رفتن به محتوای اصلی
مدیرکل تبلیغ عمومی خبر داد:

اعزام 37هزار مبلغ در سال 1403 به سراسر کشور

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری با اشاره به اعزام های صورت گرفته در سال 1403 توسط اداره کل تبلیغ عمومی، بیان کرد: نزدیک به 37 هزار مبلغ در ایام تبلیغی همچون؛ ماه مبارک رمضان، دهه اول محرم، اوقات فراغت تابستان، اربعین و دهه آخر صفر، ایام فاطمیه دوم، ایام دهه فجر، اعتکاف، اعیاد مبعث و شعبانیه به نقاط مختلف کشور جهت نشر معارف دینی اعزام شده اند.
شریعتمداری

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سید حامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در گفتگو با خبرنگار ما از اقدامات صورت گرفته در این اداره کل، در سال 1403 خبر داد.

جذب و ساماندهی
مدیر کل تبلیغ عمومی در ابتدای مطالب خود به موضوع جذب و ساماندهی مبلغان در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تعداد 3837 نفر متقاضی تشکیل پرونده در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بودند که از این تعداد 1699 نفر آقا و 2138 نفر خانم بودند. از آمار مذکور 1991 نفر بعد از مصاحبه و روند جذب، موفق به تشکیل پرونده شده اند. وی در ادامه افزود: شایان ذکر است از تعداد 200 مورد متقاضی تشکیل گروه تبلیغی در سال 1403، تعداد 138 گروه تبلیغی تشکیل شده است که 88 مورد مرتبط با گروه تبلیغ برادران و 50 مورد آن مربوط به گروه تبلیغ خواهران می باشد.

اعزام
حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری با اشاره به اعزام های صورت گرفته در سال 1403 توسط اداره کل تبلیغ عمومی، بیان کرد: نزدیک به 37 هزار مبلغ (383 هزار نفرروز) در ایام تبلیغی همچون؛ ماه مبارک رمضان، دهه اول محرم، اوقات فراغت تابستان، اربعین و دهه آخر صفر، ایام فاطمیه دوم، ایام دهه فجر، اعتکاف، اعیاد مبعث و شعبانیه به نقاط مختلف کشور جهت نشر معارف دینی اعزام شده اند.

اداره امور تبلیغی خواهران
مدیرکل تبلیغ عمومی در ادامه به ارائه گزارش اجمالی از عملکرد سالانه اداره اعزام خواهران در سال گذشته پرداخت و گفت: تعامل و همکاری با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و پذیرش 1300 مبلغه از مدارس علمیه خواهران سراسر کشور و همچنین برنامه ریزی و اعزام به دانشگاه های علوم پزشکی و محلات قم، تشکیل هیئت های دخترانه و برگزاری نمایشگاه های متعدد از جمله اقدامات اداره اعزام خواهران در سال 1403 بوده است.

طرح مدد
حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری در بخش دیگر سخنان خود به تبیین طرح مدد پرداخت و هدف کلان این طرح را پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: از اهداف طرح "مدد" می توان به «ارتقاء سطح بینش و اصلاح رفتار مخاطبان تا سطح پایداری برابر مشکلات و استقرار نظام ارجاع مناسب به متخصص در هنگام بروز آسیب»، «افزایش اثربخشی طلاب و مبلغان در زمینه اصلاح الگوهای زندگی و رفع آسیب‌هایی که مانع رشد دینی و انسانی جامعه می‌شود»، «افزایش اثربخشی مبلغان و طلاب در تربیت نسل نوجوان و جوان از طریق اثرگذاری اجتماعی»، «توانمندسازی دانشی و مهارتی مبلغان ساماندهی شده» و «جریان سازی تبلیغ دینی مسأله محور در محیط منتخب» اشاره کرد.

وی افزود: گروه های تبلیغی با برگزاری آموزش متناسب برای خانواده‌ها و مخاطبان ویژه، برقراری ارتباط میان خانواده، نهادهای فعال و مسجد، اجرای مداخلات لازم بر اساس شناسایی صورت گرفته از طریق نظام ارجاع و زمینه سازی ارائه خدمات لازم از طریق نهادهای متولی این طرح را عملیاتی خواهند نمود.

مدیرکل تبلیغ عمومی در ادامه به تشریح فرآیند عملیاتی این طرح پرداخت و اظهار داشت: مواردی همچون؛ «شناسایی نقاط در معرض آسیب یا آسیب دیده»، «شناسایی ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی برای مداخله»، «بستر سازی مناسب مداخله»، «انجام مداخله صحیح و مناسب»، «پشتیبانی علمی، معنوی، رسانه و مشاوره ای»، «دریافت خروجی های مناسب» و «ارزیابی و اثرسنجی» از جمله فرآیند عملیاتی طرح امداد می باشد.

سایر اقدامات
مدیرکل تبلیغ عمومی تصریح کرد: «راه اندازی سامانه ابرار ذیل بلاغ و ارائه آخرین دستاوردهای گروه های تبلیغی و طرح های قابل اجرا در این سامانه»، «فعالسازی شورای هماهنگی گروه های تبلیغی در استان ها و برگزاری بیش از 60جلسه هم اندیشی»، «برگزاری نشستهای هم اندیشی فعالان عرصه تربیتی با همکاری میز آموزش و پرورش»، «برگزاری جُنگ‌های فرهنگی هنری در بوستان‌ها توسط گروه‌های تبلیغی فعال»، «سفر به استان های مختلف با هدف شناسایی ظرفیت ها و ارزیابی عملکرد گروه های تبلیغی» و «پیگیری امور مربوط به جلسات کمیته هدایت تبلیغی استان ها» از جمله اقدامات اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سال 1403 بود.

وی در ادامه افزود: تقویت گروه های تبلیغی شامل حمایت های مادی و معنوی، برگزاری جلسات هم اندیشی و انتقال تجارب، شناسایی و تکمیل سامانه رصدی مناطق مختلف کشور با بهره گیری از ظرفیت مبلغان، مدیریت کارگروه اجتماعی 19 دی و پشتیبانی از نهادها و ارگان های مختلف از جمله آموزش و پرورش، ارتش و سازمان زندان ها، نیروی انتظامی، راه آهن جمهوری اسلامی و امثال آن با استفاده از ظرفیت مبلغان و گروه های تبلیغی و تقویت بنیه دینی کارکنان و مخاطبان ایشان از دیگر اقدامات همکاران ارجمند در اداره کل تبلیغ عمومی بوده است.

افزودن دیدگاه جدید

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.