به همت مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی؛

اولین دوره دانش افزایی شاعران و مداحان استان قم برگزار شد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام حقیقت با استناد به آیات و روایات به تبین اهمیت و جایگاه مداح و ضرورت برگزاری این دوره پرداخت و با استناد به سخنان مقام معظم رهبری بر ضرورت شناسایی آسیب ها و رفع نواقص مداحان، مطالبی را بیان کرد.
عباس حیدر زاده

به گزارش خبرنگار بلاغ اولین دوره دانش افزایی شاعران و مداحان استان قم به همت مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بیست و سوم آذر ماه با حضور حدود 600 نفر از مداحان و اساتید برگزار شد.

این دوره هر پنج شنبه با هدف توانمند سازی و دانش افزائی مداحان قم با بررسی موضوعاتی از قبیل درس اخلاق اسلامی و آداب اجتماعی مداحی ، اصول وفنون مداحی و روضه خوانی ، آشنائی با قرآن ، ادعیه وزیارات، مواعظ قرآنی و روائی ، مقتل شناسی و آشنائی با تحریفات ، مخاطب شناسی ، دستگاه های موسیقی سنتی و آوا شناسی ، آشنایی با نظم ،نثر و شعر ولائی ، بینش سیاسی  و اجتماعی ، عقائد اسلامی ، تاریخ وسیره پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله ) ، تاریخ وسیره اهل بیت (1) ، تاریخ وسیره اهل بیت (2) ، احکام عمومی ، آشنائی با رایانه ( کامپیوتر) برگزار می شود.

 در افتتاحیه ی این دوره حجت الاسلام حقیقت با استناد به آیات و روایات به تبین اهمیت و جایگاه مداح و ضرورت برگزاری این دوره پرداخت و با استناد به سخنان مقام معظم رهبری بر ضرورت شناسایی آسیب ها و رفع نواقص مداحان، مطالبی را بیان کرد.

همچنین حاج عباس حیدرزاده ضمن تشکر از دفتر تبلیغات اسلامی جهت برگزاری این دوره، به بیان ضرورت دانش افزایی شاعران و مداحان پرداخت.

مداحان در این جلسه به مناسبت ورود حضرت معصومه (س) به قم، به مدیحه سرایی پرداختند.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.