حجت الاسلام والمسلمین محمد شهبازیان:

مبلغان معیارهای تشخیص دین حق از باطل را به مردم بیاموزند

تاریخ انتشار:
پژوهشگر مهدویت گفت: امروزه شیطان با تمام توانش دارد کار می‌کند و ما باید مواظب باشیم که به اسم قرآن و دین سرمان را کلاه نگذارد.
حجت الاسلام محمد شهبازیان

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام محمد شهبازیان، پژوهشگر مهدویت، در دوره آموزشی نقد مدعیان دروغین مهدویت(با تأکید بر نقد مدعی یمانی) که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در سالن همایش های غدیر برگزار شد، گفت: امروزه شیطان با تمام توانش دارد کار می کند و ما باید مواظب باشیم که به اسم قرآن و دین سرمان را کلاه نگذارد.
وی با بیان این که مبلغان پاسبان و دیده بان دین هستند افزود: ما نباید اجازه دهیم جریان فرقه ی ماندگار دیگر مانند بهائیت شکل بگیرد و فرق باطل را باید سریع نقد کرد و از بین برد.
پژوهشگر مهدویت، ادعا های مدعی یمانی را، تحریف قرآن و تغییر احکام شرعی دانست و اظهار داشت: تحريف روايات توسط رهبر اين فرقه و شگردشان مانند مدعيان دروغين گذشته كه پشت سر هم روايات متعدد كه ارتباطی با ادعای آن ها ندارد مي خوانند و دريغ از اندكي تفكر و تامل در معناي روايات. آزار به علماي شيعه همچون آيت الله سيستاني و مقام معظم رهبري و سيد حسن نصرالله كه امروزه صف اول مبارزه با دشمنان امام مهدی(ع) هستند.
وی بیان داشت: ما موظف هستیم با شناسایی برخی جریان های انحرافی در گذشته و حال این کلید را در اختیار مردم قرار دهیم و این آموزش را بدهیم که با چه معیارهایی مصادیق حقیقی از غیرحقیقی را تشخیص دهند.
حجت الاسلام شهبازیان با اشاره به این که در تمام ادیان و فرق نیز این مشکل انحرافات وجود داشته و اختصاص به شیعه دوازده امامی ندارد گفت: در معارف کلی دین هم این انحرافات وجود دارد. ادعای خدایی و امامت نیز در این گروه جای می گیرد.
وی مدعیان دروغین مهدویت را به چهار گروه تقسیم کرد: دسته اول: کسانی که ادعا می کنند خود حضرت هستند و همان نجات بخش پایانی هستند. دسته دوم: افرادی که ادعا می کردند نایب خاص امام زمان هستیم، یعنی می دانیم امام کجاست و هر وقت بخواهیم خدمت حضرت می رسیم و ادعای ارتباط تنگاتنگ با امام دارند. دسته سوم: می گویند ما مورد عنایت خاص حضرت هستیم و زمینه ساز ظهور هستیم. یعنی خراسانی، یمانی یا به عنوان شعیب.  دسته چهارم: ادعای ارتباط خاص با حضرت دارند یا در قالب همسر و یا فرزندی امام.
پژوهشگر مهدویت ادله مشترک که بین مدعیان برای اثبات ادعای خود استفاده می شود رااینگونه تشریح کرد: اول، بهره گرفتن از قرآن است. این افراد از برخی آیات برای اثبات ادعای خود استفاده می کنند.دوم، از روایات نیز در ادعای خود استفاده می کنند. سومین، بحث خواب است، این افراد القا می کنند، خواب حجت است. اعتبار دارد و می توانید از طریق خواب امامت ما را بفهمید. چهارم، استفاده از استخاره است که از طریق استخاره از قرآن می توان فهمید که راه حق کدام است. پنجم، استفاده از اعمال خارق العاده، شعبده ها، چشم بندی ها و یا یک سری اعمال معجزه گونه است که مردم ندارند و نامش را به دروغ کرامت می گذارند.
حجت الاسلام شهبازیان با اشاره به این که برخی مدعیان دروغین آیات قرآن را به صورت خاص به خود متصل می کنند گفت: به عنوان مثال غلام احمد قادیانی خود را مهدی و عیسی زمان معرفی می کند و اشاره به این آیه می کند که حضرت عیسی(ع) بشارت داده که بعد از من رسولی می آید به نام احمد. در حالی که همه مفسران فرموده اند که مراد از احمد پیامبر اسلام(ص) است اما قادیانی می گوید مراد از احمد در این آیه من هستم.
وی با بیان این که در آیات قرآن تعبیری به نام "دابه الارض" وجود دارد که در روایات مراد امام علی(ع) است اظهار داشت: ولی برخی مدعیان ادعا می کنند که دابه من و فلانی هستیم. برخی از ادله اثبات مدعیان استفاده از روایات به صورت جامع و کامل است. برخی افراد به صورت کلی روایات را تقطیع و تحریف کرده و به نام خود مصادره می کنند.
پژوهشگر مهدویت در مورد ادله خواب در میان مدعیان گفت: متاسفانه در میان مردم و حتی خواص، خواب جایگاه معتبری دارد که بعضی وقت ها آیات قرآن ندارد. آیت الله جوادی آملی توصیه می کردند، برای مردم خواب تعریف نکنید، چون آن خواب مردم را به خواب خواهد برد. عقل مردم را ذایل می کند و توهمات و تخیلات شیاطین نیز می تواند ایجاد تخیل و خواب سازی کند.
وی با بیان این که مدعیان، استخاره را مطرح می کنند، مرادشان همان فهم عمومی مردم است افزود: یعنی قرآن را برداریم و استخاره کنیم که مثلا از این فرد که مدعی است باید تبعیت کنیم یا نه، این مرسوم بین مدعیان است که می گویند مگر نه استخاره طلب مشاوره است. پس ببینید خدا در مورد من چه می گوید. در حالی که تا به امروز هیچ فردی در بین علما نبوده و در هیچ روایتی نداریم که از استخاره می توان به امامت امامی پی برد.
حجت الاسلام شهبازیان در آخر بیان اشت: عموما این مدعیان با استخاره دنبال حق نیستند و آنها را به نفع خود تعبیر می کنند و چه آیه بهشت بیاید چه آیات جهنم. آن را تفسیر به رای می کنند و از استخاره بهره می گیرند. استفاده از برخی کرامت ها نیز حربه دیگر مدعیان است. به طور مثال می روند نسبت به فردی تحقیقات گسترده انجام می دهند و در مقابل آن از اخبار آینده زندگی اش خبر می دهند که باعث تبعیت کورکورانه می شود.

گزارش تصویری

 

 

پیوست حجم
کتابهای استاد شهبازیان 18.53 مگابایت

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.