تحلیل حجت‌الاسلام پناهیان از بیانیه گام دوم انقلاب:

امید کلیدی ترین مفهوم در بیانیه گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام پناهیان در تحلیل بیانیه گام دوم گفت: روح حاکم بر این بیانیه، امید به آیندۀ انقلاب است. این توصیه، فراتر و قبل از همۀ توصیه‌های رهبر انقلاب است و بخش عمده ای از نامه بیان دلائل و شواهد عقلانیت این امیدواری است.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در دومین جلسه از سلسله نشست های طلیعه رمضان که عصر یکشنبه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان کلیدی ترین مفهوم بیانه گام دوم انقلاب گفت: روح حاکم بر این بیانیه، امید به آیندۀ انقلاب است. این توصیه، فراتر و قبل از همۀ توصیه‌های رهبر انقلاب است و بخش عمده ای از نامه بیان دلائل و شواهد عقلانیت این امیدواری است.
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب خاطر نشان کرد: ایشان می‌فرماید: «بدون این کلید اساسیِ همۀ قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت» یعنی بدون امید، هیچ‌کاری نمی‌شود کرد؛ نه در مقام نظر، نه در مقام عمل! کسانی که از امید به آیندۀ انقلاب برخوردار نیستند نه درست می اندیشند نه قدرت درست عمل کردن را دارند.
حجت الاسلام پناهیان ناامیدی را مساوی با پیروزی دشمن دانست و افزود: اگر مدیری امید به آیندۀ پیروز انقلاب نداشته باشد یعنی پیشرفت ها را نتوانسته است ببیند، چنین کسی امید به پیروزی دشمن هم خواهد داشت و دشمن را قوی تر از آنچه هست خواهد دید و دائما تصور می کند باید دم قدرتها را ببیند و فکرش به راه حل های جایگزین نخواهد رفت و مملکت را فلج خواهد کرد.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعضی‌ وقت‌ها نا امیدی به ‌صورت انقلابی جلوه می‌کند و یک ‌نوع یأس انقلابی و یأس معنوی سراغ افراد می‌آید، مثلاً می‌گویند: ببینید، روز به روز وضع فرهنگ دینی مردم دارد بدتر می‌شود! اینها یأس برخی، از اهالی معنویت و انقلاب است. این هم ناشی از عدم برخورداری از حکمت و بصیرت است.
وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب اسلامی با نگاه به نشانه‌های مختلف به آغاز گام دوم انقلاب اسلامی بیانیه را صادر فرموده اند، اظهار داشت: اقشار مختلف در جامعه اسلامی باید به عمق این بیانیه توجه داشته و با تبعیت از فرمان رهبری از این فرصت فعلی برای آغاز گام دوم انقلاب استفاده کنند.
حجت الاسلام پناهیان از بکارگیری سه عبارت خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در بیانیه اخیر رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: میان این سه عبارت ارتباط تنگاتنگی وجود دارد که این ارتباط باید مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گیرد تا روحانیون به‌عنوان قشر مطالبه‌گر بتوانند پیگیری‌های لازم را در این راستا دنبال کنند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه خودسازی با تمدن‌سازی هم‌آهنگ است، تصریح کرد: اصول و اساسی که در حوزه خودسازی دنبال می‌شود، باید در حوزه تمدن‌سازی نیز دنبال شود تا بتوانیم جامعه مورد نظر را شکل دهیم.
وی با بیان این‌ که سبک زندگی اسلامی مورد هجوم بدخواهان نظام اسلامی است، گفت: سال‌هاست رهبر معظم انقلاب اسلامی نکات بسیار مهم و اساسی را در خصوص اداره جامعه و سبک زندگی مردم مطرح کرده‌اند و امروز سبک زندگی ملت مورد هجوم بدخواهان نظام اسلامی است.
حجت الاسلام پناهیان بیان داشت: نظام استکبار با دستگاه عظیم تبلیغاتی و رسانه‌ای و راه‌اندازی شبکه سبک زندگی مردم، نوع پوشش و رفتار مردم را مورد هجوم قرار داده است.
استاد حوزه  و دانشگاه با اشاره به نقش مهم خدایی بودن و ماندگار شدن خاطر نشان کرد: شخصیت‌ها در تاریخ ادیان وقتی دارای ارزش و ماندگاری می‌شوند که در کنار حجت خدا خود را معنا کنند و دارای مفهوم شوند.
حجت الاسلام ‌پناهیان، علم و دانش را پایه قدرت دانست و تاکید کرد: علم و دانش پایه قدرت است و دانشگاه‌ها باید تولید علم کنند ودر این راستا برای اجرای گام دوم  باید دانش کافی و لازم را کسب کرد و اگر می‌خواهیم به انقلاب کمک کنیم باید با گام دوم حرکت کنیم.

گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.