نماینده ولی فقیه در هلال احمر:

اهتمام طلاب برای کمک رسانی درجریان سیل به نمایش گذاشته شد

تاریخ انتشار:
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در جریان سیل اخیر، طلاب و مبلغان دینی برای کمک به حادثه دیدگان در سراسر کشور بسیار کوشیدند و در عمل اهتمام خود برای حل مسائل مردم را نشان دادند.

به گزارش بلاغ به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه سلسله نشست های طلیعه رمضان در سالن همایش های غدیر قم، بیان کرد: مبلغ دین مبین اسلام، تنها اهل سخنرانی نیست و برای حل مشکل های مردم می کوشد.
وی افزود: در پاسخ به برخی شبهه افکنی ها در فضای مجازی مردم باید بدانند که مبلغان و طلاب تنها اهل سخنرانی نیستند، بلکه در عمل همواره برای کمک به مردم آماده اند.
سیل در نخستین روزهای سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در برخی از استان های کشور شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اگر تبلیغ نبود اسلام تعطیل می شد، ادامه داد: اسلام دینی برای همه بشریت است و از همان ابتدای ظهور، تبلیغ آن به عنوان امری واجب آغاز شد.
معزی گفت: وظیفه ذاتی حوزه های علمیه تبلیغ است و از طریق آن، پیام دین به مردم در سراسر عالم می رسد.
وی با اشاره به این که تبلیغ، علمی میان رشته است که به سایر ساختارهای علوم اجتماعی توجه دارد، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این زمینه کارهای فراوانی انجام شده و حوزه های مختلف جامعه شناسی، مردم شناسی، ارتباطات و رسانه در امر تبلیغ مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان این که حوزه های علمیه مسئولیت تبلیغ دین را دارند، ادامه داد: نظام اسلامی ما از طریق تبلیغ می خواهد پیام خود را به جهانیان برساند، چراکه اسلام دین حیات بخش بشر است و دنیا و آخرت انسان را تامین می کند.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: برای نجات بشریت باید بر روی عنصر تبلیغ تمرکز شود و در این زمینه حوزه های علمیه وظیفه مهمی برعهده دارند.
وی بیان کرد: یک مبلغ اسلام برای موفقیت در کار خود باید همچون شهید مطهری بر همه ابعاد دین مسلط باشد؛ مبلغ باید اخلاق مدار و خالص بوده و همچنین در انجام وظیفه تبلیغی خود، بردبار باشد.
معزی پیرامون شخصیت شهید مطهری به عنوان یکی از مبلغان برجسته دینی عصر حاضر گفت: این شهید بزرگوار مرزبان دین بود و در همه عرصه ها حضور داشت تا دین خدا را نشر دهد و از آن دفاع کند و سرانجام با خون خویش درخت اسلام را آبیاری کرد.
وی همچنین گفت: 440 کانون طلاب در جمعیت هلال احمر فعال است که مبلغان دینی و روحانیان می توانند در آن حضوری موثر داشته باشند.
همچنین در این آیین با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات از مستند داستان کافی پیرامون شخصیت شیخ احمد کافی از مبلغان برجسته دینی در عصر حاضر رونمایی شد.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.