آیت الله توکل تشریح کرد؛

مهمترین ویژگی تبلیغ

تاریخ انتشار:
آیت الله توکل اخلاص، زمان شناسی، شناخت نیازهای جامعه مخاطب و تقویت ولایت را از شاخصه های موفقیت در تبلیغ برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمین توکل

به گزارش بلاغ به نقل از حوزه، حجت الاسلام و المسلمین توکل در گفتگویی با اشاره به رسالت سترگ مبلغان ماه محرم در هدایت گری مردم و نسل جوان ابراز داشت: مهم ترین نکته ای که مبلغان باید به آن توجه کنند توجه به مساله اخلاص و کار برای خداست چرا که اگر این طور شد، لاجرم سخن آن ها نیز بر دل مخاطبان می نشیند.
وی همچنین با تاکید بر این که در امور تبلیغی باید به نیازها و اقتضائات زمانه مردم توجه کرد، گفت: وعاظ و سخنرانان باید شرایط و نیازهای مردم را درک کنند؛ به این معنی که گاهی طرح مباحث اخلاقی و خانوادگی در جلسه سخنرانی لازم است و گاهی نیز مشاهده می شود که مباحث مطروحه بسیار علمی و عالی است اما کشش و ظرفیت مخاطب وجود ندارد.
وی یادآور شد: البته در عین حال باید مراقب بود که مبادا سطح سخنرانی ها بی جهت پایین آورده شود بلکه لازم است معجونی از امور عادی و مباحث عالی در آن استفاده شود.
این استاد حوزه خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر تلاش برای تقویت نظام و رهبری در سخنرانی ها و برنامه های تبلیغی است چرا که با این کار هدف و توطئه دشمنان خنثی می شود.
وی افزود: بی شک رهبری رکن رکین نظام اسلامی است و دشمنان نیز با توجه به این واقعیت در تلاش برای ضربه زدن به آن هستند.
استاد توکل ادامه داد: آنچه ضرورت دارد این است که باید اهمیت و جایگاه ولایت فقیه برای همه مردم به خوبی روشن شود و جامعه بداند چرا دشمنان این قدر با مساله ولایت مخالفت و دشمنی دارند.
وی بر لزوم تقویت بصیرت دینی مردم در محافل حسینی تاکید کرد و گفت: روح حماسه عاشورا باید در این محافل ساری و جاری باشد و توده های مردم و به خصوص نسل جوان با اهداف اصلی قیام سیدالشهدا(علیه السلام) به خوبی آشنا شوند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.