رییس اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

نشست سالانه مبلغان فضای مجازی برگزار می شود

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین ملکی: موضوع امسال این نشست «فضای مجازی و خانواده من» نام گذاری شده و خانواده ی مبلغان مجازی نیز می توانند در این نشست حضور داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین وحیدرضا ملکی

.:: ثبت نام ::.

حجت الاسلام و المسلمین وحیدرضا ملکی رئیس اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار بلاغ از برگزاری نشست سالانه مبلغان فضای مجازی با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی و سرهنگ محمد مهدی محمدی معاون آموزش پلیس فتا ناجا در تاریخ ۲۸ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ با حضور مبلغان و خانواده ها در سالن همایش های غدیر خبر داد.

رئیس اداره تبلیغ مجازی با اشاره به شیوه ی اجرای این نشست در ادوار گذشته ابراز کرد: در سال های گذشته همایشی عمومی برای کلیه مبلّغان فعال در عرصه های نوین برگزار می شد که از سال قبل با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت مبلغ فضای مجازی از سوی حوزه علمیه و توجه به آن، این نشست به صورت اختصاصی برای مبلغان فضای مجازی برگزار می گردد.

حجت الاسلام ملکی هشت ماه اول سال را ماه های درسی و تبلیغی طلاب خواند و افزود: ما این نشست را در 28 دی ماه برگزار کردیم تا کمترین تداخل و ممانعت با برنامه های مبلغان مجازی صورت گیرد و حضور مبلغان در این نشست با مشکل روبه رو نشود.

وی به بیان اهداف اداره تبلیغ مجازی پرداخت و اظهار داشت: هدف اولیه ی ما تقدیر از زحمات مبلغان و خانواده های صبور آنان است. در کنار این هدف ما اهدافی از جمله: اعتبار بخشی به فعالیت تبلیغی در فضای مجازی، فرهنگ سازی تبلیغ مجازی، ایجاد انسجام میان مبلغان فضای مجازی و ارتقاء سواد فضای مجازی خانواده آنان را، در برنامه های خود داریم.

رئیس اداره تبلیغ مجازی ضمن قدردانی از حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی جهت حضور در این نشست عنوان کرد: موضوع امسال این نشست «فضای مجازی و خانواده من» نام گذاری شده و خانواده ی مبلغان مجازی نیز می توانند در این نشست حضور داشته باشند. با توجه به این که حجت الاسلام شهاب مرادی درحوزه روانشناسی و امور خانواده فعالیت علمی و تبلیغی داشته، و در کنار آن جزو فعالان عرصه ی مجازی  می باشد، از ایشان خواسته ایم به موضوعات زیر بپردازند:
* فضای مجازی و فرصت های تبلیغی
* خانواده و آسیب شناسی تبلیغ در فضای مجازی

حجت الاسلام ملکی با مقایسه ای بین تبلیغ سنتی و مجازی گفت: با توجه به سابقه طولانی تبلیغ به صورت سنتی یا چهره به چهره، این سبک تبلیغی برای نهادهای حوزوی، مبلّغان و به تبع آن برای خانواده های آنان  نهادینه شده و آن را بعنوان یک رسالت طلبگی پذیرفته اند امّا تبلیغ در عرصه های نوین بویژه در عرصه فضای مجازی نیاز به فرهنگ سازی بیشتر داشته تا هم نهادهای حوزوی به این نحوه از تبلیغ که از اهمیّت ویژه ای برخورداراست بیشتر توجّه کنند و هم مبلّغ احساس انجام وظیفه و هویت تبلیغی نماید و هم از طرف خانواده درک و حمایت شود.

وی افزود: چون فعالیت مبلغان مجازی عمدتا در خانه انجام می شود ممکن است آسیب هایی را بدنبال داشته باشد: اولا خانواده ی وی فکر می کنند حضور او در خانه حضوری غیر ضروری و غیر مفید است. ثانیا او با وجود این که در در کنار خانواده هست ، نمی تواند به خانواده رسیدگی کند و این باعث ایجاد نارضایتی می شود. سومین مشکلی که در حضور مسمتر طلاب در فضای مجازی وجود دارد الگوبرداری نادرست همسر و فرزندان از این رفتار و نیز ایجاد شکاف بین اعضای خانواده است. مبلغان باید توجه داشته باشند که از این فضای گسترده و مهم تبلیغی استفاده کنند اما این استفاده توسط خود مبلغ و خانواده ی او به استفاده ی بی قید و شرط تبدیل نشود و این مسأله از مهم ترین دغدغه های ماست.

همچنین در این نشست سرهنگ محمدی معاون آموزش پلیس فتا ناجا به ارائه ی گزارشی از فضای مجازی با رویکرد آسیب شناسی در کشور می پردازد  و در پایان مراسم اختتامیه سوگواره مجازی بلاغ و تقدیر از برگزیدگان صورت می پذیرد.

.:: ثبت نام ::.

دیدگاه‌ها

سید محمد موسوی 19:24 - 1396/10/26

تشویق و ترغیب در ایجاد انگیزه مؤثر است

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.