حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

مسئولین عیوب خود را بپذیرند/همدیگر را به خاطر حزب و جناح خاص کنار نزنیم

تاریخ انتشار:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت:در جامعه ای زندگی می کنیم که دشمنان ما زیاد هستند و باید اتحاد نظر داشته باشیم و همدگیر را کنار نزنیم؛ البته کسانی که خطوط قرمز را شکستند و حاضر به عذرخواهی از مردم نشدند و امروز در حصر هستند از موضوع خارج اند.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش بلاغ به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در مراسم عزاداری دهه اول محرم در مسجد اعظم قم، با اشاره به نشانه های اهل دنیا در حدیث معراج بیان داشت: یکی از نشانه های اهل دنیا پرخوری، پرخوابی، خندیدن زیاد و زود عصبانی شدن است، همه این مسایلی که ذکر شد همچون خوردن، خوابیدن و خندیدن دارای مصادیق حلالی است، اما کسی که دل به دنیا بسته باشد، قطعا تمام هم و غمش این امور است و برای دنیا زود غضبناک می شود.
وی تصریح کرد: اهل دنیا برای گرانی و ارزانی نیز عکس العمل نشان می دهند، امروز در کشور مشکل مواد غذایی نداریم و یا اینکه ۱۲۰ میلیون خط تلفن همراه فعال درکشور وجود دارد، اما جنگ بر سر احتکار مواد غذایی و خرید موبایل و ماشین است، این یعنی نگرانی و اضطراب نسبت به آینده دنیا و حب دنیا.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: از دیگر نشانه های اهل دنیا، گلایه مند بودن آنها است، عده ای همیشه برای همه چیز گلایه می کنند و این در حالی است که اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) مظهر رضایت و صبر بودند و در بدترین شرایط به خدای تعالی عرضه می داشتند: « الهی رضاً برضاکَ».
وی در ادامه با اشاره به شاخصه های فرد حزب اللهی اذعان داشت: ما به افرادی که در راهپیمایی و انتخابات شرکت کنند حزب اللهی می گوییم و البته که انقلابی بودن نشانه فرد حزب اللهی است، اما در ادبیات قرآن شخصی که خدا از آن راضی باشد حزب اللهی است، ولی متاسفانه عده ای به اسم نظام و حزب اللهی بودن کارهایی را انجام می دهند که انسان شرمنده می شود.
این خطیب توانمند گفت: از دیگر نشانه های اهل دنیا این است که نسبت به عملکرد بد خود عذر خواهی نمی کنند و اگر کسی از آن ها عذر خواهی کند عذر پذیر نیستند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت احترام در زندگی زناشویی اظهار داشت: گاهی اوقات مرد غرورش اجازه نمی دهد که به صورت زبانی عذر خواهی کند، اما با رفتاری صحیح از همسرش عذر خواهی می کند و خانم نیز باید در این مرحله زود از عیب مرد بگذرد و بالعکس تا احترام در خانواده حاکم باشد.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب با جایگاهی که دارد نسبت به مشکل سیاست کنترل جمعیت بیان می کند که این سیاست بعد از سال ۱۳۷۰ اشتباه بوده؛ اما متاسفانه در بازار سیاست، برخی مسئولان به راحتی همدیگر را کنار می گذارند و دلیل غیر قابل قبولی همچون حزب و خط و مشی برای این مساله دارند، پذیرش عیب خود یکی از مهم ترین وظایف انسانی و نشانه مومنان است.
وی افزود:در جامعه ای زندگی می کنیم که دشمنان ما زیاد هستند و باید اتحاد نظر داشته باشیم و همدیگر را کنار نزنیم، البته کسانی که خطوط قرمز را شکستند و حاضر به عذرخواهی از مردم نشدند و امروز در حصر هستند از موضوع خارج اند.
وی در پایان با اشاره به دیگر صفات اهل دنیا بیان داشت: اهل دنیا نسبت به عبادت کسل و نسبت به معاصی خوشحال اند، اهل آرزوی طولانی اند، به دیگران خیر نمی رسانند، در مصیبت ها بی صبر اند و از خدای تعالی ترس ندارند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.