار کرد و در حال حاضر ۴۳ نفر عضو دارد. این گروه در سه حیطه تبلیغ بالینی ، فعالیت نمایشگاهی و تبلیغ دانش آموزی فعالیت مستمردارد.

گروه تبلیغی ما، معمولا در ماه مبارک رمضان با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده علوم پزشکی، در بیمارستان های دولتی به تبلیغ بالینی می پردازد.

همچنین درفضای عمومی با همکاری شهرداری و شورای شهر، با برپایی ایستگاه نقاشی و ایستگاه پرسش و پاسخ و اجرای برنامه روی سن به فعالیت های تبلیغی می پردازد.

در محیط مدارس سطح استان نیز با همکاری آموزش و پرورش به فعالیت های تبلیغی دانش آموزی می پردازیم که البته با شیوع بیماری کرونا وقفه ای در این نوع تبلیغ گروه ما ایجاد شد که با توجه به حضوری شدن مدارس، فعالیت های تبلیغ دانش آموزی از سر گرفته شده است.

 

هدفتان از ایجاد گروه تبلیغی چه بوده است؟

استان یزد، نماد وحدت تمامی ادیان و مذاهب توحیدی است که رستگاری بشر از طریق آموزه های الهی را، محور آیین خود قرار داده اند اما وجود تنوع تفکر سبب وجود سوالات و شبهات در ذهن مردم شده است . از این رو برای تبیین درست اعتقادات و پاسخگویی به سوالات و شبهات ، لازم است تبلیغی، از نوع گروهی صورت گیرد تا انسجام و هدفمندی آن سبب تبیین دقیق تر و اثر بخشی بهتر در پاسخگویی و رفع شبهات داشته باشد. گروه فرهنگی تبلیغی " خادمان دین " با این هدف تشکیل شده است و به فعالیت می پردازد.

 

برای محقق شدن این اهداف چه برنامه هایی تاکنون انجام داده اید؟

در استان یزد، حدود سیصد هزار دانش آموز در حال تحصیل داریم که ظرفیت بسیار غنی برای تبیین می باشد. ما با حضور فعال در مدارس خصوصا مدارس حاشیه شهر تلاش کردیم به تبیین مسائل مختلف دینی و اعتقادی پرداخته و به سوالات دانش آموزان در این زمینه ها پاسخ دهیم.

در زمینه تبلیغ بالینی و تبلیغ در فضای عمومی همان طور که عرض شد، تلاش می کنیم با برگزاری برنامه هایی در قالب های متنوع در حد توان خود به مردم خدمت رسانی کنیم.

 

در چه مکان ها و ایامی از سال فعالیت تبلیغی دارید؟

فعالیت تبلیغی گروه ما در ایام تبلیغی مذهبی و ملی مثل ماه محرم و صفر، دهه فجر، ایام فاطمیه، تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان در مکان هایی مثل مدارس، پارک و بوستان ها و بیمارستان ها اجرا می شود

12

 

به نظر شما تبلیغ گروهی چه برتری هایی نسبت به تبلیغ فردی دارد؟ ظرفیت ها، فواید، موانع و آسیب های تبلیغ گروهی به نظر شما چیست؟

در تبلیغ گروهی به خاطر نظارت بر عملکرد مبلغان، هدفمند بودن مباحث تبلیغی و همپوشانی عیوب و نقائص فعالیت ها توسط دیگر اعضا، اثربخشی بهتر و گسترده تری ایجاد می شود و این مهم ترین فایده تبلیغ گروهی است.

مانعی که در تبلیغ گروهی وجود دارد، نبود مکان اسکان برای مبلغین گروه است.

 

اگر قرار بود دو مشکل از مشکلات گروه تبلیغی شما حل شود تا فعالیت تبلیغی تان کارآمدتر شود، علاقه مند بودید کدام مشکلات حل شود؟

دو دغدغه اساسی که هر گروه تبلیغی با آن دست و پنجه نرم کرده را حل می کردم : یکی بحث اسکان مبلغین و دیگری بحث هماهنگی اداری با ادارات و سازمان های فرهنگی جهت همکاری با گروه های تبلیغی.

 

اگر بخواهید سه ویژگی مثبتی که در گروه تان برجسته است را بیان نمایید، چه ویژگی هایی نام می برید؟

از جمله ویژگی های مثبت گروه تبلیغی خادمان دین میتوان به "دارا بودن مبلغین بومی"، "حضور مبلغین تخصصی در گروه" و "ارتباط خوب اعضای گروه" اشاره کرد.

 

مبلغین و سایر گروه های تبلیغی دیگر جهت استفاده از طرح ها و پیشنهادات گروه شما از چه طریقی میتوانند ارتباط بگیرند؟

گروه تبلیغی خادمان دین همواره از نظرات و پیشنهادات مبلغین عزیز در راستای ارتقای فعالیت های خود استفاده می کند.

علاقه مندان جهت همکاری یا بهرمندی از فعالیت های گروه تبلیغی خادمان دین می توانند با مراجعه به صفحه اطلاع رسانی برنامه های گروه در پیامرسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/joinchat/۵۵۳۴۵۱۵۳۲C۴۴f۰۹۰e۸f۵ مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۹۱۲۷۵۸۲۹۰۶ با گروه ما ارتباط برقرار نمایند.

 

2013

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.