با حضور مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

جلسه توجیهی ساماندهی و اعزام گروه های تبلیغی تخصصی قرآن برگزار شد

تاریخ انتشار:
در این نشست ابتدا توضیحات مختصری درباره رویکرد تبلیغ تخصصی قرآن ارائه گردید، سپس مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال ابعاد اهمیت و روند شگل گیری این اعزام تخصصی را تشریح کرد.
جلسه توجیهی ساماندهی و اعزام گروه های تبلیغی تخصصی قرآن

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه  توجیهی ساماندهی و اعزام گروه های تبلیغی تخصصی قرآن که این هفته در سالن جلسات معاونت دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: یکی از وظایف مهم مبلغان این است که بتوانند قرآن و مفاهیم قرآن را در جامعه نهادینه و گسترش دهند.
وی هدف بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) را پیاده سازی آموزه های دینی در جامعه دانست و افزود: وظیفه مهم جمهوری اسلامی ایران این است که قرآن و مفاهیم قرآن را در جامعه نهادینه کنیم و فرهنگ قرآنی را در زوایای زندگی خودمان و مردم گسترش دهیم.
حجت الاسلام کمال با بیان این که در مدارس و دانشگاه ها علوم قرآنی و دانش قرآنی شکل گرفته تبیین کرد: اکثر دانشجو و دانش آموز سوالات قرآنی را به خوبی جواب می دهند اما این که توانسته باشیم اخلاق و رفتار جوان ها را قرآنی بکنیم تلاش زیادی نکردیم.
به گفته ی مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی نیاز جامعه به قرآن زیاد است به طوری که در همه عرصه ها باید جامعه قرآنی شود.
وی با بیان وظیفه مبلغان در عرصه قرآن گفت: مبلغان در عرصه قرآن علاوه بر آموزش قرآن باید تربیت قرآنی را هم آموزش دهند.
حجت الاسلام موسوی عبادی نماینده میز قرآن از قطب تعمیق باورهای دینی، در ادامه جلسه مختصری از فرایند میز قرآن را بیان کرد.
نماینده میز قرآن از قطب تعمیق باورهای دینی، رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی را در طی این سال ها مسئله محوری دانست و افزود: دفتر تبلیغات اسلامی متخصصانی را پرورش داده و مسائل کل کشور را در امور مختلف بررسی کرده اند که فرقه های انحرافی در کدام مناطق بیشتر فعالیت می کنند و آن ها را زیر نظر گرفته است.
وی یکی از امور ضعف در جامعه را ضعف ادبیات قرآنی در فرهنگ عمومی و تخصصی دانست و اظهار داشت: به این دلیل دفتر تبلیغات اسلامی چند قطب شکل گرفت و هر قطب هم شامل چند میز تخصصی است، که یکی از این قطب ها، قطب تعمیق باورهای دینی است.
حجت الاسلام موسوی عبادی یکی از میزهای قطب تعمیق باورهای دینی را میز قرآن دانست و گفت: مهجوریت قرآن تحقیقی است که در همین میز بررسی دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد مرجعیت علمی قرآن شده است.
وی آموزش قرآن را در جامعه ی امروز کمرنگ دید و افزود: این میز به صورت تخصصی در بخش علمی یک کار گروهی را به عنوان مرجعیت علمی شکل داده و از بزرگان و اندیشمندان این رشته در این کارگروه استفاده شده است.
در ادامه جلسه حجت الاسلام مرتضی دانشمند، متخصص در امور کودک و نوجوان با اشاره به کودکی کردن با کودکان بیان داشت: چیزی که امروز نه در ایران بلکه حتی در جهان غرب هم این کار را انجام می شود به طوری که بحث فلسفی برای کودکان برنامه ریزی شده است.
متخصص کودک و نوجوان جای مربی قرآن در حوزه علمیه را کمرنگ دانست و افزود: در حوزه علمیه اگر بخواهیم کار مربیگری قرآنی انجام دهیم جای نظریه پردازی با کودک و نظریه در کار عملی و مهارتی خالیست.
در پایان جلسه علی خون‌چمن، رئیس گروه توسعه و تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی درباره روند و قالب های شکل گیری این اعزام تخصصی قرآنی توضیح مختصری داد.

گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.