در مصاحبه با رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان صورت گرفت؛

تشریح فعالیت های اداره امور تبلیغ نخبگان در بهار سال 1402

تاریخ انتشار:
رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان سال جاری، 222 مبلغ نخبه جهت ترویج معارف دینی به اقصی نقاط کشور اعزام شدند.
تشریح فعالیت های اداره امور تبلیغ نخبگان در بهار سال 1402

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین علی عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما، از فعالیت های اداره امور تبلیغ نخبگان در بهار سال 1402 سخن گفت.

حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده در ابتدا به فعالیت نخبگانی تبلیغی درماه مبارک رمضان سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد 222 مبلغ نخبه جهت ترویج معارف دینی در قالب سخنرانی و منبر و همچنین برگزاری محافل پاسخگویی به سئوالات و شبهات به خصوص در بین قشر جوانان به اقصی نقاط کشور اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: یکی از برنامه های اداره تبلیغ نخبگان برگزاری نشست های تخصصی و هم اندیشی با حضور مبلغان نخبه در موضوعات مرتبط با قطب های دفتر تبلیغات اسلامی می باشد. در سال های گذشته این نشست ها در سطح نخبگان با حضور اساتید کشوری برگزار گردیده و به منظور استفاده عموم مبلغان از محتوای این نشست ها، مباحث ضبط شده با همکاری قطب ها به زودی در حال تبدیل به خروجی محتوایی در قالب های مختلف می باشد.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان به دیگر از فعالیت های اداره امور نخبگان نسبت به همکاری در ارائه خدمات هدفمند به مبلغان نخبه از طریق مرکز خدمات حوزه های علمیه پرداخت و گفت: در راستای تکریم نخبگان تبلیغی، همکاری های خوبی با مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه به عمل آمده و در مرحله اول 93 نفر از نخبگان در تارنمای مرکز خدمات با ورود به پنل شخصی، اطلاعات فردی و تحصیلی و نیز ثبت فعالیت های 10سال اخیر خود در عرصه های مختلف تبلیغی و فرهنگی، تدریس و پژوهش به همراه مستندات لازم اقدام می نمایند و درمرحله بعدی نسبت به بقیه نخبگان اقدام خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده در ادامه مطالب خود به موضوع تشکیل پرونده اشاره کرد و افزود: تشکیل پرونده اولیه در سال جاری برای 15نفر از مبلغانی که شرایط جذب در اداره امورمبلغان نخبه را دارند صورت گرفته به مرور در شورای نخبگان، پرونده آنها بررسی خواهد شد.

وی ابراز کرد: در ایام تبلیغی دهه کرامت و ایام رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در شهر قم و دیگر شهرستان های کشور 70 نفر مبلغ نخبه به امر مقدس تبلیغ مشغول بودند.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان اظهار داشت: با توجه به برنامه قطب تعمیق ایمان دینی، تعدادی از نخبگان تبلیغی متشکل از فضلای حوزه مشترک با نگاه تقریبی و ایجاد وحدت بین امت پیامبر اکرم(ص)، به مناطق مشترک بین تشیّع و اهل تسنن اعزام شدند و از سال گذشته متقابلا از آن مناطق علمای اهل سنت در دو مرحله به شهر قم، به میزبانی معاونت فرهنگی وتبلیغی دفتر صورت گرفته و در سال جاری نیز میزبان دو گروه از علمای اهل سنت مناطق مشترک خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده بیان کرد: برنامه ریزی برای برگزاری دو نشست هم اندیشی در سطح نخبگان مرتبط با قطب تعمیق ایمان دینی و قطب نظام سیاسی واجتماعی اسلام و ایران و همچنین برنامه ریزی برای دیدار مبلغان نخبه با مراجع عظام تقلید در آستانه ماه محرم الحرام از دیگر اقدامات این اداره می باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.