حجت الاسلام یحیی کمال:

نماز محضر اتمّ عبودیت است

تاریخ انتشار:
مدیرکل امورتبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در دوره آموزشی مهارتی اسرار و شیوه های دعوت به نماز گفت:بهترین وزیباترین محضر عبادت را اگر بخواهیم معرفی کنیم میتوانیم نماز را به عنوان یکی از شاخص ترین محضر عبادت و اتم آن مطرح کنیم.

به گزارش خبر نگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال مدیرکل امورتبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم دراولین  نشست دوره آموزشی مهارتی اسرار و شیوه های دعوت به نماز که ازسوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری مرکز تخصصی آموزشی نماز درهفته گذشته درجمع بیش از500نفرازمبلغان در مرکزهمایش های غدیر برگزارشد اظهار داشت : بهترین و زیبا ترین محضر عبادت را اگر بخواهیم معرفی کنیم میتوان نماز را به عنوان یکی از شاخص ترین محضر عبادت و اتمّ آن مطرح کنیم که توسط انبیای الهی مطرح شده است و رسالت اصلی مؤمنین اقامه نماز است که دستور میفرماید مؤمنین هرگاه قدرت و مدیریت پیدا کردند بر بروی زمین اولین و مهم ترین و اصلی ترین  کار مبلغان حکومت دینی اقامه نماز است.
وی افزود:اگر بخواهیم جامعه خالی از آسیب ها داشته باشیم و بر اساس تربیت و سبک اسلامی باشد جزو اولین کارهای اصلی ما باید نماز را در جامعه مخصوصا در بین جوانان نهادینه کنیم .
حجت الاسلام کمال خاطر نشان کرد: فلسفه عاشورا را برای مردم بیان کنیم که نکته ی بسیار کلیدی است که چرا امام حسین علیه السلام در آن زمان میگوید اجازه دهید تا من نمازم را اول وقت بخوانم.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین کاظمی کارشناس دینی با بررسی نماز در آمارها گفت: بیشتر زندانی ها از افرادی هستند که نسبت به نماز بی توجهند.
وی گفت: در جامعه دو سلاح داریم که اگر این دو سلاح را فعال کنیم ما برنده محسوب میشویم که تا به امروز هر کجا فعال کرده ایم برنده بودیم آن دو سلاح، اول عشق به قرآن و اهل البیت علیه السلام و دوم نماز اول وقت در مسجد است.
حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که اشتباه ما در تربیت فرزند این است که ما با آموزش فرزند را تربیت میکنیم نه با عشق اظهار داشت: نتیجه ی این نوع تربیت می شود تربیت سوز، نه تربیت ساز.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.