حجت الاسلام کرفی:

نگاه دفتر تبلیغات اسلامی به سمت تخصصی شدن تبلیغ است

تاریخ انتشار:
طی نشستی، گروه های تبلیغی تخصصی مناطق مشترک با حجت الاسلام کرفی رئیس اداره اعزام معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، روز گذشته نشست گروه های تخصصی تبلیغی مناطق مشترک با حجت الاسلام و المسلمین محسن کرفی رئیس اداره اعزام معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام کرفی با بیان نگاه ویژه دفتر تبلیغات اسلامی به امور تخصصی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی نگاه ویژه ای به فعالیت ها، اعزام ها و پژوهش های تخصصی دارد. اگر در گذشته برنامه های تخصصی را اجرا میکردیم، اکنون جامعه، وضعیت متفاوتی داشت. دفتر تبلیغات اسلامی با ایجاد قطب ها و میزهای تخصصی، به دنبال رفع تخصصی ناهنجاری ها و کاهش آسیب های اجتماعی است و سم و سوی فعالیت ها، به سمت فعالیت های تخصصی است. در همین راستا اعزام های عمومی، جز در ایام تبلیغی حذف شده و تنها اعزام ها به صورت تخصصی در ایام غیر تبلیغی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در این جلسه با هدف شنیدن طرح ها و نظرات گروه های تبلیغی تخصصی گرد هم جمع شده ایم. یکی از بحث های مهم مورد نظر ما، بحث اعزام به مناطق مشترکی است که بخش عمده ی ساکنان آن، اهل سنت هستند. عمده فعالیت های قابل اجرا در این نوع اعزام ها، فعالیت در سطح مساجد، مدارس، ورزشگاه ها و... هستند. باید حساسیت های موجود در مناطق مشترک مدّ نظر گرفته شود و بر این مبنا فعالیت های تبلیغی انجام شود و اختلافات به هیچ وجه نباید باعث ایجاد مشکل شود. ما 13 استان و 78 شهر و شهرستان داریم که جزء مناطق مشترک تبلیغی قرار گرفته اند.

رئیس اداره اعزام خاطر نشان کرد: بخشی از برنامه ریزی های لازم جهت اعزام، در دست دفتر تبلیغات اسلامی است، بخشی بر عهده ی استان میزبان و بخشی نیز به خود مبلغان برمیگردد. مسئولان اکثر شهرهای مناطق مشترک اعلام آمادگی جهت اعزام مبلغ را کرده اند اما همه ی مناطق هنوز به طور کامل آماده ی اعزام نیستند و به مرور زمان باید مشکلات و موانع از سر راه برداشته شود.  در کنار اهل سنت، بهائیت و مسیحیت تبشیری و نیز باستان گرایی در کشور فعال هستند و باید به این موارد نیز توجه شود.

در ادامه، سرگروه های، گروه های تبلیغی تخصصی حاضر در جلسه به ارائه ی گزارشی از فعالیت های تبلیغی خود و بیان نظرات و پیشنهاداتشان پرداختند.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.