به همت اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی:

کرسی تجلیل و تحلیل فعالان شبکه های اجتماعی برگزار شد

تاریخ انتشار:
رئیس اداره تبلیغ مجازی: مبلغان فضای مجازی در شبکه های اجتماعی بیش از سه میلیون مخاطب را جذب کرده اند که اگر بصورت هدفمند برنامه ریزی کنیم می توانیم این فضا را به درستی مدیریت کنیم و مبانی دینی و آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی را به درستی معرفی کنیم
کرسی تحلیل و تجلیل از فعّالان شبکه های اجتماعی

به گزارش خبرنگار بلاغ  کرسی تحلیل و تجلیل از فعّالان شبکه های اجتماعی روز یکشنبه بیست و ششم آذرماه در سالن جلسات رضوان با حضور حجت الاسلام و المسلمین وحیدرضا ملکی رئیس اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام ملکی با تقدیر از مبلغان فعال در عرصه ی فضای مجازی گفت: مبلغان فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تاکنون توانسته اند بیش از سه میلیون مخاطب را به صفحات خود جذب کنند. اگر برنامه ریزی هدفمند و صحیح داشته باشیم می توانیم این شبکه ها را به درستی مدیریت کنیم و بیشترین تاثیرگذاری را برای معرفی مبانی دینی و آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی با اظهار تأسف از فضای آلوده ی حاکم برای فضای مجازی افزود: ما امیدواریم مبلغان با تولید و انتشار محتوای ناب و با کیفیت دینی در فضای مجازی بتوانند در روند بهبود فضای سایبر در کشورمان قدمی بردارند.

رئیس اداره تبلیغ مجازی ضمن ارائه ی گزارشی از فعالیت های اداره تبلیغ مجازی اظهار داشت: این اداره در حد اختیارات و توان خود حمایت های لازم و متنوّعی را در دستور کار خود قرار داده است.

حجت الاسلام ملکی با بیان ضرورت ورود همه جانبه ی طلاب به فضای مجازی گفت: موضوع مراکز شتابدهی و استارتاپ ها در فضای مجازی در حال پیگیری است و امروز شاهدیم که فضای مجازی بعنوان یک منبع اقتصادی سرشار و سرمایه عظیم شناخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به رویداد ایده های آسمانی، بعنوان یک فعالیت شاخص در زمینه ایده پردازی و خلاقیت گفت: این رویداد یک اردوی آموزشی سه روزه در خارج از شهر قم است که در آن مبلغان با شیوه های ایده پردازی و تبدیل آن به یک محصول تاثیرگذار با آورده اقتصادی در قالب یک کار گروهی آشنا می شوند.

در ادامه ی این نشست، حجت الاسلام سید مهدی صدرالساداتی کارشناس و فعال شبکه های اجتماعی، با ابراز خرسندی از حضور پررنگ طلاب در شبکه های اجتماعی گفت: با توجه به حضور اقشار مختلف جامعه در شبکه های اجتماعی، احساس وظیفه کردم تا در این محیط وارد شوم و فعالیت تبلیغی خود را در فضای مجازی گسترش دهم.

وی با ضروری دانستن حضور مبلغان مجازی در شبکه های اجتماعی اظهار داشت: ما طلاب مبلغ باید در شبکه های اجتماعی بصورت هدفمند وارد شویم تا تاثیرگذاری بهتری داشته باشیم. یک مبلغ باید از ابتدا هدف خودش از حضور در فضای شبکه های اجتماعی را مشخص کند تا بتواند برنامه ریزی و تاثیرگذاری بهتری داشته باشد. اگر طلاب با برنامه درست وارد تبلیغ در فضای مجازی بشوند، فعالیت تبلیغی آنان مانع تحصیل نخواهد شد.

در این جلسه حدود 80 نفر از مبلغان مجازی در شبکه های اجتماعی، در راستای انتقال تجارب، ارتقای دانش مبلغان و هم افزایی بیشتر دربرنامه ریزی هرچه بهتر تبلیغ درمحیط شبکه های اجتماعی مشارکت داشتند.

همچنین حجت الاسلام جواد عباسی اراکی، مبلغ برتر این دوره، به بیان راه های موفقیت خویش در عرصه تبلیغ در شبکه های اجتماعی پرداخت و ابراز داشت: فعالیت در شبکه های اجتماعی اگر بصورت منظم و در ساعات مشخص اوج حضور مخاطبان در شبکه های اجتماعی باشد تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

در انتهای این جلسه از زحمات حجت الاسلام جواد عباسی اراکی، با اهداء لوح تقدیر و هدیه، توسط رئیس اداره تبلیغ مجازی قدردانی شد.

لازم به ذکر می باشد که این جلسه ابتدا در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد اما به دلیل ازدحام شرکت کنندگان، به سالن رضوان منتقل شد.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.