فعالیت فرهنگی تبلیغی در قالب طرح بهار علوی در بوستان های کلانشهر قم

تاریخ انتشار:
همزمان با میلاد سراسر نور امیرالمومنین علیه السلام و آغاز سال جدید، فعالیت های متنوع فرهنگی در بوستان های سطح شهر قم به همت موسسه فرهنگی تبلیغی ثامن(ع) باهمکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برگزار گردید.

به گزارش بلاغ، همزمان با میلاد سراسر نور امیرالمومنین علیه السلام و آغاز سال جدید، فعالیت های متنوع فرهنگی در بوستان های سطح شهر قم به همت موسسه فرهنگی تبلیغی ثامن(ع) باهمکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برگزار گردید.
مسئول موسسه فرهنگی تبلیغی ثامن(ع)، با اشاره به این که ایستگاه های فرهنگی بوستان ها تا روز ۱۶  فروردین برقرار شد، افزود: بوستان های امام رضا(ع)، شهید بنیادی، علوی، شهید هاشمی، حضرت مهدی عج، آخوندی، فدک، جوان و غدیر... میزبان شهروندان و مجاوران کریمه اهل بیت(س) در نوروز ۹۸ بود.
وی گفت: مشاوران و کارشناسان دینی علاوه بر حضور در ایستگاه های فرهنگی بوستان ها به صورت سیار نیز در نقاط مختلف پارک حضور دارند و در موارد بسیاری شاهد برگزاری حلقه های معرفتی در گوشه و کنار بوستان ها می باشیم.
حجت الاسلام سرکشیک با اشاره به رسالت موسسه فرهنگی تبلیغی ثامن(ع) در خصوص تبلیغ در اماکن عمومی ابراز داشت: فعالیت های پیش بینی شده تلاش می‌کند تا از اوقات فراغت و تفریح خانواده‌ها در بوستان ها برای گسترش مفاهیم فرهنگی و معنوی استفاده کند تا مسافران و زائران و همچنین مردم شهر کریمه که در بوستان ها حاضر می شوند از برنامه های معنوی و محتوای غنی برخوردار شوند و البته این برخورداری، با نشاط، جذابیت، تفریح و شادی گره بخورد.
وی با بیان به اهمیت برپایی نماز جماعت و معطر نمودن فضای بوستان ها با عطر اذان، نماز و قرآن افزود: برگزاری با شکوه نماز جماعت به همراه سخرانی کوتاه و اثرگذار یکی از فعالیت های محوری در سطح بوستان ها به شمار می رود که در دو نوبت  ظهر و شب برگزار گردید.
حجت الاسلام سرکشیک از تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی در سنین کودکی و خردسالی عنوان کرد: در این راستا برنامه‌های این نمایشگاه به گونه‌ای چیده شده تا کودکان و خردسالان نیز با برنامه‌های جذاب و با نشاط، مفاهیم مذهبی برای آنان درونی سازی شود. نقاشی و رنگ آمیزی با محوریت احادیث اخلاقی به همراه رمزگشایی یا روانشناسی نقاشی توسط اساتید روانشناسی برای این گروه سنی در نظر گرفته شده است.
مسئول مؤسسه فرهنگی ثامن(ع) با اشاره به این‌که استقرار روان شناسان متخصص اسلام شناس و کارشناسان دینی متخصص در سطح بوستان ها از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، افزود: برگزاری مسابقات ورزشی از جمله والیبال، تنیس، فوتبال‌دستی و طناب کشی میان جوانان پرشور در بوستان ها از دیگر برنامه‌های ایستگاه های فرهنگی بوستان ها محسوب می گردد.
حجت‌الاسلام سید هادی سرکشیک مسئول موسسه ثامن(ع) در پایان ضمن تشکر ویژه از مجموعه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از همه افراد و نهادهایی که در برگزاری این طرح، تعامل و همکاری داشته اند تقدیر و تشکر به عمل آورد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.