معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

آسیب های اجتماعی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری است

تاریخ انتشار:
اولین جلسه از دوره آموزشی آشنایی با آسیب های اجتماعی با رویکرد تربیت جنسی شب گذشته در مرکز همایش های غدیر برگزار شد

به گزارش خبرنگار بلاغ اولین جلسه از دوره آموزشی آشنایی با آسیب های اجتماعی با رویکرد تربیت جنسی به همت مرکز آموزش های کاربردی شب گذشته با ارائه دکتر مسعود نورعلیزاده با موضوع آسیب‌ها و انحرافات جنسی در مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستا آزاد ضمن تبریک فرارسیدن یوم الله 9 دی گفت: این روز به حق روز بصیرت است و مردم نشان دادند که دل در گروه امام و اندیشه های امام راحل داده اند. در این روز بود که مردم ولایت مدار صف خود را از فتنه گران جدا کردند و بصیرت خود را به نمایش گذاشتند.

وی نعمت ولایت فقیه و انقلاب اسلامی را از بزرگترین برکات الهی خواند و گفت: بر همه ی ما لازم است شاکر این نعمت بزرگ باشیم. بحمدالله ما دارای مردمی فهیم هستیم و در سایه ی ولایت فقیه زندگی می کنیم. پس لازم است هوشمندانه در گرامیداشت این روز شرکت کنیم. این روز یوم الله است. اتفاقاتی که در سال 88 برای کشور رخ داد جزء سهمگین ترین اتفاقاتی بوده که برای انقلاب اسلامی از آغاز تا به امروز رخ داده است. در سال 88 همگان به عیان دست خدا و یاری امام زمان در حفظ نظام و انقلاب اسلامی را دیدند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: با نظر مقام معظم رهبری، مسأله ی آسیب های اجتماعی به عنوان اولویت اصلی شورای اجتماعی کشور در نظر گرفته شد. اکنون هر شش ماه یکبار جلسه ای بین مقام معظم رهبری و سران قوا تشکیل می شود و در آن آسیب های اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد. دفتر تبلیغات اسلامی هم طی تفاهم نامه ای با وزارت کشور در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی ورود کرد. تاکنون در زمینه های طلاق و اعتیاد کارهای خوبی صورت گرفته است و از مبلغانی که در این حوزه ها به تبلیغ می پردازند، حمایت میکنیم.

حجت الاسلام روستا آزاد مفاسد اخلاقی با رویکرد تربیت جنسی را محور سوم مسأله ی آسیب های اجتماعی دانست و عنوان کرد: مشکلات و آسیب های جنسی در جامعه عامل مشکلات فراوانی است. نکته ی مهم این است که تمام آسیب های اجتماعی که در اولویت قرار گرفته اند با هم در تأثیر و تأثر هستند. نوعا شاهد این مسأله هستیم که در مناطقی که طلاق شیوع بیشتری دارد، مسائلی از قبیل مفاسد اخلاقی و اعتیاد هم بیشتر است و اغلب این اتفاقات در حاشیه شهرها به ویژه شهرهای بزرگ رخ می دهد.

وی خاطرنشان کرد: پرداختن جدی به این مسائل بسیار مهم است، اما این دوره های کوتاه مدت را نمی توان دوره ی آموزشی نامید. در واقع این دوره ها، دوره های آشنایی با این معضلات اجتماعی هستند. وقتی طلاب و مبلغان با این مباحث آشنا می شوند باید خود به پیگیری دقیق تر این مسائل بپردازند و اطراف این قضایا را ببینند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی هجمه های دشمنان اسلام در حوزه مفاسد اخلاقی و ترویج آن را جدی دانست و اظهار کرد: از این جا که جبهه ی کفر و دشمنان اسلام این گونه بر روی این مباحث سرمایه گذاری کرده اند، اهمیت این مسأله روشن تر می شود. این همه هزینه برای این صرف می شود که اختلالات جنسی در بین جامعه جا بیفتد که پس از آن شاهد طلاق باشیم. بخش زیادی از طلاق های جامعه به خاطر تحریکات جنسی و تنوع طلبی هایی است که شبکه های اجتماعی و ماهواره عامل آن بوده اند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.