رئیس اداره نخبگان تبلیغی خبر داد؛

باحضور اساتید شهیر حوزه سلسله نشست های فاطمی برگزار می شود

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام عباس زاده با بیان اطلاعیه برگزاری سلسله نشست‌های فاطمی از حضور اساتیدی چون دکتر رفیعی، حجت الاسلام قادری، آیت الله طبسی، آیت الله نظری منفرد خبر داد.
حجت الاسلام علی عباس زاده

حجت الاسلام والمسلمین علی عباس زاده رئیس اداره نخبگان تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار بلاغ از برگزاری سلسله نشست های تخصصی فاطمی از تاریخ 30 دی لغایت سوم بهمن در مرکز همایش های غدیر خبر داد.

رئیس اداره نخبگان تبلیغی با پرداختن به مقام و جایگاه حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت: بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (سلام الله علیها) و نقش بی بدیل حضرت در مکتب اهل بیت (علیهم السلام) کار آسانی نیست؛ تا آن جا که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: اگر همه ی خوبی ها و کمالات به صورت شخصی درآید ، آن شخص فاطمه است، بلکه از آن هم والاتر؛ دخترم فاطمه بهترین اهل زمین است از جهت عنصر وجودی، شرافت و کرامت.

وی افزود: خاندان نبوت هادیان خلقند و زندگی و کلامشان حجت و الگوی انسان هاست. پس شناخت و برگرفتن از هدایت آنان در حد امکان وظیفه ایست که باید بدان جامه ی عمل پوشاند. هرچند زندگی آن بزرگوار کوتاه است و به دو دهه هم نمی رسد اما او بانویی است که امام راحل (ره) در شأن ایشان می گویند: حضرت زهرا (سلام الله علیها) از معجزات تاریخ و افتخارات عالم وجود است. زنی که در حجره ای کوچک و خانه ای محقر انسان هایی تربیت کرد که نورشان از بسیط خاک تا آن سوی افلاک و از عالم ملک تا آن سوی ملکوت اعلی می درخشد. از این رو دفتر تبلیغات با هدف دانش افزایی مبلغان با کمک نخبگان و اساتید تبلیغ دست به برگزاری این نشست تخصصی زد.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به لزوم پرورش نخبگان اظهار داشت: یکی از برنامه های اداره نخبگان تبلیغی استفاده از توانمندی های افراد شاخصدر جلسات و نشست های تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی می باشد. در ایام فاطمیه سلسله نشست های تخصصی فاطمی برای مبلغان برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری چنین نشست هایی عنوان کرد: در این نشست علاوه بر انتقال تجارب تبلیغی مبلغان نخبه، ابعاد مظلومیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و شبهات مطرح شده پیرامون شخصیت آن بانوی بزرگوار مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس اداره نخبگان تبلیغی تعداد جلسات این نشست را چهار جلسه خواند و افزود: این سلسله جلسات در روزهای شنبه الی سه شنبه هر روز ساعت 18 و 30 دقیقه در مرکز همایش های غدیر برگزار می شود. روز اول حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی به موضوع «بررسی ابعاد شکل گیری شخصیت و الگو بودن حضرت فاطمه (سلام الله علیها)» می پردازد؛ در روز دوم حجت الاسلام و المسلمین استاد قادری موضوع «بررسی حیات سیاسی اجتماعی حضرت فاطمه  (سلام الله علیها)» را مورد بررسی قرار می دهد و در روز سوم آیت الله نجم الدین طبسی به ارائه ی مبحث «بررسی و پاسخ به شبهات فاطمیه (سلام الله علیها)» خواهد پرداخت؛ همچنین در روز چهارم حجت الاسلام و المسلمین استاد نظری منفرد بحث «جایگاه و فضائل حضرت فاطمه (سلام الله علیها) از دیدگاه فریقین» را مطرح می کند.

حجت الاسلام عباس زاده در پایان با اشاره به امتیازات شرکت در این دوره گفت: مبلغان شرکت کننده در این دوره از امتیازات زیر برخوردار می شوند:
1. اولویت در اعزام های تخصصی
2. اعطاء گواهی شرکت در دوره
3. پرداخت هزینه ایاب و ذهاب

دیدگاه‌ها

شمایله زینب 21:03 - 1396/10/24

با سلام و خسته نباشید! خیلی ممنون که همچنین برنامه گذاشتید.امیدوارم این برنامه با موفقیت انجام بشود انشاءلله.

عبد 10:02 - 1396/10/25

السلام علیکم خداقوت بجای تلگرام از نرم افزارهای بومی استفاده کنید یاعلی

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.