حجت الاسلام وافی:

موضوع اسرار نماز آن گونه که میتوانیم به دیگران بگوییم

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین وافی در دوره آموزشی مهارتی اسرار و شیوه های دعوت به نماز گفت: موضوع اسرار نماز آن گونه که باید وآن گونه که شاید و آن گونه که میتوانیم به دیگران بگوییم.

به گزارش خبر نگار بلاغ حجت الاسلام والمسلمین وافی در دومین نشست دوره آموزشی مهارتی اسرار و شیوه های دعوت به نماز که از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری مرکز تخصصی آموزشی نماز در هفته گذشته در جمع بیش از 500 نفر از مبلغان در مرکز همایش های غدیر برگزار شد اظهار داشت: تصور ما از نماز یک تصور ظاهری و کوچک است،وقتی که ما نگاه به نماز میکنیم،نماز را در یک سری حرکات خلاصه میکنیم و معنای نماز همین قیام،سجود و رکوع میدانیم در حالی که هزار نقطه باریک و ریز تر دارد.
این کارشناس دینی افزود:اگر مردم اسرار نماز را میدانستند ما دیگر در جامعه تارک نماز نداشتیم و همه نماز خوان می شدند.
وی تاکید کرد: بیان اسرار نماز در نظر مخاطبین باعث میشود که با یک دید دیگر به نماز نگاه کند و همین قدر دانست که نماز مهم است ان موقع نزد نماز خاشع میشود و اگر نماز برایش خاشع شد دیگر نماز برایش سنگین و سخت نیست.
وافی با اشاره به تاکید فقها به اسرار نماز گفت: این نشان میدهد که این اسرار فوق العاده مهم است.
وی افزود :در حوزه درون نماز سه موضوع مطرح است،اول اسرارنماز،دوم آداب نماز،سوم آثار نماز. آن چه که در درون نماز است سر میگویند،نماز اسراری دارد که همراه با ایمان و اعتقاد به امامت و...حاصل میشود.آن نمازی که میخواند ممکن است آثار نداشته باشد اما محال است که کسی نمازهمراه با ایمان  بخواند و نمازش سر نداشته باشد و این اسرار شدت و ضعف دارند.آداب نماز آن شکل ظاهری همین اسرار است اگر کسی بخواهد از آن سر نماز بهرمند شود لازم است باید از آداب نماز کمک بگیرد،محال است کسی بدون استفاده از آداب نماز به سر نماز برسد،به عبارت دیگر آداب نماز دریچه ی ورود به اسرار نماز است،مادامی که به آداب نماز متصل باشی به باطن نماز که همان اسرار نماز است متصل میشوید.
حجت الاسلام والمسلمین واقی گفت:فرق بین ندا و نجوی این است که ندا گفتگوی از دور است ولی نجوی گفتگوی نزدیک و دو طرفه است و ثمره نجوی میشود اقبال خداوند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.