به همت مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی؛

نخستین جلسه مرحله دوم دوره آموزشی مهارت های زندگی برگزار شد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام دبیری فرد: مراجعه به سایت رسمی ثبت احوال و مشاهده ی آمار ازدواج و طلاق و نیز مشاهده ی آمارهای رسمی اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی، اهمیت برگزاری این دوره را بیشتر نمایان خواهد کرد.
دوره آموزشی مهارت های زندگی

به گزارش خبرنگار بلاغ دومین دوره آموزشی مهارت های زندگی به همت مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی چهارشنبه ششم دی ماه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد دبیری فرد رییس اداره آموزش مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن تشکر از مبلغان شرکت کننده در دومین دوره آموزشی مهارت های زندگی گفت: طی تفاهم نامه ی دفتر تبلیغات اسلامی با وزارت کشور، دفتر تبلیغات اسلامی مأموریت یافت به پنج استان قم، تهران، البرز، کرمانشاه و خوزستان جهت حل برخی معضلات اجتماعی مانند طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد ورود کند.

وی با ابراز خرسندی از تلاش ها و پیگیری های مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت:دوره اول مهارت های زندگی با حضور استادان جوانشیر، اخوی، صالحی و هادی برگزار شد و بازخوردهای بسیار خوبی داشت.

حجت الاسلام دبیری فرد با اشاره به موضوعات مطرح شده در دوره اول مهارت های زندگی گفت: ما در دوره ی اول موضوعاتی از قبیل مدیریت خشم، مدیریت استرس، ارتباط مؤثر، روابط بین فرد، مدیریت حل مسئله و تعارض را مورد بررسی تخصصی و کارشناسانه قرار دادیم.

رییس اداره آموزش مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان ضرورت ادامه ی این دوره های آموزشی برای مبلغان عنوان کرد: از امروز به مدت چهار هفته در روزهای چهارشنبه بعد از ظهر موضوعات: خودآگاهی، اظهار تفکر، توانایی تصمیم گیری، توانایی تفکر انتقادی، هوش هیجانی و آسیب ها یا فرصت های شبکه های اجتماعی را توسط اساتید و کارشناسان برتر مورد بررسی قرار می دهیم.

وی افزود: بعد از اتمام دوره، آزمونی برگزار خواهد شد و به قبول شدگان مدرکی از سوی مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی اعطا می شود و قبول شدگان در اعزام های تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی در اولویت قرار خواهند گرفت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادی، دانش، مهارت، انگیزه و استمرار را چهار رکن موفقیت دانست.

وی دانش و اطلاعات جزئی را در بسیاری موارد مانع ایجاد مشکلات بزرگ خواند و گفت: اگر ما دانش خود را افزایش دهیم بسیار مسائل و مشکلات را پیش از رخداد حل کرده ایم. در مرحله ی بعدی ما باید مهارت خود را افزایش دهیم. همه ی ما می دانیم که لجبازی بد است اما مهارت مقابله با لجبازی را نداریم.

کارشناس و مشاور خانواده به بررسی ابعاد شخصی افراد پرداخت و گفت: ما 9 بعد جسمانی، حسی حرکتی، شناختی، هیجانی، اجتماعی، جنسیتی، اخلاقی، معنوی و شخصیت داریم که شخصیت جمع الجمع همه ی ابعاد است.

حجت الاسلام هادی در ادامه ی مباحث افزایش مهارت زندگی به معرفی دو کتاب روانشناسی رشد با نگرش به منابع اسلامی و چهره ی جان پرداخت.

وی عامل برخی مشکلات را جسمانی دانست و افزود: گاهی مشکلات ما از بیماری های بدن ماست و با حل مشکلات جسمی، بسیاری از مشکلات حل می شود. تغذیه، تحرک و خواب سه عامل مهم در سلامتی انسان است.

وی مسائلی که در ذهن انسان تکرار می شود را عامل مهمی در قضاوت های ما دانست و عنوان داشت: تفکرات ما به دو دسته ی منطقی و غیر منطقی تقسیم می شود و با شناخت تفکرات غیر منطقی می توانیم به تفکرات منطقی برسیم. قانون همه یا هیچ یکی از قوانین غیر منطقیست که برخی از ما درگیر آن هستیم.

حجت الاسلام هادی افزود: باید صراحت را بیاموزیم نه جسارت را. صراحت یعنی کنار گذاشتن تعارفات نه توهین کردن. باید توانایی ابراز وجود به دیگران را داشته باشیم. باید بتوانیم در رد درخواست های غیر منطقی پاسخ منفی بدهیم. یکی از راه های صراحت در رد درخواست های دیگران پاسخ طنز آمیز است. تکنیک صفحه ی خط خورده و تکنیک به سیم آخر زدن دو روش دیگر برای رد دیگران است که بدون مذاکره به طرف مقابل پاسخ منفی می دهیم.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.