به همت اداره تبلیغ مجازی و انجمن طراحان گرافیک مبلغان مجازی(حلقه هنری مثال)

کارگاه های عکس نوشته و پوستر پنجمین سوگواره مجازی بلاغ برگزار شد

تاریخ انتشار:
به همت اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی، کارگاه های عکس نوشته و پوستر در قالب رویدادی دو روزه با موضوع "ماندگارهمچوحسین "با حضور اساتید و جمعي از مبلغان گرافیست فعال در عرصه فضای مجازی برگزار شد.
کارگاه های عکس نوشته و پوستر پنجمین سوگواره مجازی بلاغ

به گزارش خبرنگار بلاغ، کارگاه های عکس نوشته و پوستر در قالب رویدادی دو روزه با موضوع #ماندگارهمچوحسین که شعار پنجمین سوگواره مجازی بلاغ بوده است، در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با حضور اساتید و جمعي از مبلغان گرافیست فعال در عرصه فضای مجازی برگزار شد.
در این کارگاه ها استاد سید محمد موسوی و استاد عباس ترخان در روزهای جداگانه به تبیین فضای تولید اثر در قالب های عکس نوشته و پوستر پرداختند و با مشق نظری از سبک های مختلف در اجرای اثر و معرفی اساتید این فن و با بررسی و تدقیق در آثار هنری ذهن مدعوین و طراحان را در راستای خلق آثاری حرفه‌ای تر تمرین دادند.
اساتید پس از تمرین، زمانی را برای اجرای آثار اختصاص داده و به صورت کارگاهی همراه با طراحان حاضر در جلسه به تولید اثر پرداختند که در این میان از 25 طراح حاضر در کارگاه عکس نوشته 51 اثر و از میان 16 طراح حاضر در کارگاه پوستر 25 اثر به داوری گذاشته شد و در هر قالب از سه اثر برگزیده با اهدای لوح و جوایز تقدیر شد.
سید محمد موسوی که بیش از ده سال تجربه در عرصه گرافیک دارند از طراحان حاضر در کارگاه به خاطر تلاش و پشتکارشان تشکر کرده و سطح آثار را رو به رشد خواند و گفت: ما در این کارگاه به دنبال آثار کمّی نبودیم و برایمان حتی یک اثر خلاقانه هم کفایت می كرد، با اين حال هم آثار زيادي توليد شد و هم تمرين خوبي در خلاقيت و نوآوري در عكس نوشته اتفاق افتاد.
عباس ترخان، كارشناس ارشد حكمت هنر اسلامي و برگزيده ده ها جشنواره كشوري نيز در طي كارگاه پوستر همواره به ايده پردازي تاكيد داشته و با بررسي بوم ايده پردازي طراحان و پرورش ايده هاي آنان به خلق پوسترهاي خلاقانه و خوش ايده اهتمام ورزيده و گفت: عرصه هنر مانند منبرها، عرصه اي حقيقي و موثر در نشر مفاهيم ديني و سبك زندگي اسلامي است و اگر ما به سراغ آن آمديم و بر آن مسلط شديم يقينا به ابزاري برّا در گسترش فرهنگ اسلامي مجهز شده ايم كه در زمانه ي كنوني مي‌تواند فضاي تبليغي ما را دگرگون ساخته و سخن ما را كه برگرفته از مفاهيم عاليه اسلامي است و با هنر، لطيف، زيبا و گيراتر شده، در قلب ميليون ها مخاطب نفوذ دهد.
محمد علي زحمتكش، دبير حلقه هنري مثال با اشاره به اينكه كارگاه هاي گرافيك به صورت سه گانه در سه قالب عكس نوشته، پوستر و اينفوگرافي برنامه ريزي شده اظهار داشت: كارگاه سوم با موضوع اينفوگرافي بعد از اربعين حسيني اطلاع رساني خواهد شد و با حضور استاد مهدي خدادادي و علاقه مندان به اين عرصه برگزار می‌شود.
زحمتكش ضمن اعلام رضايت از برگزاري اين دو كارگاه افزود: سعي ما اين است كه اعضاي حلقه هنري مثال به صورت فصلي با حضور در كارگاه هاي گرافيك و قرار گرفتن در كنار اساتيد، خود را رشد داده و به صورت مشترك با حضور تاثير گذارتر در فضاي مجازي، ابعاد هنری جريانات مذهبي و تبليغي مديريت و راهبري كنند.
وی با اشاره به فعالیت های گروه حلقه هنری مثال گفت: حلقه هنري مثال علاوه بر برگزاري كارگاه ها، در گروه مجازي خود، آموزش و رشد اعضاي خود را به صورت غيرحضوري دنبال كرده و با مشاركت طراحان و توليد آثار و برگزاري دوره هاي آموزشي به اين حركت رو به رشد سرعت خواهد بخشيد و در اين مسير از حضور همه طلاب مبلغ هنرمند استقبال خواهد كرد.

دیدگاه‌ها

محمد جواد 10:41 - 1397/08/04

عجب کار خوبی از دفتر انتظار نداشتیم ولی خیلی این اتفاقات رو نیاز داریم ما طلبه‌ها ممنون

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.