معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت:

مبلغان باید آشنا به جریان های انحرافی باشند

تاریخ انتشار:
حجت‌الاسلام نصوری گفت: جامعه امروز باعث شده که مردم از علما و علما از مردم فاصله بگیرند که این باعث ورود دکان دار ها، رمال ها و آدم های تریبون است که باعث فریب مردم می شوند.
حجت الاسلام نصوری

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام محمدرضا نصوری، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت، در دوره آموزشی نقد مدعیان دروغین مهدویت(با تأکید بر نقد مدعی یمانی) که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در سالن همایش های غدیر برگزار شد، گفت: جامعه امروز باعث شده که مردم از علما و علما از مردم فاصله بگیرند که این باعث ورود دکان دار ها، رمال ها و آدم های تریبون است که مردم را فریب می دهند و کم کاری علما و مبلغان در جامعه بی اثر نیست.
وی با اشاره به این که مردم  سه گروه‌اند، گفت: عده ای امام (ع) را می‌شناسند و با امام (ع) مقابله و دشمنی می‌کنند، افرادی که معامله با امام (ع) می‌کنند. این افراد کسانی هستند که زمان برخورد به مشکل یاد امام (ع) افتاده و از امام (ع) می‌خواهند که مشکلشان را رفع کند، افرادی که معاشقه ی با امام (ع) می‌کنند. افرادی که همه وجودش امام (ع) است. رفتارش، گفتارش و.. افرادی مانند مالک اشتر و حضرت ابوالفضل علیه السلام.
حجت الاسلام نصوری بیان داشت: سه چیز باید در مردم وجود داشته باشد: فهم عمیق در دین: فهم در دین اگر عمیق باشد هیچگاه راه خلاف را نمی‌روند، عقل: هنگامی که شیخ طوسی حوزه نجف را تاسیس کرد، کتاب الغیبه را نوشت که امام زمان را از طریق عقل بشناسیم، معرفت: معرفت به جدیت قرآن و عترت، امروزه توجه به قرآن وجود دارد، آن را در مراسم ختم، عقد، سرطاقچه ی هرخونه ای یافت می‌شود، اما معرفت آن است که چقدر به آن عمل می‌شود.
وی با بیان این که در دوران غیبت چهار مانع وجود دارد افزود: فترت، راهکار فترت دعوت است، حیرت، حیرت را هم باید با دلالت از بین برد که این دو توسط  علما و مبلغان باید صورت بگیرد، فتنه، فقته که توسط نیروهای امنیتی رسیدگی می شود، بلکه باید اول کار فرهنگی شود، یاس، این چالش بسیار خطرناک است و توسط امید می توان آن را نجات داد.
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت، تعریف فرقه و انحراف  را این چنین بیان داشت: فرقه، گروهی جدایی طلب و دارای اعتقادات، رهبر، مراسمات خاص و خود را از اقشار دیگر برتر می‌دانند. انحراف، برداشت های غلط از مبانی جریان های اعتقادی است.
حجت الاسلام نصوری با بیان این که بین فرقه و انحراف قرق است افزود: فرقه از همان زمان به وجود آمدن ظاهر و باطنش آشکار است به خلاف انحراف که پنهان است و خطرش بسیار زیاد تر از فرقه است .وی جریان یمانی را یک جریان انحرافی دانست.
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت ادله ی مشترک مدعیان را قرآن، راویات، خواب، استخاره، معجزه و کرامت دانست و گفت: در مورد روایات، مدعیان از سه شگرد بهره می‌برند: جعل روایات؛ تقطیع روایات؛ تحریف روایات و در مورد خواب: امروزه، خواب، یکی از مهم‌ترین ادله اثبات این آقایان است،
حجت الاسلام نصوری مؤسس جریان انحرافی یمانی را به طور اجمالی معرفی کرد: احمد بن اسماعیل بن صالح بن حسین بن سلمان معروف به «احمد حسن» که در بصره متولد شد و مدعیست: «سلمان جد من فرزند امام مهدی است». او ادعا می‌کند فرزند مهدی و جزو مهدیونی است که بعد از امام زمان(ع) حاکم می‌شود و به‌عنوان فرزند امام زمان(ع) جزو ۳۱۳ نفر است! از بین این اعضا یک یمانی زمینه‌ساز ظهور است و آن من هستم. البته ادعاهای دیگری را هم مطرح می‌کند. اما نکته‌ای که او بر آن تأکید دارد این است که من به‌عنوان یمانی زمینه‌ساز ظهورم.
وی با بیان این که جریان یمانی کاملا اخباری است افزود: جریان احمد جریانی کاملاً اخباری است؛ اخباری از جنس محمد امین استرآبادی؛ یعنی عیناً همان مباحث را دارند. می‌گویند: علوم رجال، فقه و اصول بدعت‌اند و  تقلید حرام است.
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت در آخر گفت: این جریان فعالیت خودش را با روحانیت آغاز کرده است؛ چون روحانیان مبلغ هستند و مردم حرفشان را می‌پذیرند. ما نیازمند کار منسجم، متمرکز، جامع و روشمند هستیم.

گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.