حجت الاسلام ماندگاری گفت:

نعمت بی ولایت نقمت است/ آل سعود پست تر از حیوان است

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام ماندگاری به مصادیق غضب الهی در دنیا اشاره کرد و تشریح نمود: غضب الهی در این دنیا سه مصداق دارد.
ماندگاری

به گزارش بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری امشب هشتم محرم در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به سخنرانی پرداخت.
وی به امتحان بزرگ عاشورا اشاره کرد و گفت: اگر انسان در امتحانات زندگی از نعمت ولایت و هدایت الهی استفاده کند هم خود به بالاترین درجات می رسد و هم مردم را راهنمایی می کند، امام حسین علیه السلام با این امتحانی که داد هم خود به اعلی رسید و هم مردم را به مسیر بندگی خدا کشاند.

چهار دوست در پیشگاه خدا

این نخبه تبلیغی با بیان اینکه چهار گروه هستند که در پیشگاه خدا با هم رفیقند به آیه 69 سوره نساء استناد کرد و توضیح داد: در پیشگاه خدا، انبیاء، صدیقین، شهدا و صالحین گرامی داشته شده است، چراکه همه اینها راهنمایان الهی اند.
وی با بیان ارتباط بین شهدای امروز و شهدای 1400 سال پیش، ادامه داد: شهدا هشت سال جنگ تحمیلی نیز با فدا کردن جانشان هم همنشین انبیاء شدند و هم مسیر را برای بندگی خدا برای مردم نشان دادند، همان طور که عبد صالح خدا امام خمینی (ره) هم خود به عالی ترین درجات رسید و هم مسیر بندگی خدا را هموار نمود به گونه ای که یکی از شاگردانش (شیخ زکزاکی) 11 ملیون نفر را در نیجریه با مکتب اهل بیت علهیم السلام آشنا نمود.
رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا نعمت در مقابل ولایت را نقمت و مایه غضب الهی خواند و توضیح داد: نعمت اگر در مقابل ولایت باشد می شود مایه مغضوب علیهم و بدترین غضب در این دنیا این است که انسان با همان نعمتی که خدا به او داده است خود را بدبخت کند.

مصادیق غضب الهی در دنیا

حجت الاسلام ماندگاری به مصادیق غضب الهی در دنیا اشاره کرد و تشریح نمود: غضب الهی در این دنیا سه مصداق دارد:
​1– انسان را عوض آرامش در اضطراب، تشویش و نا آرامی مبتلا می کند.
​2- موجب انحراف فکری، عملی و شخصیتی می شود.
3- موجب سقوط انسان می شود.
خطیب امشب حرم مطهر به توضیح هر کدام پرداخت و گفت: ما باید از نعمت ها برای وصل به خد استفاده کنیم چرا که هرچیزی در بازگشت به اصل خویش آرام می شود، مانند کودک که در سینه مادر و رودخانه که در بستر دریا آرام می گیرد، انسان نیز چون از خداوند متعال می باشد تنها در صورتی که به معرفت الهی برسد و در مسیر بندگی خدا قرار بگیرد و به او وصل گردد، آرام می شود.

انحراف انسان بی ولایت

این نخبه تبلیغی انحراف را به انحراف فکری، عملی(تجارت بی سود) و شخصیتی تقسیم کرد و اضهار داشت: در آیه 30 سوره اعراف می فرماید عده ای منحرف اند اما گمان می کنند که هدایت شده اند مانند افرادی که نعمتی مانند ثروت یا جمال دارند که خیال می کنند با ثروت به بزرگی یا با نشان دادن زیبایی به بزرگی می رسند در حالی که در اشتباه اند چراکه معرفت الهی انسان را به بزرگی میرساند نه مال و ثروت؛ نمونه اش شهدای هشت سال دفاع مقدس است که در سنین نوجوانی به جبهه ها می رفتند و حتی پلاک خود را می کنند و تنها بدون اینکه کسی آنها را ببیند در جایی شهید می شدند چون اطمینان داشتند که اتصال به خدا انسان را بزرگ می کند و الان می بینید که بعد از چند سال شهدای گم نام تفحص می شود و چه عزت و احترامی دارند.
وی دومین مصداق انحراف را انحراف عملی دانست و عنوان کرد: انسانی که نعمت را با هدایت ولایت استفاده نکند دچار انحراف عملی می شود مانند کسانی مانند کسی که ثروت فراوانی دارد اعم از کارخانه، ماشین و خانه و از هیچ کدام از اینها سود نمی برد اما شهدا با تنها یک نعمت حیاتی که داشتند با راهنمایی ولایت به همنشینی انبیاء رسیدند.
حجت الاسلام ماندگاری انحراف سوم را انحراف شخصیتی بر شمرد و گفت: امروزه قیمت برخی از انسانها به قیمت کت و شلواری است که می پوشند یا به قیمت ماشینی است که سوار می شوند، وجود خودشان هیچ شخصیت و قیمتی ندارد در حالی که اگر انسان از هدایت الهی بهره بگیرد در شخصیت خود دچار انحراف نمی شود و وجودش قیمتی می شود.

حکام سعودی پست تر از حیوان اند

این کارشناس مسائل مذهبی سومین مصداق غضب الهی را سقوط عنوان کرد و توضیح داد: انسان اگر نعمتش رادر مسیر بندگی به کار نگیرد به بیان قرآن از حیوانات، چوب خشک و سنگ هم پست تر می شود، مانند رژیم آل سعود که با این همه نعمتی که در دست دارند اعم از قدرت نظامی، پول نفت؛ خود را بدبخت و خود را پست تر از حیوان  می کنند چرا که هیچ حیوانی چنین وحشی گری نمی کند که آنها در یمن و جاهای دیگر می کنند.
وی با بدتر از چوب خشک و سنگ خواند حکام سعودی به حرف مفتی اعظم عربستان مبنی بر سلام ندادن به قبر پیامبر صلوات الله اشاره کرد و گفت: سنگ اگر چندین سال در مجاورت آب قرار بگیرد نرم می شود اما انسان به جایی می رسد که سالها در کنار آبشار رحمت الهی در مدینه قرار می گیرد اما هیچ تحولی در او رخ نمی دهد.
این نخبه تبلغی سخنرانی را با این جمله به پایان برد که: شهدا برای ما اتمام حجت کرده اند آنها با نعمت حیات که اولین نعمت همه مخلوقات است خود را به عالی ترین درجات رساندند چرا که بیشترین بهره را از نعمت ولایت بردند، و با کارشان برای ما حجت را به اتمام رساندند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.