حجت الاسلام و المسلمین سرمدی نیا اظهار داشت:

فعالیت های مشاوره ای گروه نسیم مهر به مکان و ایام خاص محدود نمی باشد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین سرمدی نیا مدیر گروه نسیم مهر بیان کرد: فعالیت های گروه نسیم مهر به ایام و زمان خاصی محدود نبوده و در طول سال با حضور در 14 پایگاه بسیج و 5 مدرسه شهر پردیسان و همچنین حضور مشاوران متخصص در یک روز مشخص در روستاهای اطراف شهر پردیسان انجام می پذیرد.
مشاوره

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین محسن سرمدی نیا مدیرگروه نسیم مهر و از مبلغان فعال اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما، از فعالیت های تبلیغی این گروه، سخن گفت.

ابتدا به عنوان مدیر گروه تبلیغی، گروه تان را معرفی نمایید؟

بنده محسن سرمدی نیا کارشناس ارشد مشاوره و روانشناسی در گروه نسیم مهر به عنوان سرگروه از سال 1399 مشغول به فعالیت می باشم. فعالیت های این گروه در زمینه های خدمات مشاوره ای و آموزش های مرتبط با آن در موضوعاتی مانند «تربیت فرزند»، «مشاوره پیش از ازدواج»، «خانواده» و ... می باشد.

تعداد اعضای این گروه 35 نفر بوده که 25 نفر از این تعداد به عنوان همیاران مشاوره و 10 نفر دیگر هم با عنوان کادر اجرایی در مناطق مختلف شهر پردیسان و روستاهای اطراف مشغول به فعالیت می باشند. تمامی افراد این گروه دارای مدرک تخصصی آکادمیک مشاوره ای بوده و هم اکنون در سطح دروس خارج حوزه مشغول به تحصیل می باشند.

هدفتان از ایجاد گروه تبلیغی چه بوده است؟

گروه نسیم مهر با هدف تحکیم بنیاد خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی با مدل اسلامی و ایرانی تاسیس شد. عموم مردم وقتی برای دریافت مشاوره به مراکز آن مراجعه می کنند با محتوای مبتنی بر فرهنگ غرب مواجه می شوند و توصیه هایی از مشاوران می شنوند که با آموزه های اسلامی و ایرانی منافات دارد، لذا این گروه برای جبران این خلاء، اقدام به فعالیت های مشاوره ای مبتنی بر احکام اسلامی نموده است.

برای محقق شدن این اهداف چه برنامه هایی تاکنون انجام داده اید؟

با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی که بعضی از افراد جامعه با آن روبرو هستنتد، امکان مراجعه به مشاوران متخصص برای آنها سخت شده است لذا گروه تخصصی نسیم مهر با ارائه مشاوره های ارزان و در بعضی موارد به صورت رایگان به کمک افراد جامعه که نیاز ضروری به مشاوره دارند، برآمده است.

این گروه با فعالیت هایی چون ارائه «مشاوره فردی»، «برگزاری کارگاه های مشاوره و آموزش خانواده ها»، «آموزش پیش از ازدواج»، «آموزش تربیت فرند» در قالب برگزاری کارگاه های حضوری و مجازی اقدام به انجام فعالیت فرهنگی و تبلیغی نموده است.

برگزاری اردوهای آموزشی به مناطق خوش آب و هوا و ارائه محتوای تربیتی در کنار برنامه های مفرح و شاد به خانواده های آسیب دیده از دیگر فعالیت های این گروه می باشد.

در چه مکان ها و ایامی از سال فعالیت تبلیغی دارید؟

فعالیت های گروه نسیم مهر به ایام و زمان خاصی محدود نبوده و در طول سال با حضور در 14 پایگاه بسیج و 5 مدرسه شهر پردیسان و همچنین حضور مشاوران متخصص در یک روز مشخص در روستاهای اطراف شهر پردیسان انجام می پذیرد.

به نظر شما تبلیغ گروهی چه برتری هایی نسبت به تبلیغ فردی دارد؟ ظرفیت ها، فواید، موانع و آسیب های تبلیغ گروهی به نظر شما چیست؟

به طور قطع تبلیغ گروهی با داشتن ویژگی هایی مانند «هم افزایی بین اعضا»، «تبادل تجارب و تخصص بین اعضا»، «نمود بیشتر فعالیت ها و دغدغه ها» و «برنامه ریزی دقیق و تشکیلاتی بودن فعالیت ها» نسبت به تبلیغ فردی از اهمیت و جایگاه والاتری برخوردار می باشد.

اگر قرار بود دو مشکل از مشکلات گروه تبلیغی شما حل شود تا فعالیت تبلیغی تان کارآمدتر شود، علاقه مند بودید کدام مشکلات حل شود؟

مشکلاتی که هم اکنون پیش روی این گروه و دیگر گروه های تخصصی می باشد جدای از کمبود امکانات و مسائل مالی، توجه کم ارگان های مختلف به گروه های تبلیغی می باشد، این گروه با اطلاعات و تجربه هایی که با حضور در کف میدان به دست آورده اند به طور قطع می توانند با حضور در جلسات تصمیم گیری منطقه ای و استانی نقش بسزایی را ایفا نمایند.

اگر بخواهید سه ویژگی مثبتی که در گروه تان برجسته است را بیان نمایید، چه ویژگی هایی نام می برید؟

جهادی بودن فعایت های اعضای گروه به این معنا که علاوه بر اینکه هیچ چشم داشتی مادی نسبت به انجام وظایف خود ندارند بلکه فراتر از تعهدی که دارند برای رفع آسیب های اجتماعی وقت می گذارند. تخصص و تعهد و ورود به هنگام به مسائل روز جامعه نیز از دیگر ویژگی های مثبت گروه تخصصی نسیم مهر می باشد.

در پایان از وقتی که در اختیار ما گذاشتید خیلی متشکریم و برای شما و اعضای گروه تان از خدواند متعال طلب توفیق و موفقیت را خواستاریم.
 بنده نیز از شما و همکارانتان در پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، به خاطر دیده شدن فعالیت های گروه های تبلیغی، کمال تشکر را دارم. جا دارد تشکر ویژه ای از معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم داشته باشیم چون این مجموعه اولین ارگانی بود که نسبت به همکاری و پشتیبانی این گروه اقدام نمود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.