مسئول ارتباطات و بین الملل مرکز مدیریت حوزه های علمیه:

همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز برگزار شد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری: ما بیش از 4 هزار طلبه ی زبان دان و بیش از چهل تشکل بین المللی از طلاب را داریم و این می طلبد که مراکز مختلف حوزوی تمام تلاش خود را در ایفای سهم در این عرصه به کار گیرند.
حجت الاسلام حسینی کوهساری

حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری مسئول ارتباطات و بین الملل مرکز مدیریت حوزه های علمیه در گفتگو با خبرنگار بلاغ از برگزاری همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز در روز پنج شنبه بیست و سوم آذر ماه خبر داد.

این همایش با پیام هایی از سوی مراجع معظم تقلید و سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام کوهساری با بیان ضرورت نگاه بین المللی حوزه های علمیه گفت: این همایش با هدف تجلیل از نخبگان و فعالان حوزوی که در زمینه های مختلفی همچون تبلیغ، تدریس تحقیق، ترجمه و... فعال هستند برگزار شد. در شش عرصه کمیته های مختلفی تشکیل شد که محصول آن شناسایی نخبگان و فعالان عرصه بین الملل بود. در این همایش از سی نفر از برگزیدگان و فعالان عرصه بین الملل تجلیل به عمل آمد.

وی با اشاره به ضرورت تجلیل از فعالان در حوزه بین الملل اظهار داشت: هدف ما این است که این همایش به صورت منظم و سالانه برگزار شود تا بتوانیم در رساندن پیام اسلام به گوش جهانیان قدمی برداشته باشیم.

مسئول ارتباطات و بین الملل مرکز مدیریت حوزه های علمیه با اشاره به جشنواره علامه حلی افزود: جای خالی یک جشنواره علمی بین المللی در حوزه های علمیه خالی است و ما قصد داریم این همایش در حوزه بین الملل با نظم و قوت، مانند جشنواره علامه حلّی ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری با بیان قدرت اسلام در زمینه ی تمدن سازی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه رسالت ویژه ای پیدا کردند. در سال های گذشته علاوه بر شرایط و اقتضائات دنیای معاصر و خروج دین از انزوا، جایگاهی که انقلاب اسلامی در دنیا پیدا کرده این رسالت را دوچندان می کند.

وی حوزه ی علمیه را پشتیبان فکری و معرفتی انقلاب اسلامی خواند و افزود: حوزه علمیه با توجه به جایگاه و شرایطی که پس از انقلاب به دست آورده تمام تلاش خود را برای برداشتن گام های بین المللی انجام می دهد. حوزه های علمیه از ابتدا تا به امروز نگاه ویژه ای به عرصه ی بین الملل داشته اند و پس از انقلاب این نگاه ویژه تر شده است.

مسئول ارتباطات و بین الملل مرکز مدیریت حوزه های علمیه با اشاره به گستردگی پهنای عالم و سنگینی بار تبلیغ دین اظهار داشت: تنها یک معاونت بین الملل برای بین المللی کردن حوزه علمیه کافی نیست، بلکه همه ی معاونت ها و بخش های حوزه های علمیه در کنار متون آموزشی و اساتید و طلاب حوزه های علمیه  باید رویکرد بین المللی داشته باشند و مصالح دنیای اسلام و دیگر ادیان را ببینند و به مسئولیت خود در راستای سعادت انسان ها به خوبی عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری با ابراز خرسندی از فعالیت های بین الملل مراجع معظم تقلید گفت: خوشبختانه نگاه مراجع تقلید در عرصه بین الملل نگاه خوب و مؤثری است. مراجع تقلید در سال های اخیر در کشورهای دیگر دفاتر خود را راه اندازی کرده اند و زبان های مختلف را به سایت های خود افزوده اند و نیز در زمینه ی ترجمه ی کتبشان به زبان های دیگر فعال هستند.

وی با اشاره به پیشرفت های حوزه های علمیه در عرصه بین الملل بیان داشت: ما بیش از 4 هزار طلبه ی زبان دان و بیش از چهل تشکل بین المللی از طلاب را داریم و این می طلبد که مراکز مختلف حوزوی تمام تلاش خود را در ایفای سهم در این عرصه به کار گیرند.

لازم بذکر است معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نمایشگاهی که در حاشیه این همایش برپا شده است غرفه ای از مجموعه فعالیت های گروه های تبلیغ نوین در عرصه بین الملل را ایجاد کرد.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.