به همت اداره کل تبلیغ تخصصی برگزار گردید؛

نشست تخصصی مبلغان شاخص استان اصفهان با موضوع نقش تبلیغ اخلاق محور در خانواده و جامعه

تاریخ انتشار:
نشست تخصصی مبلغان شاخص استان اصفهان با موضوع نقش تبلیغ اخلاق محور در خانواده و جامعه به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد برگزار گردید.
نشست تخصصی مبلغان نخبه با موضوع نقش تبلیغ اخلاق محور در خانواده و جامعه

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نشست تخصصی مبلغان شاخص استان اصفهان با موضوع نقش تبلیغ اخلاق محور در خانواده و جامعه  با حضور حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد بیان کرد: برای کارآمدی یک فعالیت تبلیغ توجه به چهار نکته «سرمایه علمی و مهارتی مبلغ»، «ویژگی های مخاطب»، «فضای تخاطب» و «بازنمایی از روایت فعالیت ها» از نکات ضروری می باشد.

وی در ادامه افزود: یک مبلغ قبل از هراقدام باید علم و مهارت خود را در موضوعی که می خواهد در آن فعالیت نماید افزایش دهد. در گام دیگر باید توجه داشته باشد مخاطبان دارای ویژگی های مختلفی بوده که نیاز شناخت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده گفت: گاهی دو مورد مذکور موجود است اما همچنان با ناکارآمدی مواجه هستیم. این مشکل به عدم شناخت فضای تخاطب برمی گردد، فضایی که مخاطب در آن نفس می کشد و امکان دارد نگرشی از نگرش یک مبلغ را نسبت به یک موضوع واحد داشته باشد. گاهی مباحث به گونه ای خلط می شود که مخاطب، خانواده را یک گروه تصور می کند نه یک نهاد. در جواب باید گفت خانواده به مثابه یک نهاد است زیرا سابقه چندین هزار ساله دارد، یک نظم ارزشی مسلط بر آن حاکم است.

حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد با تاکید بر نقش فضای تخاطب و محیط بر کارکردهای فرهنگی و تربیتی خانواده، تحولات محیط در عرصه های مختلف فکری، اجتماعی و سیاسی را در جهت تضعیف کارکردهای خانواده دانست و بر ضرورت توجه به این تحولات و تاثیر آن بر خانواده و جایگاه تربیتی آن تاکید کرد.

وی اظهار داشت: سیطره لیبرالیسم و فرد گرایی بر کل عالم در همه عرصه ها وجود دارد و فضای مجازی یک از آن موارد است. اینکه در فضای پست مدرنیته به شما می گویند «علم در خدمت صنعت است» این حرف قشنگی است اما در واقع این اتفاق نمی افتد. در پارادایم علم نیوتنی رسالت علم، کشف حقیقت است. از زمان کوانتوم به بعد که وارد فضای پست مدرن شده ایم رسالت علم دیگر کشف حقیقت نبوده بلکه چیزی به عنوان حقیقت و واقعیت را به رسمیت نمی شناسد.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده بیان کرد: نکته چهارم از خصوصیات کارآمدی توجه به «بازنمایی از روایت فعالیت ها» است. اگر ساختار فرهنگی، اجتماعی، ارزش های اخلاقی و ...، در خدمت بسط ارزشهای اخلاقی و ارزش های خانواده باشد، والدین در مسیر انتقال ارزش ها به نسل بعد دچار چالش نمی باشند اما اگر این امر اتفاق نیفتد این خانواده است که باید از قدرتی بالایی برخوردار باشد تا بتواند با ناآرامی ها مقابله نماید.

حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد گفت: متاسفانه در زمان کنونی انواع ساختارهای جامعه در خدمت ارزش های اخلاقی نمی باشد و کار والدین سخت تر شده است، این امر به قدری مهم شده است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به آن می پردازد که نخبگان جامعه را مورد خطاب قرار داده و آنها را مسئول پاسخگویی به طریقه محافظت خانواده و فرزندان از سیل و طوفان های غیراخلاقی می داند.

لازم به ذکر است در همین رابطه، «همایش بین الملل خانواده مقاوم: چالش های اخلاقی جهان متحول»، اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.