با همکاری اداره تبلیغ مجازی؛

اولین نشست حلقه هنری مثال با عنوان کارگاه طراحی پوستر «فریاد برائت» با حضور مبلغان نوین برگزار شد

تاریخ انتشار:
اولین نشست تخصصی حلقه هنری مثال با عنوان کارگاه طراحی پوستر فریاد برائت، با همکاری اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برگزار شد.
حلقه‌ هنری مثال

به گزارش خبرنگار بلاغ، اولین نشست تخصصی حلقه هنری مثال با عنوان کارگاه طراحی پوستر فریاد برائت، با همکاری اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سه شنبه 23 مردادماه برگزار شد.
در این کارگاه که از ساعت 8 صبح به مدت 12 ساعت در سالن جلسات معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم برگزار گردید؛ در ابتدا حجت الاسلام محمد ابراهیم نژاد و حسن جمالی به عنوان کارشناسان محتوایی در راستای کمک به خلق ایده و آثار تاثیرگذار، به تبیین مسائل مهم در حوزه وهابیت و جریانات تکفیری برای طلاب هنرمند پرداختند.
در ادامه حجت الاسلام مرتضی حاجیانی به عنوان کارشناس مهارتی و طراح به نکات مهم مهارتی در امر تولید پوستر پرداخت.
از جمله مراحل مهارتی که در این کارگاه به آن پرداخته شد می‌توان ایده پردازی، بارش افکار، اتود زنی، پیاده سازی ساده طرح و پرداختن عمیق به طرح پوستر اشاره کرد.
در اختتامیه این نشست مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزاری این کارگاه را اقدامی بدیع و نو در فضای حوزوی دانست و گفت: حضور طلاب در مقابله با جریانات تکفیری امری اجتناب ناپذیر است که باید با استفاده از ابزار مناسب آن و با هنرمندی به این مسئله پرداخت.
دکتر اباذر جعفری با اشاره به چرخه تبدیل محتوای خام به محتوای هنرمندانه در فضای مجازی، قدم بعدی این گونه برنامه ها را اهتمام به توزیع و انتشار مناسب آن و رساندن محتوا به دست مخاطب دانست و افزود: قدمهای بعدی تولید محتوا را نیز باید محکم برداشته و به فکر انتشار مناسب آن نیز بود.
حجت الاسلام محمد ابراهیم نژاد، مدیر سایت الوهابیه و دانشجوی دکترای رشته تاریخ تشیع، گفت: تنها 5 درصد فعالیت های رسانه ای داعش تولیدات پژوهشی و علمی است و بیشتر به تولید فیلم، کلیپ و اینفوگرافی های تاثیر گذار بر روی مخاطب می‌پردازند.
ابراهیم نژاد با اشاره به ضرورت تولید کارهای تلفیقی و هنرمندانه در مقابله با وهابیت و جریانات تکفیری گفت: مثلا استفاده از نمادهای چفیه قرمز و عقال و پرداختن به اسلحه و خنجر به عنوان نمادهای افراط، دیگر تاثیری ندارد و طلاب گرافیست باید بنشینند و به استفاده از نمادهایی جایگزین برای تاثیر گذاری بیشتر بر ذهن مخاطب بیندیشند.
مدرس جریانشناسی جریان های تکفیری، با اشاره به یکی از طرح های تولید شده در این کارگاه گفت: استفاده از قیچی با پرچم کشورهای استکباری و شکسته شدن تیغه آن با وحدت کشورهای اسلامی و در طرحی دیگر به تصویر کشیدن یک صورت با نیمی ریش بلند و نیمی از آن بدون ریش به عنوان افراط و تفریط کارهای نو و جذابی بود.
همچنین در این نشست حجت الاسلام مرتضی حاجیانی، عضو کانون هنر شیعی و نهضت پوستر های انقلاب گفت: مبلغان باید خودشان را رشد دهند تا جایی که آن نقش رهبری که در جریان های مختلف هنری وجود دارد را ایجاد کنند.
حاجیانی با بیان این که هر کدام از ما پتانسیل این را داریم که یک جریان هنری را در کشور هدایت کنیم گفت: این تشنگی در فضای هنری کشورمان وجود دارد و باید جامعه را به سمت فضای مذهبی و فرهنگی برد و بتوانیم در آن فضا از آن ها استفاده‌ی کافی را ببریم.
حجت الاسلام وحیدرضا ملکی رئیس اداره تبلیغ مجازی در پایان این نشست با اظهار این مطلب که یکی از اهداف این کارگاه این بود که دوستان دور یک میز بنشینند و کار گروهی را تجربه کنند افزود: برگزاری جلساتی این گونه ضمن انتقال تجربه میان طلاب هنرمند به انس و همفکریشان در فضای تبلیغی کمک می کند.
رئیس اداره تبلیغ مجازی با اشاره به اهداء جوایزی به پنج نفر از برگزیدگان اول تا سوم این کارگاه گفت: هدیه نفر اول این کارگاه بن نقدی به مبلغ 300 هزار تومان و حمایت از طرح و ایده تبلیغی این برگزیده تا سقف 2 میلیون تومان است و هدیه دو نفر دوم این کارگاه بن نقدی به مبلغ 200 هزار تومان، دو نفر سوم برگزیده، بن نقدی به مبلغ 100 هزارتومان وجه نقد و حمایت از طرح و ایده تبلیغی این برگزیدگان تا سقف یک میلیون تومان می‌باشد.
در پایان نام نفرات برگزیده کارگاه طراحی پوستر فریاد برائت که امتیاز بیشتری را از آراء داوران و مخاطبان کسب کرده بودند اعلام شد.
نفر اول : امیر قنبری.
نفرات دوم: علیرضا برزگر و سیدعلی حسینی.
نفرات سوم: خداکرم جمالی و سید محمدباقر داوودی.
گزارش تصویری

 

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.