معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

قوانین ناهماهنگ بالادستی از مهم‌ترین موانع هماهنگی بین نهادهای حوزوی است

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: باید در سیاست‌گذاری‌های نهادهای حوزوی همکاری‌ها بر پایه مسئله محوری به وجود آید و قوانین ، اسناد بالادستی و چشم‌اندازها هم با توجه به مقررات و قوانین موجود تدوین شود.

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری حوزه مراسم اختتامیه نخستین اجلاس مشترک مدیران استانی نهادهای عالی حوزوی سه شنبه 28 آذر ماه در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علیه خواهران در قم برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: کمیسیون چهارم در بخش موانع پیش روی نهادهای عالی حوزوی، مواردی مانند قوانین ناهماهنگ بالادستی را ازجمله مهم‌ترین موانع هماهنگی در بین نهادهای حوزوی استخراج کرده که باید با پیگیری‌های مدام حل شود.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها برای افزایش هم‌افزایی و بیشتر شدن ارتباطات نهادهای حوزوی شایسته بوده که در جلسات شورای هماهنگی حوزه‌های علمیه شرکت کنند تا خروجی‌های حوزه نقش عملکردی خود را به دست آورد، همچنین عدم تعامل با سازمان‌های دولتی نیز ازجمله مهم‌ترین موانع حوزه‌های علمیه در حال حاضر است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین روستا آزاد با بیان برخی پیشنهاد‌های ارائه‌شده برای بهبود تعاملات نهادهای حوزوی عنوان کرد: تشکیل خودکارسازی مشترک نهادهای عالی حوزوی و تدوین سیاست‌های مشترک و مدون برای پذیرش خواهران و برادران طلبه در استان‌های مختلف کشور ازجمله مهم‌ترین محورهایی بوده که نهادهای عالی حوزوی می‌تواند آن‌ها را دنبال کند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تأکید کرد: باید در سیاست‌گذاری‌های نهادهای حوزوی همکاری‌ها بر پایه مسئله محوری به وجود آید و قوانین ، اسناد بالادستی و چشم‌اندازها هم  با توجه به مقررات و قوانین موجود تدوین شود.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.