به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

دومین جلسه دوره آموزش تکمیلی «کارآفرینی قرآنی» برگزار شد

تاریخ انتشار:
دومین جلسه دوره آموزش تکمیلی «کارآفرینی قرآنی» با معرفی طرح آموزش قرآن به روش آسان با عنوان 25 «بازی قرآنی» و به صورت کارگاهی برگزار شد.
 دوره آموزش تکمیلی کارآفرینی قرآنی

به گزارش خبرنگار بلاغ، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، فرخ‌الدین علیزاده (مبتکر طرح آموزش قرآن) به روش آسان با عنوان 25 «بازی قرآنی» در دومین جلسه دوره آموزش تکمیلی «کارآفرینی قرآنی» که به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به این که 400 ساعت آموزش قرآن در مدارس داریم چرا پس از گذراندن این ساعات آموزشی، دانش آموزان روخوانی را یاد نمی‌گیرند.
وی گفت: حدود 400 کتاب به عنوان منبع مطالعه، مصاحبه با 100 نفر از کارشناسان قرآنی، روش های تدریس قرآن قبل و بعد از انقلاب، مشاهده انواع روش های تدریس قرآن در مدارس و مراکز قرآنی و اجرای طرح در شهرهای مختلف، بخشی از تحقیقات میدانی این طرح قرآنی می‌باشد که این فعالیت‌ها منجر به این شد تا طرحی متناسب با ذائقه آماده شود و با کمترین زمان بتوانیم قرآن را آموزش دهیم.
مبتکر طرح آموزش قرآن به روش آسان با بیان این که بازی دنیای بچه ها است، تصریح کرد: بسیاری از مفاهیم علمی و آموزش را در قالب بازی می توان آموخت.
وی افزود: من روش خود را بر مبنای بازی طراحی کردم و 25 بازی در مدت ده جلسه طراحی کردم که روخوانی را آموزش دهم و در سال اول به 60 درصد از هدف خود رسیدم و در سال دوم به هفتاد درصد و اکنون به تمام هدف خود رسیدم. تمام قواعد روخوانی معادل فارسی دارد.
علیزاده با بیان این که کلمه «الله» تمام قواعد روخوانی را در بر دارد، اظهار داشت: قواعد روخوانی شامل حرکات کوتاه و کشیده، تنوین، التقای ساکنین و اشباع می‌شود که در کلمه «الله» وجود دارد که بر مبنای این کلمه می توان روخوانی قرآنی را آموزش داد.
وی به ویژگی های این طرح پرداخت و گفت: این طرح از هیچ جایی الگوبرداری نشده و متناسب با کتاب های درسی دانش آموزان طراحی شده است.
مبتکر طرح آموزش قرآن به روش آسان تصریح کرد: دانش آموزان قادر به خواندن و نوشتن اولین گروه مخاطب این طرح هستند و مربیان و مراکز قرآنی گروه های بعدی می‌باشند.
وی افزود: شیوه های برقراری ارتباط با مشتریان در این طرح از راه های برگزاری دوره برای مربیان، کلاس های خصوصی، تهیه پک، حضور در نمایشگاه قرآن، فضای مجازی و اهدای بخشی از محصول می باشد.
علیزاده خاطرنشان کرد: منابع کلیدی در این طرح شامل منابع (ارتباطی) کارشناسان تکنولوژی گروه های آموزشی مدارس مقطع ابتدایی و مراکز دارالقرآن و مؤسسات قرآنی، (ساختاری) از طریق اعضای تیم، ساختار بین افراد، تعامل مالی بین افراد، (انسانی) طراح، مذاکره کننده، تولیدکنندگان، مالی و فیزیکی است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.