نماینده ولی فقیه در استان سیستان‌و بلوچستان:

آیت الله کفعمی خراسانی دعوت خدا برای خدمت به مردم را اجابت کرد

تاریخ انتشار:
نماینده ولی فقیه در استان سیستان‌و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در مراسم بزرگداشت چهلمین سال ارتحال آیةالله حاج شیخ محمّد کفعمی خراسانی بیان کرد: مرحوم آیت االه کفعمی مصداق بارز این بخش از مناجات شعبانیه «إِلَهِی انْظُرْ إِلَیَّ نَظَرَ مَنْ نَادَیْتَهُ فَأَجَابَکَ وَ اسْتَعْمَلْتَهُ بِمَعُونَتِکَ فَأَطَاعَکَ» بود که دعوت خدا برای خدمت به مردم را اجابت کرد.
آیت الله کفعمی خراسانی دعوت خدا برای خدمت به مردم را اجابت کرد

به گزارش خبرنگار بلاغ، مراسم بزرگداشت چهلمین سال ارتحال عالم خدوم استان سیستان و بلوچستان مرحوم آیةالله حاج شیخ محمّد کفعمی خراسانی به همت مؤسسه ابوتراب و با مشارکت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صبح امروز پنج شنبه 26 بهمن ماه 1402 با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم، مناجات شعبانیه را یکی از دعاهای منحصر به فرد دانست و اظهار داشت: از منظر سبک شناسی دعاها، مناجات شعبانیه دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد، این مناجات با ترس، دلهر و اضطراب شروع «وَ أَقْبِلْ عَلَیَّ إِذَا نَاجَیْتُکَ فَقَدْ هَرَبْتُ إِلَیْکَ وَ وَقَفْتُ بَیْنَ یَدَیْکَ مُسْتَکِیناً لَکَ مُتَضَرِّعاً إِلَیْکَ‏» و با انقطاع و آرامش کامل تمام می گردد؛«إِلَهِی وَ أَتْحِفْنِی بِنُورِ عِزِّکَ الْأَبْهَجِ فَأَکُونَ لَکَ عَارِفاً وَ عَنْ سِوَاکَ مُنْحَرِفاً».

وی در ادامه مطالب خود به بیان فضائل آیت الله کفعمی پرداخت و افزود: آحاد مردم استان سیستان و بلوچستان از مرحوم آیةالله کفعمی خراسانی همیشه به نیکی یاد می کنند. ایشان عالمی بودند که امکان زندگی در شهرهای مذهبی چون قم، مشهد و نجف برای ایشان فراهم بود اما بنا بر احساس تکلیف به این استان مهاجرت کردند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان گفت: مرحوم آیت الله کفعمی مصداق بارز این بخش از مناجات شعبانیه «إِلَهِی انْظُرْ إِلَیَّ نَظَرَ مَنْ نَادَیْتَهُ فَأَجَابَکَ وَ اسْتَعْمَلْتَهُ بِمَعُونَتِکَ فَأَطَاعَکَ» بود که دعوت خدا برای خدمت به مردم را اجابت کرد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: این مراسمات که به جهت بزرگداشت علمای گذشته برگزار می شود تا یاد و نام آنان زنده شود بسیار کار خوبی است اما برای استفاده بیشتر باید روش و منش آنان تببین گردد تا الگویی برای طلاب جوان قرار گیرند.

گفتنی است آیت الله کفعمی تحصیلات حوزوی خود را در مشهد آغاز و جهت تکمیل تحصیلات به نجف عزیمت کرد و هشت نفر از بزرگان نجف و شش نفر از بزرگان مشهد و قم نیز به ایشان اجازه اجتهاد دادند.ایشان به عنوان پدر وقف سیستان و بلوچستان معروف بوده و بانی بناهای خیر و مذهبی بودند، همچنین پایه گذار حوزه علمیه در زابل و زاهدان که منجر به تربیت شاگردانی شد که بسیاری از آنها منشا آثار و برکاتی در زاهدان و سطح کشور شد.  آیت الله کفعمی از پیشگامان فعالیت های جهادی در کشور بود که به محرومان توجه ویژه ای داشت و پانصد خانواده محروم را تحت پوشش مستقیم داشت، همچنین 25 خانه را برای سادات ساخت و در اختیار آنها قرار داد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.