به همت اداره تبلیغ مجازی؛

نشست هم اندیشی الگوی خدمت رسانی حوزویان در بلایای طبیعی برگزار شد

تاریخ انتشار:
نشست هم اندیشی الگوی خدمت رسانی حوزویان در بلایای طبیعی به همت اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی در سالن رضوان دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد
نشست فرهنگی تبلیغی بررسی الگوی خدمت رسانی حوزویان در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد در نشست هم اندیشی الگوی خدمت رسانی حوزویان در بلایای طبیعی که به همت اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین در سالن رضوان دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: ما سال جدید را با تلخی شروع کردیم بخاطر این که بسیاری از هموطنان مان در درگیر سیل و ویرانی های برجای مانده از آن بودند اما نکته قابل توجه این است، همه کسانی که به کمک سیل زدگان رفتند همگی بر اساس یک وظیفه دینی و الهی در این امر مهم شرکت کردند و حضور روحانیون و دیگر اقشار دینی و مذهبی از جمله سپاه و بسیج جز بر اساس آیه شریفه "قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّه" نبود.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم افزود:‌ این کمک رسانی ها از جانب طلاب و روحانیون نباید قطع شود و تاکید بر این است که دوستان و مبلغان بومی اعزام شده و حضور پیدا کنند و ما نیز در کنارآنها و حامی شان هستیم،
وی با اشاره به این که درخواست مبلغ به استان لرستان تا سال قبل ۳۰۰ نفر  بود گفت: ما امسال حاضریم تا ۵۰۰ نفر درخواست اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان داشته باشیم تا خدمت‌رسانی در مناطق سیل زده ادامه یابد.
در ادامه نشست حجت الاسلام والمسلمین فاطمی ارفع با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در باب حضور هدایتگر طلاب بیان داشت: از نگاه رهبری هر جا طلاب در عرصه خدمات عمومی نظیر بیمارستان، مدرسه سازی و کمک به مردم در هنکام حوادث حضور یافتند باعث میشود که نیروهای مردمی نیز به صحنه بیایند و منشا خدمات بیشتری شوند
حجت الاسلام والمسلمین داوود صالحی مدعو دیگر این نشست افزود: این روزها در ضرورت حضور طلاب در عرصه‌های خدمات اجتماعی، صحبت‌های بسیاری شده است، ولی در مورد مصداق‌های عملیاتی شدن این حضور، کمتر حرف زده می‌شود.
وی با اشاره به این که نباید از فضای مجازی به عنوان تهدید نگاه کرد اظهار داشت: تجربه‌ی بنده نشان می‌دهد که اساساً نباید به عرصه‌ی فضای مجازی به‌عنوان تهدید نگاه شود و اتفاقاً بسیار فرصت مناسبی را در اختیار ما می‌تواند قرار دهد که چندین برابر تهدیدها، تأثیر مثبت داشته باشد. مردم، حاضرند به طلبه‌ها اعتماد کنند و این مردم در کثرتِ خود، دارای اموال زیادی هستند که می‌خواهند در راستای کمک‌رسانی به دیگران از آن، استفاده کنند، ولی نمی‌دانند این اموال را چگونه و تحویل چه کسی بدهند که به دست نیازمندان واقعی برسد. حالا اگر طلبه ای با نگاه خدمت رسانی وارد این عرصه اجتماعی شود می‌تواند هم جلب اعتماد کند و هم زمینه ای برای کارهای فرهنگی و تاثیرگذاری بیشتر را فراهم آورد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میلاد امینی موحد مسئول مرکز رسانه ای صف، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت سیل در خوزستان اظهار داشت: متأسفانه آنچه که در حوزه‌ی علمیه از آن غافل بوده‌ایم، عدم توجه به رسانه بوده است؛ در حالی‌که باید حوزه و طلاب به سمت مستندسازی حرکت کنند و البته این، کار سختی نیست و از طریق تلفن همراه به راحتی می‌توان مستندهای یک دقیقه‌ای، به‌ منظور اطلاع‌رسانی تولید کرد و اگر حوزه می‌توانست سفیران رسانه‌ای و مستندساز تربیت کند،حضور طلاب در حوادث غیرمترقبه هم‌چون سیل اخیر، بسیار موثرتر می‌بود و شاید کمتر شاهد تخریب اذهان توسط گروه‌های ضدنظام، تجزیه طلب ها و منافقین بودیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسن مرادی با تبیین نقش حوزه ها و رشد تولید علم درآن به رونمایی از طرح "خدمت و تبلیغ در بحران‌ها، ویژه گروه های جهادی" پرداخت و با توضیحِ آن، مختصری از تجربه نگاری های گروه اعزامیِ خود به مناطق سیل زده را برای حضار قرائت کردند.
سپس حجت الاسلام والمسلمین بی آزار تهرانی مدعو پایانیِ نشست با اشاره به این که رهبر انقلاب بر جریان سازی خدمات اجتماعی تأکید زیادی دارند افزود: این مسئله زمانی محقق می شود که همه نهادهای حوزوی با همفکریِ هم، کار را پیش ببرند. همین که 4 هزار 800 نفر روحانی به مردم در مسئله سیل خدمت رسانی کردند، بسیار قابل توجه است.
وی در ادامه اظهار داشت: بزرگان و مرجعیت از گذشته بر حضور در بین مردم و خدمت رسانی به مردم تأکید داشته اند و  باید روحانیون به این اندیشه و سیره برگردند.
در پایان این نشست پیامی از سوی ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی قم، حجت الاسلام و المسلمین واعظی در تقدیر از حوزویان جهادگری که به خدمت رسانی در مناطق سیل زده مشغول بودند قرائت شد و از تمامی جهادگرانِ این عرصه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

گزارش تصویری

 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.