مدیر گروه جهادی تبلیغی منتظران مصلح «عج» بیان کرد:

روحیه جهادی عامل موفقیت در عرصه تبلیغ

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین محمدی بیان کرد: اگر تبلیغ گروهی باشد کمیت و کیفیت افزایش پیدا می کند. معایب و ضعف ها کم‌رنگ شده این کار باعث رشد و تعالی گروه می شود. در کار گروهی قدرت به صورت مضاعف، نظام مند و متشکل نمایان داده می شود از نقاط ضعف پوشش داده شده و کار گروهی باعث پشتیبانی هم نوع در گروه می گردد.
افزایش کیفیت و کمیت در فعالیت های گروهی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین حسن محمدی مدیر گروه جهادی تبلیغی منتظران مصلح «عج الله فرجه الشریف» شهرستان ارومیه استان آذربایجان غربی و از مبلغان فعال معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما، از فعالیت های تبلیغی گروه خود، سخن گفت.

متن این مصاحبه را با هم می خوانیم:

خیلی خوش آمدید؛ ابتدا به عنوان مدیر گروه تبلیغی، گروه تان را معرفی نمایید.

حسن محمدی هستم ،ارشد دانشگاه معارف، سطح سه حوزه علمیه ی قم، مدرس مکالمه ی عربی دانشگاه ادیان و حافظ ۱۵جزء از قرآن کریم  می باشم.
در عرصه ورزش نیز  نائب قهرمان تورنمنت 2005استانبول، قهرمان اول کشوری رشته کونگفوتوآ 1384و عضو تیم ملی موی تای در سال 1385بوده و هم اکنون مدیریت گروه جهادی تبلیغی منتظران مصلح «عج الله فرجه الشریف» شهرستان ارومیه که از سال 1388 تاسیس شده و به حول و قوه ی الهی فعالیت ها ادامه دارد را بر عهدم دارم.

هدفتان از ایجاد گروه تبلیغی چه بوده است؟

با توجه بر فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و با عنایت به آیات شریفه ی قرآنی [قُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ] اگر بخواهیم در جامعه فعالیت های فرهنگی در مقابل ناتوی فرهنگی بایستیم، ضرورت دارد فعالیت ها به صورت جهادی و نظام مند باشند.

با توجه به ترویج فرهنگ جهاد و احصاء کمبود های مناطق محروم روستاها و اقدام بر اساس آنها، گروه جهادی منتظران مصلح هم به صورت جهادی و متشکل از طلاب خواهر و برادر حوزوی و دانشگاهی تشکیل شده و در همین راستا شیوه ی سنتی و شناسایی چهره به چهره و نفر به نفر،فعالیت فرهنگی دارد.

برای محقق شدن این اهداف چه برنامه هایی تاکنون انجام داده اید؟

گروه جهادی تبلیغی منتظران مصلح «عج» با اقداماتی چون «اعزام به راهیان نور»، «تبلیع و روایتگری در نمایشگاه فاطمیه»، «تبلیغ حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری»، «برگزاری میزگردهای تخصصی»، «برگزاری کارگاههای تخصصی سبک زندگی»، «تشکیل حلقه های معرفت»، «برگزاری نمایشگاههای حجاب»،  «جلسات مطالبه گری از مسولین استانی» و ... سعی نموده است برای تحقق اهداف خود گام های موفق را بردارد.

در چه مکان ها و چه ایامی از سال فعالیت تبلیغی دارید؟

مساجد، مدارس، کاروان های راهیان نور، تبلیغ دانش آموزی، تبلیغ خوابگاهی دانشجویی، تبلیغ در زندان ها، ایستگاه های پرسش و پاسخ، مناطق نظامی، پارک ها و هیات مذهبی از جمله مکان هایی هستن که اعضای گروه با حضور فعال در آنجا به ارائه فعالیت های فرهنگی می پردازند.

به نظر شما تبلیغ گروهی چه برتری هایی نسبت به تبلیغ فردی دارد؟ ظرفیت ها، فواید، موانع و آسیب های تبلیغ گروهی به نظر شما چیست؟

قطعا فعالیت گروهی بهتر است، در کار گروهی و تشکیلاتی راهبری آسان تر است نسبت به تبلیغ فردی و تقسیم وظایف و کار بر اساس توانایی های متفاوت اشخاص در کار تبلیغی گروهی راحت تر صورت می پذیرد.
اما در تبلیغ فردی شخص باید به تنهایی پاسخگوی نیاز های متفاوت تبلیغی باشد و این باعث پایین آمدن کیفیت کار می شود و
همچنین با توجه به آیات شریفه ی قرآنی که مردم را به صورت ناس و به صورت عمومیت خطاب می کند. در روایات هم آمده است:«يَدُ اللّهِ مَعَ الْجَماعَةِ.» اگر با جماعت پیش روید قدرتمند می شوید.

اگر تبلیغ گروهی باشد کمیت و کیفیت افزایش پیدا می کند. معایب و ضعف ها کم‌رنگ شده این کار  باعث رشد و تعالی گروه می شود. در کار گروهی قدرت به صورت مضاعف، نظام مند و متشکل نمایان داده می شود از نقاط ضعف پوشش داده شده و کار گروهی باعث پشتیبانی هم نوع در گروه می گردد.

اگر قرار بود دو مشکل از مشکلات گروه تبلیغی شما حل شود تا فعالیت تبلیغی تان کارآمدتر شود، علاقه مند بودید کدام مشکلات حل شود؟

کار جهادی عامل پیروزی هاست، رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.» این جمله رهبر انقلاب، به وضوح اهمیت و جایگاه جهت گیری و کار جهادی را در منظومه  ارزشی انقلاب اسلامی مشخص می کند.
تاریخ انقلاب نشانگر واقعیت روشنی است، ما هرجا انقلابی عمل کردیم در نتیجه پیش رفتیم و هرجا از انقلابی گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم و ناکام شدیم.
بر اساس همین نگرش به ضرورت و ظرفیت کار جهادی است که رهبر معظم در دیدار با جهادگران بر گسترش هرچه بیشتر جریان کار و خدمت رسانی جهادی تاکید کردند. و انتظار ایشان در این زمینه همگانی شدن گفتمان جهادی و گسترش حضور عموم مردم به خصوص جوانان در جریان فعالیت های جهادی است و فراگیر سازی شعار خدمت رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت را مطالبه می کند.

با تمام این تفاسیر عمده از مشکلات فعالیت های جهادی به خصوص گروه جهادی تبلیغی منتظران مصلح می توان به «فقدان بودجه مستمر» و «نبود مکان و دفتر در شهرستان» اشاره کرد که اگر این دو مشکل رفع شود، فعالیتهای گروه چندین برابر خواهد شد.

اگر بخواهید سه ویژگی مثبتی که در گروه تان برجسته است را بیان نمایید، چه ویژگی هایی نام می برید؟

از ویژگی خاص این گروه می توان به «اعزام به مناطق محروم شهری و روستایی و تبلیغ دانش آموزی»، «فعالیت تشکیلاتی و نظامند»، «متشکل از طلاب واساتید تحصیلکرده حوزوی و دانشگاهی»، «داشتن کارگروههای تبلیغی تخصصی» و «همدلی و ازخود گذشتگی اعضا گروه» اشاره نمود.

در پایان از وقتی که در اختیار ما گذاشتید خیلی متشکریم و برای شما و اعضای گروه تان از خدواند متعال طلب توفیق و موفقیت را خواستاریم.
بنده نیز از شما و همکارانتان در پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، به خاطر دیده شدن فعالیت های گروه های تبلیغی، کمال تشکر را دارم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.