مدیرحوزه علمیه استان لرستان:

روحانیت در غم و شادی مردم شریک است/ سیل زدگان را در ماه رمضان و تابستان تنها نگذاریم

تاریخ انتشار:
مدیرحوزه علمیه لرستان گفت: طلاب و روحانیون در حادثه سیل اخیر ثابت کردند در غم و شادی مردم شریک اند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» عنوان کرد: سیل در نقاط مختلف استان، ویرانگر بود و بسیاری از شهرستان های کوچک و بزرگ استان را در هم کوبید و اموال و زیربناها، از نظر جاده ای و پل های عبور و مرور و مزارع و باغات را از بین برد.

وی اظهار کرد: هجم سیل و ویرانگری در معمولان، پلدختر و نورآباد بیش از دیگر نقاط بود که به دلیل سیل شدید، عمده شهر به ویرانه ای تبدیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور بیان کرد: در کنار از بین رفتن زیرساخت ها، مهر، محبت، صمیمیت، همدلی و همیاری محقق شد که مصداق بسیاری از آیات و روایات در توصیف همدلی است.

وی عنوان کرد:علاوه بر اینکه همه خدمتگزاران اعم از سپاه، بسیج، هلال احمر، ارتش و نیروهای مردمی پای کار بودند، آنچه شکوه آفرید و بسیار حرکت مبارک و ماندگاری بود و فرصتی مهمی را ورق زد، حضورجهادی فضلا و روحانیون حوزه های علمیه بود.

مدیر حوزه علمیه لرستان تصریح کرد: طلاب و روحانیون در حادثه سیل اخیر ثابت کردند در غم و شادی مردم شریک اند.

وی افزود: روحانیون و حوزه های علمیه ثابت کردند همان طور که محکم ترین، زیباترین و بهترین پشتوانه خود را مردم می دانند، همواره در کنار مردم خواهند ماند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور عنوان کرد: وقتی روحانیت و علما در منطقه بیل دست می گیرند و با چکمه و تجهیزات کارگری در شرایط سخت و در روزهای متعدد، گل و لای را از خانه های مردم بیرون می برند یعنی در کنار مردم هستند.

وی بیان کرد: از سراسر کشور با درخواست بالایی از سوی طلاب و فضلا جهت حضور در منطقه مواجه هستیم، به طوری که در یزد 300 نفر و در تهران 450 نفر و در دیگر شهرها نیز تعداد کثیری از طلاب داوطلب شدند.

مدیرحوزه علمیه لرستان اظهار کرد: در مدارس 13 گانه استان، همه مدیران همراه اساتید و طلاب در مناطق سیل زده حضور یافتند، البته با توصیه بزرگان، طلاب کم سن و سال را وارد خطر نکردیم. از دانشگاه های مختلفی نیز در سطح استان و خارج از استان داوطلبان فراوانی داریم که همگام با طلاب اعلام آمادگی کرده اند.

*سیل زدگان را در ماه رمضان و تابستان تنها نگذاریم

حجت الاسلام والمسلمین میناپور افزود: حوزه های علمیه خواهران نیز در بسته بندی و تدارکات و همراهی با هلال احمر و کمیته امداد ساماندهی شدند؛ طلاب کم سن و سال نیز در انبار و بخش بسته بندی در مرکز استان بکار گیری شدند.

وی با بیان این که تجلی حضور طلاب و روحانیون یک تجلی مبارک و سرمایه ای زیباست، اظهار کرد: باید با تبلیغ و کارهای فرهنگی و مشاوره ای و حضور در صحنه و امید به آینده، در ماه مبارک رمضان و تابستان مردم سیل زده را تنها نگذاریم.

مدیرحوزه علمیه لرستان اظهار کرد: از علما و بزرگان که همراهی و دلجویی کردند و مردم استان را تنها نگذاشتند، تقدیر و تشکر می کنیم.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.