در گفتگو با حجت الاسلام کمال مطرح شد؛

گردهمایی سرگروهای تبلیغی در مشهد اردهال برگزار می شود

تاریخ انتشار:
مدیر کل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی: گردهمایی دو روزه سرگروه های تبلیغی در مشهد اردهال برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین یحیی کمال مدیر کل امور تبلیغی

حجت الاسلام و المسلمین یحیی کمال مدیر کل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار بلاغ از برگزاری گردهمایی دو روزه سرگروه های تبلیغی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدحسین هاشمیان دبیر شورای راهبری قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی و سرگروه های تبلیغی فعال در تاریخ 10 و 11 اسفند در مشهد اردهال خبر داد.

حجت الاسلام کمال با اشاره به اهداف برگزاری این گردهمایی گفت: یکی از اهداف مهم از برگزاری این گردهمایی، ایجاد تعامل بیشتر و شناسایی نقاط ضعف و قوت فعالیت های گروه های تبلیغی و توانمندسازی این گروه ها می باشد.

وی افزود: در سال 1397 بسیاری از فعالیت های تبلیغی و اعزام به سمت تخصصی شدن و موضوع محوری متناسب با میزهای تخصصی قطب های فکری و فرهنگی هدایت خواهد شد؛ از این رو برگزاری این گردهمایی برای توجیه سرگروه های تبلیغی و آشنایی آنان با نیازها و اقتضائات جدید تبلیغ و برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی در سال 1397 ضروری است.

مدیر کل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی چند موضوع را در این گردهمایی دارای اولویت دانست و عنوان داشت: پنج موضوع در این گردهمایی برای ما دارای اولویت است:
1. آموزش سامانه سمتا (جهت تسهیل در امور اعزام، گزارش دهی و ارزیابی گروه های تبلیغی).
2. شناسایی و معرفی قطب فکری و فرهنگی و میزهای تخصصی این قطب ها و همسو شدن فعالیت های تبلیغی گروه ها با موضوعات مورد نظر قطب های فکری و فرهنگی.
3. تشکیل کارگروه های تخصصی گروه های تبلیغی برای گروه های دارای تخصص و مهارت های ویژه که باید در ذیل کارگروه های تخصصی به فعالیت خود ادامه دهند و مورد حمایت قرار خواهند گرفت. کارگروه هایی مانند: کارگروه آسیب های اجتماعی و کاهش اعتیاد، کارگروه کاهش طلاق و مفاسد اخلاقی، کارگروه تبلیغ بالینی، کارگروه تبلیغ دانش آموزی، کارگروه سبک زندگی و خانواده و... از جمله این کارگروه های تخصصی هستند.
4. تشکیل شورای هماهنگی گروه های تبلیغی برای استان هایی که هنوز این شورا در آن استان ها تشکیل نشده است.
5. رتبه بندی گروه های تبلیغی بر اساس آئین نامه ای که طی چند جلسه با شورای هماهنگی گروه های تبلیغی تنظیم شده است.

حجت الاسلام کمال به برنامه های جانبی این گردهمایی اشاره کرد و گفت: در کنار سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر واعظی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر هاشمیان، جلسه ی پرسش و پاسخی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر روستا آزاد برای حل مشکلات گروه های تبلیغی و ترسیم اهداف و برنامه های سال 1397 خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این گردهمایی، ما میزبان سرگروه های فعال گروه های تبلیغی کشورهستیم و از آن جایی که گروه های تبلیغی آغازگر یک جریان هدفمند تبلیغی در کشور هستند، ایجاد شبکه گروه های تبلیغی کشور یکی از اهداف دارای اولویت دفتر تبلیغات اسلامی در سال 1397 خواهد بود که این گردهمایی آغازی بر این امر به شمار می آید. یقینا با شکل گیری شبکه تبلیغ گروه های تبلیغی ما شاهد فعالیت های منسجم ، هدفمند و متکی بر مسأله محوری و در نتیجه تعمیق باورهای دینی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.