آیت‌الله علوی گرگانی:

مهدویت باید در جامعه نهادینه شود

تاریخ انتشار:
آیت‌الله علوی گرگانی گفت: باید موضوع مهدویت را در جامعه نهادینه کنیم و نباید به زبان تنها ظهور و فرج امام عصر(عج) را از خداوند بخواهیم، بلکه باید اعمال و رفتار ما موجب این امر شود.
علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری شبستان، «آیت ‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی» در دیدار با مسئولان اجرایی همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی طی سخنانی ابراز داشت: باید به موضوع مهدویت و امام عصر(عج) همواره توجه شود و بدانیم که طولانی شدن غیبت امام عصر(عج) موجب بروز شبهات می شود.

«مرجع تقلید جهان تشیع» بیان داشت: گاهی این شبهات منجر به این می شود که عده ای از دوستداران آن حضرت نیز به شک افتاده و به شبهات دامن بزنند.

وی گفت: حتی نخبگان نیز در این زمینه دچار شک و تردید می شوند، درحالی که ائمه معصومین(ع) بارها و بارها در این خصوص صحبت کرده و ما را آگاه ساخته اند.

آیت ‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: باید بدانیم که همه این مسائل امتحان الهی بوده و باید از این امتحان با موفقیت بیرون بیاییم و اجازه ندهیم که شبهات بر ما غلبه کند.

این مرجع تقلید با روایتی از امام رضا(ع) گفت: ایشان فرمودند که در هفته چند بار اعمال شیعیان بر ما ابلاغ می ‌شود و هیچ شیعه ‌ای در سرزمین ما نیست مگر اینکه از وضعیت و خصوصیات او آگاه هستیم.

وی تاکید کرد: باید موضوع مهدویت را در جامعه نهادینه کنیم و نباید به زبان تنها ظهور و فرج امام عصر(عج) را از خداوند بخواهیم، بلکه باید اعمال و رفتار ما موجب این امر شود.

آیت ‌الله علوی گرگانی با اشاره به اثرات فرج گفت: فرج آن حضرت در واقع فرج و گشایش در گرفتاری‌ های انسان ‌هاست، چراکه اهل‌بیت(ع) نیازی به ما ندارند و ما نیاز به آنها داریم و باید در این امر بکوشیم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.