آیت الله العظمی وحید خراسانی:

همایش امام رضا علیه السلام و گفتگوی ادیان، احیای امر عالم آل محمد است

تاریخ انتشار:
آیت الله وحید خراسانی با اعضای شورای عالی علمی علمی و اجرایی همایش بین المللی امام رضا(ع) دیدار و گفتگو کرد.
وحید

به گزارش بلاغ به نقل از خبرگزاری حوزه حضرت آیت الله وحید خراسانی امروز در دیدار با اعضای شورای عالی علمی علمی و اجرایی همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان در قم بیان کردند: این کار شما بسیار مورد تایید و تقدیر و باعث احیای امر عالم آل محمد(ع) است.

ایشان با بیان اینکه قضیه مناظرات امام هشتم(ع) غوغایی است بزرگ، خاطرنشان کردند: ان شاءالله به احسن وجه این بخش از سیره امام هشتم(ع) را احیا کنید و به این امر اهمیت بدهید.

این مرجع تقلید با بیان روایاتی در باب شخصیت امام هشتم(ع) و زیارت ایشان بیان کردند: در روایات است که اگر کسی هزار سال عمر کند و هر سال به حج برود و تمام این هزار حج مقبول باشد معادل یک مرتبه زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) است.

ایشان افزودند: ان شاءالله که اسم همه دست اندرکاران و مسئولین این همایش ارزشمند در دفتر امام هشتم(ع) ثبت و ضبط شود و بی شک شما نیز اثرات این اقدام را در زندگی خواهید دید. چرا که همه شما عزیزان مورد لطف عنایت حضرت هستید.

دعوت از بزرگان و علمای ادیان ابراهیمی در همایش امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان

حجت الاسلام والمسلمین  عبدخدایی نیز دراین دیدار ضمن تسلیت ایام شهادت، به معرفی این همایش، کمیسیون ها و اهداف آن پرداخته و بیان کرد: همایش امام رضا(ع)و گفتگوی ادیان با تاکید بر سیره امام هشتم(ع) در مناظره و گفتگو با ادیان و مذاهب مختلف در چند محور شامل دین و عقلانیت، توحید وخدامحوری، نقش گفتگوی دینی در همزیستی مسالمت آمیز ادیان، عدالت ومحبت و تربیت دینی در ادیان ابراهیمی با حضور چهره ها وشخصیت های بزرگ ادیان بزرگ ابراهیمی در مشهد برگزار می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برگزاری هشت پیش نشست تخصصی در داخل و خارج کشور خاطر نشان کرد: قبل از برگزاری همایش اصلی تاکنون چهار نشست خارجی در کشورهای لبنان، هندوستان، مالزی واندونزی و چهار نشست داخلی در قم، ارومیه، تهران و اصفهان با حضور رهبران و علمای ادیان ابراهیمی برگزار شده است.

مناظره و گفتگو بخشی از سیره عالم آل محمد(ص) است

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام تولیت معظم آستان قدس رضوی خدمت این مرجع بزرگ عالم تشیع عنوان کرد: شخصیت امام هشتم(ع) ابعاد گسترده‌ای دارد و مناظره وگفتگو با شخصیت های علمی ادیان مختلف بخشی از سیره این امام همام است.

وی افزود: مضجع منور امام هشتم(ع) همواره مورد علاقه پیروان سایر ادیان بوده و در سال های اخیر نیز در ایام شهادت ایشان شاهد حضور کاروان‌های مختلف پیاده اهل سنت از استان های مختلف کشور هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد با تاکید بر اینکه ارامنه ایرانی نیز اهتمام ویژه ای در زیارت امام هشتم(ع) دارند، تصریح کرد: با توجه به نگاه ضد توحیدی که توسط ایادی شیطانی با ابزارهای متنوع منعکس می شود، شخصیت امام هشتم(ع) و سیره ایشان در مواجهه با سایر ادیان، فرصتی برای ما خادمان بارگاه علی ابن موسی الرضا(ع) فراهم کرده تا با انعکاس معارف اهل بیت(ع) در برابر این هجمه ها اقدام نماییم.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.