مدیر حوزه های علمیه:

رسالت مبلغان تولید اندیشه در جامعه است

تاریخ انتشار:
عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در مسیر تبلیغ و ترویج از هر گونه افراط و تفریط باید پرهیز شود و اجازه داده نشود این افکار و رفتارهای اضافی هدف اصلی را تحت الشعاع قرار دهد.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار بلاغ، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، پنج شنبه صبح در مراسم اختتاحیه سومین جشنواره تبلیغ نوین جنات که در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به بیانیه رهبر انقلاب برای گام دوم انقلاب بیان داشت: حوزه و نهادهای حوزه، یک رسالت دارند که عبارت از تولید نظریه، فکر و اندیشه است.
وی ادامه داد: رسالت مهم دیگری که داریم این است که شیوه ها و ابزارهای اشاعه فکر و اندیشه سازی را بررسی کرده و آن ها را به روز کنیم.
آیت الله اعرافی افزود: مدل سازی و الگوسازی در زمینه تبلیغ دارای دو فلسفه ی تولید فکر و تربیت نیروی انسانی است و در این زمینه حوزه در عصر جدید توانسته در حد نیاز به موضوعات مختلف پرداخته و تولیدات فکری داشته است. متاسفانه سنجش علمی مناسبی روی این موضوعات صورت نگرفته و باید این انتقاد را بپذیریم.
مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: امروز در قلمروهای مختلف نیازمند تئوری ها و نظریه های مختلف هستیم و باید عقب ماندگی های موجود را جبران کنیم و البته پیشرفت ها و گام های خوبی نیز در موضوعات مختلف برداشته شده که باید به آن پرداخته شود. فرهنگ سازی، اشاعه و تبلیغ دین در دنیای امروز تغییر کرده است با این حال که سنت های قدیمی مانند منبر هنوز هم کارآیی دارد اما باید شیوه های جدید نیز در دستور کار قرار بگیرد.
وی ادامه داد: در مسیر تبلیغ و ترویج از هر گونه افراط و تفریط باید پرهیز شود و اجازه داده نشود این افکار و رفتارهای اضافی هدف اصلی را تحت الشعاع قرار دهد. در عرصه ای تبلیغ نوین تجربه ای در دنیای غرب وجود دارد که باید مورد توجه قرار دهیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به هنر اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه ای هنر نیز باید وارد کار شویم و در این زمینه نیاز به منطق حوزوی داریم که بدانیم در چه نقاطی می توان از هنر برای خدمت به حوزه استفاده کرد.معماری و شهرسازی موضوعی است که باید به خوبی به آن پرداخته شود در واقع نوع معماری در جهت دادن به زندگی افراد نقش مهمی دارد که البته در دانشگاه ها مورد مغفول واقع شده است.
وی ادامه داد: سبک زندگی اسلامی نیز حوزه ای دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد و اقدامات مناسبی در این زمینه صورت بگیرد. فناوری و نرم افزار هم باید مورد توجه قرار گیرد تا خلاء های موجود برطرف شود. آینده دنیا به سمت تکنولوژی و هوش مصنوعی می رود که باید به صورت جدی در حوزه های علمیه به این مهم پرداخته شود.
آیت الله اعرافی شئونات حوزوی را در تمام عرصه ها مهم دانست و تاکید کرد: ورود حوزه های علمیه در همه این قلمروها باید با جرات و جسارت باشد، اما در مقابل این ورود باید با شئون حوزه منافات نداشته باشد.
گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.