مدیرکل تبلیغ عمومی خبر داد:

اعزام بیش از 12هزار نفر مبلغ در ماه مبارک رمضان 1444ه.ق

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری بیش از 12 هزار مبلغ به صورت فردی و گروهی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت نشر معارف دینی و ارزش های انقلاب به نقاط مختلف کشور اعزام شدند.
بهار تبلیغی در بهار قرآن و طبیعت

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین سید حامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در گفتگو با خبرنگار ما از فعالیت بیش از 250 گروه تبلیغی ـ جهادی با استعداد 3هزار نفر مبلغ و 2هزار نفر همیار در ماه مبارک رمضان 1444 در عرصه های گوناگون تبلیغی نظیر فعالیت در مناطق گردشگری و ساحل، مترو، برنامه های جنگ شادی در بوستان ها، مدارس، کانون های اصلاح و تربیت، زندان ها و سایر محیط های ویژه خبر داد.

مدیرکل تبلیغ عمومی اظهار داشت: در ماه رمضان سال جاری استقبال خوبی از تبلیغ خصوصا با توجه به تعطیلات نوروز و فرصت تبلیغ در میان اقوام و خویشان شکل گرفت و بیش از ده هزار و پانصد مبلغ و نزدیک به دوهزار نفر همیار مبلغ که در مجموع اعزام رمضان امسال را به بیش از 12هزار نفر رساند در سراسر کشور به فعالیت تبلیغی پرداختند که از این تعداد 1614 مبلغ خواهر بوده اند.

وی با بیان اینکه سهم شعبه قم، 6647 مبلغ بوده و211 گروه تبلیغی به نقاط مختلف شامل نقاط محروم و مناطق مشترک اعزام شده اند افزود: امسال به لطف خدا و عنایت و پیگیری ریاست محترم دفتر و معاون محترم فرهنگی وتبلیغی تفاهم خوبی با ارتش برقرار شد که عده ای از مبلغان عزیز به پادگان ها و سایر مراکز ارتش اعزام شدند و بنابر نظرسنجی صورت گرفته بیش از 87% از هماهنگی انجام شده و ظرفیت بالای تبلیغی این مراکز اعلام رضایت نموده اند چراکه مخاطب جوان ایشان نیاز و علاقمندی خوبی به مباحث را بروز داده است. 

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری یادآور شد: علاوه بر ارتش، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، آستانه مقدسه حضرت معصومه، سازمان زندان ها، دفاتر ائمه محترم جمعه، کانون های مساجد و سایر مراکز فرهنگی نیز از ظرفیت مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی بهره بردند.

مدیرکل تبلیغ عمومی تصریح کرد: از دیگر ویژگی های تبلیغی ماه مبارک رمضان امسال استقبال بسیار تبلیغ اولی ها بود که با توجه به آنلاین شدن تشکیل پرونده تبلیغی و روند صعودی آن، شاهد گسترش دامنه تبلیغ در میان نسل جوان تر حوزه بودیم. 

وی ادامه داد: افزون بر مطلب فوق، با مساعدت و پیگیری های حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، طلاب همیار گروه های تبلیغی که در مناطق مختلف کشور در کنار گروه های تبلیغی فعالیت داشتند که این فعالیت ها ثبت و مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری بیان کرد: از دیگر تفاوت هایی که اعزام سال جاری را با سال های گذشته متمایز کرده و در برنامه تبلیغی ماه رمضان موثر واقع گردید، بهره گیری از اطلس مسائل و آسیب شناسی نقاط مختلف بر اساس مشارکت خود مبلغان بود که کلیه مبلغان می توانستند، مسائل منطقه تبلیغی خود را با برش شهرستانی مشاهده کنند.

مدیرکل تبلیغ عمومی خاطر نشان کرد: از مهمترین موضوعات مطرح شده در ایام تبلیغی ماه رمضان 1444 هجری قمری توسط مبلغان می توان به «جهاد تبیین»، «تفسیر قرآن کریم» «استقامت ورزی و امید» «جوانی جمعیت و تسهیل ازدواج» و .... اشاره نمود.

وی با اشاره به دریافت گزارش های تصویری از فعالیت مبلغان و گروه های تبلیغی نسبت به انجام ارزیابی های چندلایه از طریق خود ارزیابی، ارزیابی سرگروه و اعضاء به صورت متقابل، ارزیابی نهاد درخواست کننده، ارزیابی کارشناس مسئولان تبلیغی که به صورت تصادفی از میان مبلغان انجام شده و بررسی گزارشات تصویری، و ارتباط با نهادهای رصدی در رابطه با فعالیت مبلغان خبرداد و گفت: به فضل الهی گزارشات تصویری از فعالیت اثربخش مبلغان در محیط هایی گسترده، افزون بر مساجد و حسینیه ها و تکایا خبر می دهد به صورتی که قشر خاکستری مردم را نیز در میان مخاطبان پوشش داده است بعنوان مثال برگزاری تلاوت قرآن در بوستان ها و برگزاری مجالس خانگی قرآنی که با استقبال خوب مردم مواجه شده از جمله خدمات ارزشمند طلاب و مبلغان عزیز بوده است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.