مدیر مؤسسه فرهنگی دارالهدی؛

رسانه‌های نوین فرصتی برای ترویج معارف و اخلاق در جامعه است

تاریخ انتشار:
مدیر مؤسسه فرهنگی دارالهدی با بیان این که رسانه‌های نوین بهترین فضای برای ترویج معارف مذهبی و اخلاقی در جامعه است، گفت: مبلغان با استفاده از رسانه‌های سنتی و نوین پیام صلح، دوستی پیامبر اسلام را به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جواد پاینده، مدیر مؤسسه فرهنگی دارالهدی، در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، به نقش تأثیرگذاری رسانه‌ها در ترویج مباحث اخلاق در جامعه پرداخت.

حجت‌الاسلام پاینده با بیان این که رسانه‌ها نقش مؤثری  در نهادینه کردن اخلاق در جامعه ایفا می­کنند، ابراز کرد: در نظام اسلامی ایران خلأهای اخلاقی بسیاری وجود دارد، زیرا که مباحث اخلاقی در جامعه به درستی بیان نشده است ولی رسانه‌ها می‌توانند این برای برطرف کردن خلأهای اخلاقی و فرهنگی جامعه گام‌های مؤثری بردارند.

مدیر مؤسسه فرهنگی دارالهدی ابراز کرد: رسانه‌ها مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بهره‌گیری از کارشناسان اخلاق در قالب‌های گزارش و گفت‌وگو مباحث اخلاقی در عرصه‌های سیاست، ورزش، فرهنگی مباحث اخلاق و اسلامی را ترویج کنند.

وی با بیان این که رسانه امروز مخاطب محور شده است، گفت: امروز رسانه‌ها تعامل دوسویه با مخاطبان برقرار کرده‌اند و این تعامل در حوزه اخلاق سبب می‌شود که کارشناسان مذهبی با مشکلات اخلاقی مردم آشنا شده و راهکاری‌ها مناسبی برای حل این مشکلات ارائه کنند.

حجت‌الاسلام پاینده بیان کرد: رسانه و فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده بنابراین رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها بهترین فضای برای ترویج مباحث مذهبی و اخلاقی در جامعه است.

مدیر مؤسسه فرهنگی دارالهدی ابراز کرد: مردم در زندگی روزمره‌شان نیاز به مشاوره اخلاقی دارند ولی دسترسی حضوری به کارشناسان اخلاقی ندارد، بنابراین رسانه و فضای مجاز می‌تواند پل ارتباطی میان مردم و کارشناسان اخلاق باشد.

وی در پایان، بیان کرد: در گذشته علما و مبلغان فقط یک رسانه منبر را برای ترویج معارف اسلامی در اختیار داشتند امروزه مبلغان با استفاده از رسانه‌های سنتی و نوین مانند اینترنت، تلویزیون و تلفن همراه شبکه‌ها اجتماعی پیام صلح، دوستی پیامبر اسلام را به گوش جهانیان برسانند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.