معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

مبلغان جانباز مایه‌ی افتخار و مباهات دفتر تبلیغات اسلامی هستند

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام روستا آزاد ضمن بازدید از مدرسه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) از فعالیت های پژوهشی مبلغان جانباز دیدن کرد.
بازدید حجت الاسلام روستا آزاد از مدرسه حضرت ابوالفضل (ویژه جانبازان)

به گزارش خبرنگار بلاغ حجت الاسلام والمسلمین دکتر سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، روز پنج شنبه هفته گذشته در بازدید از مدرسه حضرت ابوالفضل -علیه السلام- (ویژه جانبازان) با تکریم جایگاه جانبازان روحانی گفت: نگاه مردم، به جانبازان روحانی، بسیار نگاه مثبتی است و حضور این عزیزان در میان مردم، اثرگذاری خوبی دارد. از این رو لازم است دفتر تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای تبلیغی، در زمینه اعزام این عزیزان، فعالیت و مشارکت جدی تر و بیشتری داشته باشند.

در ابتدای این دیدار برخی از جانبازان سرافراز روحانی دیدگاههای خود را بیان کردند. از جمله  ایشان با تأکید بر لزوم اعزام گروهی مبلغان جانباز خاطرنشان کرد: فعالیت گروهی جانبازان، کاری استثنایی است و به جرأت می توان گفت 99 درصد این اعزام ها اثرگذاری مثبت بر مخاطبین دارد که بازخوردهای گرفته شده از مناطق تبلیغی بر این امر صحه می گذارد. البته برای اعزام های مؤثرتر باید هماهنگی های بیشتری جهت حضور این عزیزان در مناطق مختلف تبلیغی انجام شود.

یکی دیگر از مبلغان جانباز  با اشاره به مساعدت های لازم برای مبلغان جانباز تأکید کرد: با توجه به روشن بودن، تبلیغ مؤثر این عزیزان، بر همه ی ما لازم است اولا از سایر طلاب جانباز، جهت اعزام به مناطق تبلیغی دعوت شود، ثانیا با مساعدت های مالی در حد توانمان، مانند پرداخت هزینه ها و مخارج سفر، هزینه ی جوایز و سایر هزینه های لازم در تحقق این مهم تمام تلاش خود را انجام دهیم. در کنار کمک های مالی، باید رویه های آموزشی تبلیغی برای ارتقاء این عزیزان به بهترین شکل صورت بگیرد.

در ادامه حجت الاسلام روستا آزاد مبلغان جانباز را مصداق وفاء به عهد خواند و عنوان داشت: وجود این گروه تبلیغی، مایه ی مباهات و افتخار مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی و مصداق وفاء به عهد، در عهد با انقلاب اسلامی و شهیدان انقلاب اسلامی است. ما دعا می کنیم که خدای متعال این عزیزان را در این راه موفق و مستدام بگرداند. سند و گواهی تبلیغ این بزرگواران تصدیق شده است و جانبازی این عزیزان شاهدی بر گفتار آن هاست. ایشان نسبت به تسهیل فرآیند تبلیغی و حمایت بیشتر از فعالیتهای تبلیغی مبلغان جانباز تاکید کرده و دستور لازم را صادر کردند.

در بخش دیگری از این جلسه، حجت الاسلام ساکت، معاون مدرسه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) و مدیر گروه تبلیغی علمداران سرافراز تعالی به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و گفت: طلاب جانباز، در سطوح 1 و 2 و 3 و همچنین درس خارج مشغول به تحصیل می باشند و همچنین پیشکسوتان و علماء از جانبازان مسن نیز در این مرکز مشغول به فعالیت های علمی هستند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های ما، پذیرش فرزندان جانبازان است که برای این افراد نیز دروس حوزوی داریم. تا کنون بیش از 100 نفر در دروس حوزه مشارکت داشتند. همچنین در کنار این فعالیت ها، یک مؤسسه ی فرهنگی و هنری تأسیس کرده ایم که فعالیت های متعددی از جمله انتشار آثار و تألیفات جانبازان روحانی را پیگیری می کنند.

در این جلسه، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، از کارگاه پژوهشی که توسط 40 نفر از جانبازان روحانی تشکیل شده بود، دیدن کرد و ضمن معرفی مجموعه «ره توشه تبلیغی» از آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی در انتشار مقالات مناسبتی مبلغان جانباز در ره توشه تبلیغی خبر داد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.